Web Analytics Made Easy - Statcounter

جرجانی گفت: ۱۱ قلم کالایی شامل «برنج، شکر، چای، کنجاله سویا، جو، لاستیک، کاغذ چاپ تحریر روزنامه، گندم، روغن موتور، ماسک و ذرت دامی» مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا می شوند و با متخلفین این کالاها، طبق قانون برخورد جدی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» امروز (2 بهمن) در در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در راستای افزایش نظارت و کاهش قاچاق کالا در سطح عرضه و همچنین احتکار کالا، با پیگیری های صورت گرفته موجودی 8 هزار و 130 انبار استان در سامانه جامع انبارها ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی صاحبان انبارها موظف به ثبت انبار در این سامانه جامع انبارها هستند، افزود: وزارت صمت با استفاده از سامانه انبارها اقدام به شناسه دار کردن تمامی انبارها و مراکز نگه داری کالا و ثبت مشخصات مالکیت کالا، نوع و میزان ورودی و خروجی از اماکن با هدف شناسایی کالاهای قاچاق می کند تا امر نظارت بر چرخه کالاها را تسهیل شود.

 

جرجانی تصریح کرد: صاحبان انبارها و سردخانه ها باید نسبت به ثبت نام از طریق این سامانه به آدرس www.nwms.ir  اقدام کنند، این واحد موظف به انجام عملیات انبارداری و ثبت رسید حواله جهت اعلام موجودی کالا نیز هستند.

 

وی تصریح کرد: 11 قلم کالایی شامل «برنج، شکر، چای، کنجاله سویا، جو، لاستیک، کاغذ چاپ تحریر روزنامه، گندم، روغن موتور، ماسک و ذرت دامی» مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا می شوند و با متخلفین در این خصوص طبق قانون برخورد می شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: بازرسی‌ها و نظارت در حوزه قاچاق کالا در سطح عرضه استان خراسان جنوبی با جدیت دنبال می‌شود.

 

جرجانی از ثبت بیش از 8 هزار انبار در خراسان جنوبی خبر داد  وگفت: همچنین به منظور افزایش بهره وری و تاثیرگذاری بازرسی ها در حوزه قاچاق کالا، برگزاری گشت های مشترک با همراهی پلیس امنیت اقتصادی، معاونت بهداشتی و معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، اتحادیه های تخصصی صنفی و تعزیرات حکومتی جهت جمع آوری کالاهای قاچاق از سطح عرضه از جمله برنامه های محوری سازمان صمت استان است.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق کالا بیرجند خراسان جنوبی خراسان جنوبی قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، رصد هفتگی بازار تغییرات کالاها را با جزئیات نشان می‌دهد.

وضعیت بازار کالاهای اساسی

تخم مرغ و روغن: بازار تخم مرغ و روغن وضعیت به‌سامان داشته و قیمت‌ها در یک سال اخیر تقریباً تثبیت شده بود.

لبنیات: هنگامی که کالاها در بازار با افزایش قیمت و ریزش تقاضا مواجه می‌شوند تخفیف گذاشته می‌شود تا آرام آرام ذهن خریداران با قیمت جدید آماده شود. اما سال گذشته در بازار لبنیات تا روزهای پایانی بیشتر فروشندگان ناچار بودند برخی محصولات کم مصرف تر را که در شرایط فعلی از سبد کالایی خانوارها حذف شده با قیمت بسیار کمتر از روی کالا به فروش برسانند. به عنوان مثال برخی دبه‌های ماست که روی آنها قیمت مصرف کننده ۹۹ هزار تومان درج شده بود در بیشتر فروشگاه‌ها با نرخ ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسید.

حبوبات: امسال هم این امر برای حبوبات در حال تکرار است و در حالی که قیمت مصرف کننده روی بسته ۹۰۰ گرمی لوبیا قرمز ۱۴۴.۹۰۰ خورده با تخفیف ۱۱۸.۹۰۰ به فروش می‌رسد.

برنج: اما بازار برنج که در دو سال اخیر با حجم زیادی از برنج‌های خارجی مواجه بود و به دلیل جهش قیمت برنج ایرانی و کاهش قدرت خرید مردم موجب رکود بازار محصولات داخلی شده بود امسال کاهش بسیاری دارد. کمتر فروشگاه زنجیره‌ای دارای برنج هندی یا پاکستانی است و همچنین دیگر خبری از برنج‌های تایلندی و تایوانی ارزان قیمت در برخی فروشگاه‌های دولتی نیست. سال گذشته که برنج شمشیری هر کیلو گرم بین ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شد امسال به حدود ۹۰ هزار تومان رسیده است در حالی که برنج هاشمی به عنوان گران‌ترین برنج داخلی سال گذشته به مبلغ ۸۸ هزار تومان هم خرید و فروش می‌شد.

در حال حاضر هر کیلو گرم برنج هاشمی ۱۲۰، طارم ۱۱۰، فجر ۱۰۰ و شمشیری ۹۰ هزار تومان است.

چای: چای نوشیدنی گرم روزانه ایرانیان است. معمولاً روزانه هر فرد یک استکان چای مصرف می‌کند. جالب است با وجود مصرف چای در کشور این کالا از سبد معیشت جامعه کارگران برای تعیین حداقل دستمزد از سال ۱۳۹۵ حذف شد.

چای هم مانند برنج در مقطع زمانی با افزایش حجم بالا واردات رو به رو شد و این امر بازار محصولات تولید داخل را تحت شعاع قرار داد. در ادامه هم پرونده چای دبش اما و اگرهای چای وارداتی را وارد دست‌انداز دیگری کرد.

هزینه‌های بدنه دولت، کسری بودجه سبب شده تا دولت آن را در بحث مالیات و حذف یارانه کالاهای اساسی جبران کند. امروز اگر به مشخصات درج شده روی اقلام خوراکی دقت کنید برخی کالاها یا برخی برندها خورده «معاف از مالیات ارزش افزوده» که از آن جمله می‌توان به روغن، شیر، ماست و… اشاره کرد. امسال که مالیات ارزش افزوده با یک درصد افزایش به ۱۰ درصد رسیده چای از فهرست کالاهای معاف از این مالیات حذف شده و این موضوع از سوی فعالان بازار مورد گلایه قرار گرفته است. حذف معافیت مالیاتی قطعاً نرخ این نوشیدنی روزانه را در بازار دچار تغییرات اساسی می‌کند.

زعفران: در راستای سیاست فروش شفاف زعفران در بورس و استقبال متقاضیان در عرضه زعفران در فروردین، ۱۵۰۰ کیلوگرم زعفران دیگر از زعفران‌های سال ۱۴۰۱ تعاونی‌های روستایی در بورس کالا عرضه شد.

بر اساس این گزارش، این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ است، با قیمت پایه ۹۴ میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰ کیلوگرم با شرایط اعلامی مندرج در آگهی بورس کالا، پنجم اردیبهشت ماه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عرضه شد.

تاکید بر حراست از اراضی کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی تاکید کرد: هر گونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است. تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

حریمی که نقض شد

باغ گیاه شناسی ملی ایران یکی از ۱۰ باغ گیاهی برتر جهان بوده که در خاورمیانه بزرگترین باغ گیاه شناسی شناخته می‌شود. این ثروت ملی در منطقه ۲۲ شهر تهران قرار دارد که مدتی است به دلیل ساخت و سازهای اطراف آن خبرساز شده است. این مساله محدود به باغ گیاه شناسی تهران نبوده و سایر باغ‌های گیاه شناسی کشور را نیز تهدید می‌کند.

در نشست شورای پژوهشی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور تشکیل شد، پروژه بلندمرتبه‌سازی در حاشیه باغ گیاه‌شناسی ملی ایران تا سقف ۵ طبقه محدود شد.

گرچه ساخت همین ۵ طبقه نیز تبعات زیانبار و غیرقابل جبرانی برای باغ در پی خواهد داشت؛ به همین دلیل خواسته به حق این مؤسسه، توقف پروژه و انتقال کامل آن به محل دیگری است.

چوب حراج به زمین‌های حاصلخیز

نگرانی از حذف اراضی کشاورزی و از دست رفتن بستر امنیت غذایی دغدغه‌ای است که امروز در کشور مساله ساز شده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، هم مهمترین موضوع نگرانی بشر در آینده را تأمین آذوقه عنوان کرد و گفته، این مسأله نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد تلاش محققان، پژوهشگران و مروجان عرصه کشاورزی است تا با جلوگیری از خروج کشاورزان از عرصه تولید و نابودی اراضی کشاورزی، مورد غضب آیندگان قرار نگیرند.

اگر امروز از حاکمان قاجار برای قراردادهای ترکمن‌چای و گلستان و یا از حاکمان پهلوی بابت واگذاری بحرین که شامل بخش وسیعی از ساحل جنوبی خلیج فارس است، عصبانی هستیم؛ آیندگان نیز از ما برای عدم جلوگیری از نابودی کشاورزی نخواهند گذشت.

وی افزود، ترس من برای روزی است که حتی نتوانیم یک هکتار از اراضی را برای کار تحقیقاتی در اختیار داشته باشیم.

همکاری دوجانبه

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران پس از پایان دیدار رسمی سران ایران و پاکستان و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری، با همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

تفاهم‌نامه همکاری در بخش بهداشت دامی یکی از ۸ سند همکاری است که بین دو کشور ایران - پاکستان امضا شد.

همچنین قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به هدف صادرات محصولات کشاورزی برشمرد و گفت، با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد. از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087729 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • شتر عامل مصدوم شدن ۸ نفر در تصادف زنجیره‌ای
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی