Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر حوزه شهرسازی شهرداری یاسوج گفت: طرح تخفیف عوارض پروانه های ساختمانی مسکونی و تجاری همزمان با دهه مبارک فجر در یاسوج آغاز می شود و تا آخر سال جاری ادامه دارد.

"باقر باقرپور" در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این طرح پروانه های صرفا مسکونی و تفکیک عرصه و اعیان مشمول ۳۰ درصد تخفیف می شود، افزود: برای پروانه های تجاری، رفاهی، آموزشی و بهداشتی ۲۰ درصد تخفیف داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: هم چنین برای پروانه های تجاری و مسکونی ۲۵ درصد تخفیف عوارض شهرداری اعمال خواهد شد.
مدیر حوزه شهرسازی شهرداری یاسوج اظهار کرد: اگر مالکین قصد تخریب و نوسازی ملک خود را داشته باشند، پروانه جدید مشمول این تعرفه خواهد شد و همچنین هر پرونده ساختمانی تنها یک بار مشمول عوارض می شود.
باقرپور تاکید کرد: جرائم ساختمانی از جمله کمیسیون ماده ۱۰۰، هزینه های نقل و انتقال و همچنین سهم شهرداری مشمول تخفیف نمی شود.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در ماه های بهمن و اسفند به دلیل حجم مراجعات ممکن است پرونده برخی مالکان تکمیل نشود و شامل این تخفیف نشود، بیان کرد: مالکانی که قصد دارند از مزایای این طرح بهرمند شوند از هم اکنون با مراجعه به شهرداری و دفاتر پیشخوان، نسبت به تشکیل پرونده، تهیه نقشه و انجام مراحل صدور پروانه اقدام کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها كهگيلويه و بويراحمد پروانه ساختمانی دهه فجر شهرداري یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک خانه «عصر آهن»

باستان‌شناسان یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های متعلق به «عصر آهن» را در یکی از روستاهای یونان کشف کردند.

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسانی که در یکی از روستاهای واقع در خارج از شهر «لوریوم» مشغول کاوش بودند،‌ بقایای بنایی را کشف کردند که گمان می‌رود یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های «عصر آهن»‌ در یونان باشد.

«آرت‌نیوز» نوشت، منطقه اطراف این دهکده که زمانی در نزدیکی آن یک یک معدن نقره واقع شده بود، منازل مسکونی، کسب و کارها و مقبره‌های گنبدی را در برگرفته بود. گوشه بیرونی دیوار ساختمانی که اخیرا در این روستا کشف شده، نخستین بخشی از ساختمانی است که توسط کاوشگران کشف شد و در ابتدا گمان می‌رفت که بخشی از یکی مقبره‌های گنبدی این محوطه باشد. 

اما تحقیقات بیشتر نشان داد که این بنا در حقیقت یک سکونتگاه بسیار بزرگ، متشکل از پنج یا حتی شش اتاق و احتمالاً یک حیاط سنگفرش‌شده بوده که بین سال‌های ۹۵۰ قبل از میلاد تا ۸۲۵ قبل از میلاد مورد استفاده قرار می‌گرفته است. کارشناسان معتقدند وجود یک سنگ آسیاب  نشان می‌دهد که این خانه به اعضای یک «تمدن بسیار توسعه‌یافته یا یک ساختار اجتماعی باثبات»‌ تعلق داشته است. 

باستان‌شناسان پیش از این بقایای قدیمی‌ترین تماشاخانه موجود در جهان را که قدمت آن به فاصله ۵۲۵ تا ۴۸۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد  با کاوش در این روستا کشف کره بودند. تماشاخانه‌ای که در این مکان کشف شده است صرف نظر از قدمت زیاد،‌ به دلیل طراحی خاص از اهمیت بالایی برخوردار است. تماشاخانه‌های یونانی که بعدها ساخته شدند به صورت دایره‌ای طراحی می‌شدند، این درحالی است که تماشاخانه این روستا بیضی‌شکل و دارای سکوی نمایش مستطیلی‌شکل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • جابه‌جایی ۱۲۰هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های اصفهان/آغاز پیک دوم سفرها همزمان با لیالی قدر
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • سوال روز هفدهم «زندگی با آیه‌ها» در فارس
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • صدور ۵۶۹ پروانه ساخت و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین
  • کشف یک خانه «عصر آهن»
  • اخذ پروانه ساختمانی پروژه ۵۰ واحدی مسکن حمایتی در شهر قرق