Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در دیدار امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سه قلعه از توابع شهرستان سرایان افزود: باید از ظرفیت‌های بی‌بدیل استان برای رفع محرومیت‌ها و توسعه همه‌جانبه آن بهره برد.

وی به ظرفیت منحصر بفرد ذخایر معدنی در بخش سه قلعه اشاره کرد و گفت: سه قلعه با دارابودن ۶۰ معدن بنتونیت باید به عنوان بزرگترین قطب بنتونیتی کشور مطرح و خود نیز از این موهبت بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت قابل توجه گردشگری بخش سه قلعه تصریح کرد: فعال کردن بخش گردشگری به تنهایی می‌تواند مشکلات اشتغال منطقه را رفع کند و رفاه و آبادانی را به ارمغان آورد؛ اگرچه فعالیت‌هایی در این زمینه شروع شده اما کافی نیست.

وی ثروت اصلی منطقه را نیروی انسانی برشمرد و گفت: خراسان جنوبی در کنار بهره‌مندی از ثروت‌های خدادادی بی‌شمار از مردم متین، باتقوا، ولایت‌محور، کم‌توقع و قانع برخوردار است که می‌طلبد با تقویت روحیه مطالبه‌گری، آنها را به رفاه رساند.

ملانوری به سفر خود و برخی مدیران استان به شهرستان سرایان اشاره کرد و افزود: بسیاری از مطالبات منطقه در قالب مصوبات سفر دیده شده و چنانچه بخشی از این موارد در آن قالب نباشد، پیگیری می‌شود تا در فرایند اجرایی قرار گیرد.

وی از لزوم قرار گرفتن مردم منطقه در کنار مسوولان گفت و متذکر شد: اگرچه مردم در همه بزنگاه‌های انقلاب اسلامی در کنار مسوولان بوده‌اند اما لازم است در زمینه اقتصاد و توسعه نیز یار و مددکار نظام اسلامی باشند.

وی گفت: همکاری مردم در زمینه‌های اقتصادی و توسعه باید مشابه حضور و همراهی آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با تشریح اقداماتی که در راستای راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران انجام شده است، گفت: در قالب برنامه‌های تعریف شده برای این ستاد، به منظور بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی خارج از ساز و کارهای بخشنامه‌ای و استفاده از ثروت کم‌نظیر استان در راستای تحول این خطه، برنامه‌ریزی شده است.

وی به نقش درآمد پایدار شهرداری‌ها در عمران و آبادانی اشاره و تصریح کرد: ورود شهرداری‌ها به موضوع راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی با اخذ مجوزهای لازم، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار و موثر برای آنها داشته باشد.

ملانوری گفت: برای توسعه پایدار هر منطقه لازم است ابتدا ظرفیت‌ها شناسایی شود و براساس آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی با اشاره به معین‌های توسعه‌ای در چهار شهرستان مرزی استان بیان کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر نهادها همه شهرستان‌های استان در برنامه‌های معین‌های توسعه‌ای قرار بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی روز جمعه ۱۹ دی امسال به عنوان پنجمین مقصد سفرهای شهرستانی خود، به سرایان سفر کرد.

برچسب‌ها حمید ملانوری سرایان خراسان جنوبی سه قلعه مواد معدنی مشارکت های مردمی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری سرایان خراسان جنوبی حمید ملانوری سرایان خراسان جنوبی سه قلعه مواد معدنی مشارکت های مردمی سرمایه گذاری اخبار کنکور خراسان جنوبی سه قلعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی