Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون کل وزیر بهداشت و درمان گفت: واکسن‌هایی که در حال حاضر در ایران و جهان موجود است نسبت به تغییری که در کشور انگلیس رخ داده مؤثرند ولی اگر ویروس دچار تغییرات دیگری شود ممکن است تأثیر واکسن‌ها هم تغییر کند یا نیاز به تغییر در روش ساخت باشد.

ایرج حریرچی امروز ۲ بهمن در حاشیه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‌های خصوصی و دولتی ایرانی در حال انجام اقدامات لازم برای تولید واکسن هستند و گروه‌های متعددی در این زمینه فعالند که به پیشرفت‌های مطلوبی دست پیدا کردند به محض نزدیک شدن به فاز انسانی اسامی آن‌ها اعلام می‌شود، امیدوارم بیش از چند واکسن و بیش از چند روش واکسیناسیون در کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از چندین مورد شرکت در کشور در این حوزه فعال هستند، تاکنون کیفیت کارشان مناسب بوده است اما تأیید نهایی آن‌ها پس از فاز بالینی انجام می‌شود، واکسن‌هایی که در حال حاضر در ایران و جهان موجود است نسبت به تغییری که در کشور انگلیس رخ داده مؤثرند ولی اگر ویروس دچار تغییرات دیگری شود ممکن است تأثیر واکسن‌ها هم تغییر کند یا نیاز به تغییر در روش ساخت باشد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تا کنون ۶ مورد کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده است اما ممکن است دوباره همان طور که در انگلیس و آفریقای جنوبی یا برزیل ویروس تغییر کرده در هر کشور دیگری هم تغییر کند و احتمال اینکه این ویروس از کشورهای دیگر به کشور ما انتقال داده شود وجود دارد.

وی تأکید کرد: هم اکنون تنها روش مقابله با انواع ویروس کرونا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی است، علائم بهبود در این مبتلایان حاصل شده است و امیدواریم که درمان نهایی شود. همچنین واردات واکسن به ایران با تأیید سازمان غذا و دارو از کشورهای مختلف انجام می‌شود.

حریرچی بیان کرد: تا پایان دولت دوازدهم حدود ۱۰ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های کشور اضافه خواهد شد که این امر افزایش بی‌سابقه‌ای نسبت به سالیان گذشته را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

 اتحادیه فوتبال انگلیس، تغییراتی را در شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی این کشور اعمال کرد.

به گزارش تسنیم و به نقل از ESPN، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که به منظور کمک به کاهش فشردگی بازی‌های فوتبال باشگاهی این کشور، از فصل آینده تمام بازی‌های جام حذفی این کشور به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و دیگر خبری از بازی‌های برگشت نخواهد بود.

در حال حاضر بازی‌های قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال جهان هم به‌صورت تک حذفی برگزار می‌شود، مگر آنکه بازی دو تیم با تساوی همراه شود که در آن صورت یک بازی دیگر با تغییر جای میزبان و میهمان انجام خواهد شد (به استثنای بازی‌های دور پنجم به بعد). این قانون به موجب توافقی که شش سال پیش میان اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس صورت گرفته بود اجرا می‌شد و هدف آن کمک به جذاب‌تر شدن جام حذفی بود. اکنون اما با پایان مدت این قرارداد، برگزاری بازی‌های جام حذفی کاملاً به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و به این ترتیب اگر بازی دو تیم با تساوی همراه شود، وقت‌های اضافه و در صورت لزوم ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده بازی خواهند بود.

تغییر دیگری که از فصل آینده در بازی‌های جام حذفی انگلیس صورت خواهد گرفت، انتقال زمان بازی‌ها به پایان هفته‌هاست. طبق اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس از این پس بازی‌های تمام مراحل جام حذفی، در روزهای شنبه یا یکشنبه انجام خواهند شد. یکی دیگر از دلایل تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس، تغییر مدل برگزاری بازی‌های اروپایی از فصل آینده به خصوص لیگ قهرمانان اروپاست که 36 تیمی خواهد بود. به موجب تغییرات صورت گرفته، از این پس فینال جام حذفی انگلیس نیز در پایان هفته ماقبل آخر هر فصل لیگ برتر انگلیس و در یک روز کاملاً اختصاصی بدون برگزاری هیچ مسابقه دیگری از لیگ برتر انگلیس، انجام خواهد شد.

یکی دیگر از تغییرات مهم تصویب شده توسط اتحادیه فوتبال انگلیس، حذف تعطیلی میان فصل از تقویم فوتبال باشگاهی این کشور است که اجازه می‌دهد بازی‌های لیگ برتر به جای ابتدای ماه آگوست، از اواسط این ماه آغاز شود و به این ترتیب تیم‌ها تعطیلات تابستانی طولانی‌تری خواهند داشت.

در حالی که حذف بازی‌های تکراری جام حذفی خوشحالی تیم‌های بزرگ لیگ برتری را به همراه داشته، این مصوبه با اعتراض تیم‌های کوچک‌تر و دسته پایینی جزیره همراه بوده است، چرا که آنها را از درآمدهای حاصل از پخش تلویزیونی بازی‌های مجدد محروم می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • هفته کابوس‌وار انگلیسی‌ها در رقابت‌های اروپایی؛ تنها استون ویلای اونای امری آبروداری کرد!
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • «بلینگهام» به خانه برگشت/ کار سخت «جود» در ورزشگاه «اتحاد»