Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن میرحسینی استاد خوشنویسی و مدیر روابط عمومی انجمن خوشنویسان ایران، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح جدید این انجمن مبنی بر نامگذاری یکی از خیابان‌های هر شهر به نام خوشنویسان تراز اول و احترام به منزلت و جایگاه استادان این هنر گفت: قدردانی از اساتید و پیشکسوتان خوشنویسی که عمر خود را در این راه صرف کرده اند از وظایف انجمن خوشنویسان ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

شهر‌های کشور با نام خوشنویسان تراز اول هویت می‌گیرند

وی در خصوص جایگاه مدارک انجمن خوشنویسان اظهار کرد: در دهه ۷۰ اینگونه بود که مدرک انجمن خوشنویسان خود به خود معادل سازی می شد. به نظرم این رویه خوبی بود؛ زیرا کسانی که سال‌ها در این راه زحمت کشیده و عمر خود را صرف ترویج این هنر ایرانی کرده اند، باید بتوانند از مزایای این مدرک استفاده کنند.

میرحسینی با بیان اینکه ایران همواره با یکسری اتفاقات، تنش ها، جنگ و مسائل مختلف مواجه بوده است، افزود: وجود برخی مشکلات باعث شده عده‌ای از طرح مباحثی مانند ثبت خط نستعلیق یا نامگذاری خیابانی به نام استاد خوشنویسی تعجب کنند و آن را غیر ضروری بدانند.

وی افزود: در دوران حافظ هم شیراز چندین بار غارت شد و البته که در دوران سخت و ناهمواری‌ها و مشکلات، وجود هنرمندان و هنرنمایی آنان امید به آینده را در جامعه ترسیم می‌کند. وگرنه هزاران سیاستمدار در تاریخ ایران آمدند و رفتند و کمتر نامی از آن‌ها بر زبان جاری می‌شود، ولی همواره نام سرزمین ما را با بزرگان فرهنگ و هنرش مانند فردوسی، حافظ، سعدی و ... می‌شناسند و این نشان از جایگاه والای فرهنگ و هنر دارد.

این خوشنویس نام آشنا در ادامه، انتخاب یک خوشنویس به عنوان دبیر جشنواره هنر‌های تجسمی فجر را اتفاق مثبتی برای جامعه خوشنویسی دانست و گفت: دبیران دوره‌های پیشین جشنواره از رشته‌های مختلف بودند و خوشحالیم که قرعه کار امسال به نام یک خوشنویس افتاد. قطعا استاد صندوق آبادی با توانمندی بی نظیر خود در هنر خوشنویسی و همچنین مسئولیت سنگین در مقام قائم مقام انجمن خوشنویسان، هم از مهارت هنری برخوردار هستند و هم قاعده و قوانین امور اجرایی را به خوبی می‌شناسند.

وی افزود: بنابراین امیدوار هستیم که این دوره جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با حضور استاد صندوق آبادی همانند و حتی بهتر از دوره‌های پیشین برگزار شود.

مدرس انجمن خوشنویسان ایران تاکید کرد: به نظرم در این دوران بحرانی کسانی ماندگار خواهند شد که دغدغه آن‌ها اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین باشد. مدیران و سیاستگذارن در راس فرهنگ و هنر این کشور باید به دور از هر نگاه سیاسی به حوزه هنر توجه کنند و مسیر را برای رشد و تعالی هنر و هنرمند فراهم نمایند چرا که در این وضعیت، تنها کسانی که می‌توانند رایحه بهار را در جامعه پراکنده کنند همانا هنرمندان هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی انجمن خوشنویسان ویروس کرونا انجمن خوشنویسان فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی گفت: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود، همچنین این ایام فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و... است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مهدی سیدین‌نیا شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی بهار بهار ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اگر دنبالیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و در خدمت بشریت باشیم، نقش هنر در تمدن‌سازی خود را نشان می‌دهد و گذشته تاریخی نیز مصداقی برای امر است.

وی با اشاره به نقش هنر در میان اقوام مختلف افزود: هنر ظرفیت عجیبی در جمع‌آوری اندیشه‌ها دارد چون زبان بیان است و در این راستا شاهدیم زبان مشترکی است که در قالب‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص نقش حل مسئله هنر نیز عنوان کرد: یکی از پایه‌های تمدنی، هنر است که باید به آن توجه داشت و در این راستا باید به این نکته نیز توجه داشت که هنر قدرت حل مسئله نیز دارد.

سیدین‌نیا بیان کرد: نیاز است مسائل به میدان بیاید تا از طریق فرهنگ و هنر حل شود، چرا که بسیاری از مشکلات به فرهنگ افراد باز می‌گردد و یعنی این مسیر، مسیری فرهنگی و اندیشه‌ای است و باید ظرفیت هنر را باور کرد.

وی در خصوص نتایج برگزاری هفته‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: هفته‌های فرهنگی برجسته‌سازی موضوعات و قله‌ها است بدان معنا که به‌عنوان قله از آن‌ها یاد می‌شود؛ هفته‌های فرهنگی فرصتی برای معرفی هنرمندان، اندیشمندان و… است و در این راستا نیاز است به مباحث نظری نیز پرداخته شود و یکی‌از اقداماتی که می‌توان انجام داد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است تا اصفهان خود را در این عرصه بیشتر عرضه کند.

کد خبر 747720

دیگر خبرها

  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • تعداد خوشنویسان بعد از انقلاب ۲۰ برابر افزایش یافت
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند