Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۷۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۲۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۱۵۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۴۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: تا کنون ۸ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۹۵۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی عنوان کرد: ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 کاظم صدیقی ویروس کرونا فائزه هاشمی آمار کرونا وزارت بهداشت شهر در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: «سال گذشته ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب‌مالت در استان شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.»

به گزارش صداوسیما، دکتر فرزام بیدارپور اظهار داشت: «از این تعداد، سنندج با ۱۰۵ بیمار بیشترین و سروآباد با ۲۵ بیمار کمترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص دادند.»

وی عنوان کرد: در مواردی که رعایت موازین بهداشتی صورت نگیرد بعد از یک دوره نهفتگی ۲ هفته تا سه ماهه علایم بالینی پراکنده‌ای از درد شدید مفاصل که گاه با روماتیسم و آرتروز اشتباه گرفته می‌شود، تا تب، لرز، احساس خستگی مزمن و تعریق شبانه در فرد مبتلا ایجاد می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: مصرف لبنیات غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها از علل ابتلا به بیماری تب مالت محسوب می‌شود.

بیدارپور با بیان اینکه بروسلوز مزمن در کودکان شیوع بسیار کمتری دارد، عنوان کرد: تب مالت در بارداری با خطر سقط خودبه خودی، زایمان زودرس، تولد نوزاد مرده و عفونت داخل رحمی همراه است.

مهمترین راه انتقال تب مالت، از طریق مصرف شیر خام آلوده، فرآورده‌های لبنی تهیه شده از شیر خام یا شیری که به خوبی جوشیده نشده صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • ۹۲ بیمار هموفیلی تحت پوشش کانون هموفیلی چهارمحال و بختیاری
  • نخستین اهدای عضو سال‌جاری کرمانشاه جان ۳ بیمار را نجات داد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین / کدام محورهای مواصلاتی مسدود است؟
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا