Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مربی استقلال می گوید: امسال کارهای عقب‌مانده زیاد و کارهای ناتمامی داریم و می‌خواهیم کارهای بزرگی را که از قبل مانده انجام دهیم و باید آنها را تمام کنیم و به همین منظور به همه نیروهای خود نیاز داریم.

 استقلالی‌ها در فصل جدید روزهای پرفراز و نشیبی را سپری کردند اما با همه این مشکلات و اتفاقات این تیم با جمع‌کردن بیشترین امتیازات ممکن نسبت به سایر تیم‌ها و از سویی در مقایسه با فصول اخیر در صدر جدول قرار دارد و اگر همین روند را ادامه بدهد مطمئنا شانس اول قهرمانی در رقابت‌های فصل جاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال در تبریز نیز موفق شد تراکتور مدعی را با نتیجه قابل‌توجه سه بر یک شکست دهد تا فعلا این صدرنشینی همچنان ادامه داشته باشد. با این حال اگرچه نسبت به روزهای اخیر از حجم انتقادها نسبت به فوتبالی که استقلال ارائه می‌دهد و البته کادر فنی این تیم کم شده اما در هر صورت هنوز هم بعضی انتقادها درباره اینکه این تیم زیبا بازی نمی‌کند یا فقط فوتبالی نتیجه‌گرا را ارائه می‌دهد وجود داشته و این عده از منتقدان معتقدند با این وضعیت موفقیت‌های آبی‌پوشان تداوم نخواهد داشت.

یکی از موارد مورد انتقاد هم به ضعف در کادرفنی مربوط می‌شود و خیلی از پیشکسوتان تیم معتقدند فکری درکنارش شخص تاثیرگذاری ندارد و اعضای فعلی کادرفنی نمی‌توانند به او کمک کنند. آرش برهانی، مهاجم سال‌های نه‌چندان دور استقلال که اکنون به‌عنوان دستیار در کادرفنی این تیم حضور دارد موافق این انتقادها نیست و می‌گوید فکری مسیر درستی را در پیش گرفته است. گفت‌وگویی با آرش برهانی دستیار فکری را در استقلال که همزمان سرمربیگری امیدهای باشگاه هم برعهده اوست در ادامه می‌خوانید.

از آکادمی استقلال و تیم امید باشگاه شروع کنیم. به‌عنوان سرمربی تیم امید فکر می‌کنید از دل این تیم چه تعداد بازیکن بزرگ در حد و اندازه‌های آرش برهانی به فوتبال ایران تحویل داده شود؟

زمانی که تیم امید را تحویل گرفتم، به‌نوعی شرایط ما خوب بود، اما طی یک‌ماهی که فرصت برای جابه‌جایی بازیکن داشتیم، مسائل اخلاقی را درنظر گرفتیم و از آنجاکه بازیکنان این رده سنی چهارپنج ماه بود در کنار هم تمرین می‌کردند، فقط نیاز بود تا چهار یا پنج بازیکن به تیم اضافه شوند که ازطرفی لیست‌مان هم جا نداشت، با این‌حال درحال حاضر نیز ۱۰ روز دیگر به نیم‌فصل رقابت‌ها می‌رسیم و مطمئنا در این موقعیت یک تیم بهتر از گذشته را برای ادامه رقابت آماده می‌کنیم. البته همین نفراتی هم که داریم بازیکنان مستعد و خوبی به‌شمار می‌روند و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم هرچه بیشتر به تیم فوتبال بزرگسالان استقلال بازیکن اضافه کنیم تا آنها به‌عنوان سرمایه‌های بعدی این باشگاه و بنزین سبز درکنار سایر نفرات به تیم اضافه شوند. تا الان هم که با شما صحبت می‌کنم، محمود فکری کار بزرگی را در حق این جوانان انجام داده و در این شرایط که بازیکن داشتیم و شرایط‌مان بسیار حساس بود، از تعدادی از آنها مثل سبحان خاقانی که جزء بازیکنانی بود که بعدا در زمان سرمربیگری من به امیدهای استقلال اضافه شد استفاده کرد، تا جایی‌که همین خاقانی در دیدار مقابل شهرخودرو که یکی از بازی‌های حساس استقلال به‌شمار می‌رفت، در ترکیب اصلی قرار گرفت و برای ما نیز گلزنی کرد. در برهه زمانی که اوج انتقادات را مطرح می‌کردند و هواداران نیز نگران بودند، اما محمود فکری به جوانان اطمینان کرده و به آنها بازی داد و همین حالا نیز در ترکیب بازی‌های استقلال اگر بازیکنان جوان به میدان نروند، در لیست تیم قرار می‌گیرند و در کنارمان بازیکنانی مثل رابط، فلاح، کارگر، روحانی و... حضور دارند. مطمئنا اینها اگر تلاش کنند و خوب باشند، فکری به این نفرات هم بازی خواهد داد، چون او درعمل نشان داده ترسی از بازی دادن به جوانان ندارد و دیگر همه‌چیز بستگی به خودشان دارد که آنقدر خوب باشند که به آنها فرصت برسد. درمجموع بازیکنان خوب زیادی داریم و همان زمانی هم که به‌عنوان سرمربی در تیم امید کارم را آغاز کردم، هدف‌مان این بود که بتوانیم پشتوانه‌سازی کنیم و به بزرگسالان بازیکن بدهیم تا اینکه به فکر نتیجه باشیم. با همه این تفاسیر مطمئن باشید در آینده هم امیدهای خودمان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و هم از جوان‌ترهایمان در سایر رده‌های سنی و البته بازیکنان مستعدی که از دست دادیم و آنها را هم به خانه خودشان برخواهیم گرداند ‌تا تیم‌های بهتر و قوی‌تری درست کرده و از آنها استفاده کنیم.

کار بزرگی نیز انجام داده و دربی امیدها را بردید، اما چون این بازی قبل از دربی بزرگسالان بود خیلی درخصوص آن صحبت نشد.

پرسپولیس واقعا تیم خوب با یک کادر فنی خوب بود. آنها نسبت‌به سال گذشته واقعا متحول شده بودند و تمام آنهایی که رقابت‌های امیدها را زیر نظر داشتند، به این موضوع اذعان داشتند که پرسپولیس نسبت‌به فصل قبل قوی‌تر شده است، تا جایی‌که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، اما باوجود آنکه گل اول را هم دریافت کردیم، بچه‌های ما تلاش کردند تا بازی را برگردانند و درنهایت گل پیروزی بخش را هم زدیم. من به شاگردانم افتخار می‌کنم که همه سعی و تلاش خود را در این بازی کردند، اما معتقدم این موفقیت‌ها باید تداوم داشته باشد، چون هفته بعد از یک تیم وسط جدولی شکست خوردیم، درحالی‌که می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم، اما اگر اصلاحاتی صورت بگیرد، مطمئنا در آینده نتایج خوبی هم به‌بار خواهد آمد.

یک الگوی درست در فوتبال اروپا این است که معمولا دستیاران سرمربی در تیم‌های بزرگسالان در تیم‌های پایه همان باشگاه خودشان به‌عنوان سرمربی کار می‌کنند و حتی کی‌روش نیز در فوتبال ایران به‌دنبال جاانداختن این اتفاق بود. این موضوع گویا با حضور شما که خودتان هم از دستیاران فکری هستید در تیم امید استقلال محقق شده است.

وقتی آقای مددی به‌عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شدند، یک مقدار شرایط آکادمی نابسامان بود. البته در آن زمان آقای مراغه‌چیان به‌عنوان مدیر آکادمی کار می‌کردند، اما از آنجاکه آقای مددی در زمان حضور در پیکان و سایپا به اهمیت یک آکادمی قوی و منسجم آگاه بودند (به‌طوری‌که امروز این دو باشگاه قوی‌ترین آکادمی‌های ایران را دارند) در استقلال هم به این موضوع اهمیت زیادی دادند و با نگاه ویژه‌ای به آکادمی سعی در برطرف کردن مشکلات و تقویت آکادمی استقلال داشتند که در این بین من نیز به‌عنوان یکی از دستیاران تیم بزرگسالان به تیم امید استقلال اضافه شدم. درحال حاضر همانطور که گفتید، در تیم‌های بزرگ اروپایی چنین سبک و سیاقی حاکم است و حتی مربی‌ای مثل مجید جلالی نیز به هر تیمی می‌رود، چنین الگویی را پیاده می‌کند. در آن زمان وقتی مراغه‌چیان از من خواست سرمربی امید شوم، از این موضوع خوشحال شده و استقبال کردم، چون می‌دانستم می‌توانم با این بچه‌ها کارهای بزرگی انجام دهم و جوان‌های خوبی را به استقلال و فوتبال کشور معرفی کنم. در هرصورت این یک کار حرفه‌ای بود که از طرف باشگاه استقلال انجام شد و مطمئن باشید باشگاه ثمره آن را خواهد دید. به‌طور مثال سبحان خاقانی یکی از بچه‌هایی بود که توسط همین آکادمی استقلال کشف و بعد به تیم بزرگسالان اضافه شد و بازی هم کرد. بچه‌های دیگری هم هستند که اسم‌های آنها را نیز بعدا خیلی خواهید شنید.

یعنی تا قبل از حضور مددی اوضاع و احوال آکادمی خوب نبود؟

منظورم این نیست، نه اینکه شرایط بد باشد، یک مقدار شرایط نابسامان بود. مثلا تیم امید سرمربی نداشت. البته آقای مراغه‌چیان تمام سعی خود را کرد تا این نابسامانی‌ها را حل‌وفصل کند و تا مقداری هم موفق بود، اما مطمئن باشید بدون حمایت آقای مددی این اتفاقات خوب رقم نمی‌خورد، چون او نگاه ویژه‌ای به آکادمی استقلال دارد، ضمن اینکه ما امسال به گواه خیلی از دوستان یکی از بهترین آکادمی‌های استقلال در سال‌های اخیر را داشته‌ایم که این موضوع برمی‌گردد به اهمیت دادن و حمایت مسئولان استقلال از آکادمی.

امیدهای استقلال امسال قهرمان می‌شوند؟

سخت است که بخواهم در این مورد صحبت کنم. این تیم را من نبستم. البته چندنفر را اضافه کردم و در نیم‌فصل دوم هم این کار را انجام خواهم داد. هرچند بازیکنان خوب با تیم‌های خود قرارداد دارند و یک مقدار دست‌وبال‌مان بسته می‌شود، اما اگر بتوانیم بازیکنان مدنظرمان را بگیریم، مطمئن باشید یکی از امیدهای اول قهرمانی خواهیم بود، با این‌حال همان‌طور که گفتم، درحال حاضر هدف‌مان این است که پشتوانه‌سازی کرده و بازیکنان خوبی را به تیم بزرگسالان تزریق کنیم.

به تیم بزرگسالان استقلال برسیم؛ آیا محمود فکری در مباحث هجومی تیم به‌عنوان کسی که لقب آقای گل تاریخ لیگ برتر را یدک می‌کشی با تو به‌صورت اختصاصی مشورت و صحبت می‌کند؟

درحال حاضر یک کادر و گروه هستیم که همه باهم در همه مباحث و فازهای مختلف مشورت می‌کنیم. در همین فاز هجومی که می‌گویید صمد مرفاوی را داریم که نه‌تنها در استقلال بلکه به‌عنوان یکی از بهترین مهاجمان ایران مطرح بوده و در بخش دفاعی نیز حنیف عمران‌زاده یکی از مدافعان خوب استقلال و ایران حضور دارد یا خود محمود فکری نیز همین‌طور در فاز دفاعی سابقه خوبی در فوتبال ملی و باشگاهی دارد. ما یک گروه هستیم که تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در تک‌تک خطوط تاثیرگذار باشیم و باهم کار می‌کنیم. ما نمی‌توانیم این‌طور بگوییم که مثلا حنیف در فاز هجومی تاثیر نداشته است. ما یک تیم هستیم و در راس‌مان آقای فکری قرار دارد که خدا را شکر شرایطی داشته‌ایم که رفته‌رفته از شروع لیگ بهتر شده است.

این سوال را از این جهت مطرح کردم که خیلی‌ها وقتی شیخ دیاباته در نیمه دوم دیدار دربی به میدان رفت انتقاد کردند که این چه تعویضی بود!

خیلی‌ها قبل از این موضوع می‌گفتند چرا شیخ‌ دیاباته بازی نمی‌کند و حالا که او را بازی دادیم می‌گویند چرا او را بازی دادیم. اگر بخواهیم روی این مسائل ریز شویم، نمی‌توانیم کارمان را پیش ببریم.

در هر صورت بعد از اینکه استقلال با سه مهاجم در نیمه‌دوم و دیدار با پرسپولیس تا حدودی موفق عمل نکرد، این توقع می‌رفت که دیگر این ترکیب مقابل تراکتور تکرار نشود، با همین وجود توانستید حریف قدرتمند خود را در خانه‌ شکست دهید.

ما نیاز داشتیم در جلو و کناره‌های زمین و حتی در فاز دفاعی زوج‌سازی‌هایمان را انجام دهیم اما حتی در تمرینات تا همین هفته دهم تیم را نصفه‌ونیمه داشتیم و تیم کاملی در اختیارمان نبود، اما وقتی همه بازیکنان اضافه شدند توانستیم زوج‌سازی‌های مدنظر را به بهترین شکل انجام دهیم، چون بازیکنانی داریم که کیفیت بالایی دارند. تا الان هم اگر نتیجه گرفته‌ایم به‌خاطر همین کیفیت خوب آنهاست، تا جایی که در بعضی بازی‌ها تیم را وصله‌وپینه کرده و بعضا مجبور شدیم بازیکنان را در پست غیرتخصصی بازی بدهیم، اما الان که بازیکنان آماده شده و اکثرا به شرایط خوب سلامتی رسیدند، توانستیم شرایط را بهتر کنیم و آن زوج‌سازی را به بهترین شکل انجام بدهیم.

در هر صورت بعضی منتقدان می‌گویند زمانی که هر سه مهاجم آماده و زهردار استقلال با هم به‌میدان می‌روند در ادامه بازی دست کادرفنی در صورتی که بازی گره بخورد روی نیمکت خالی خواهد ماند.

ما امسال نشان دادیم استقلال متکی به یک یا دو بازیکن نیست و واقعا در عمل این موضوع را ثابت کردیم و شعار نمی‌دهیم، بنابراین متکی به نفر نیستیم و اگر خدایی نکرده یک بازیکن محروم شود مطمئنا می‌توانیم بازیکنان خیلی خوبی را جایگزین کرده و متکی به یک بازیکن و دو بازیکن نخواهیم بود.

از روز اول برخی منتقدان به این موضوع پافشاری می‌کنند که نیمکت استقلال ضعیف است و دستیاران فکری در حد و اندازه‌های این تیم نیستند و از سوی دیگر حمید مطهری را درکنار گل‌محمدی مثال می‌زنند که به او کمک می‌کند، اما اعتقاد دارند که فکری روی نیمکت تنهاست.

در هر صورت در طول بازی هم مشورت‌هایی صورت می‌گیرد حالا شما اسم حمید مطهری که از پیشکسوتان من است را آوردید اما اگر از لحاظ تجربه و رزومه و مسائل فنی صحبت کنید، آقاصمد خودش سرمربی چندین تیم لیگ برتری و همین استقلال بوده و همین الان در این فوتبال فعالیت می‌کند و به‌روز است. مطمئنا حضور ایشان خیلی کمک می‌کند و از سوی دیگر حنیف عمران‌زاده ایده‌های خوب و نوینی را ارائه می‌دهد. با این حال ما در هفته‌های اول یک‌سری دلایل آوردیم که تیم‌مان بدن‌سازی نکرده و نتوانستیم کارهای هماهنگی تاکتیکی داشته باشیم یا بازی‌های دوستانه کمتر برگزار کردیم و از سوی دیگر تایم کمی برای کار با بازیکنان در پیش‌فصل نصیب‌مان شد و درکنار پنجره بسته در هفته اول مصدومان فراوانی هم داشتیم. با این حال برخی می‌گفتند که اینها بهانه است اما واقعیت‌های یک تیم است. زمانی که ۶ یا هفت بازیکن را به هر دلیلی نداشته باشید، مطمئنا این موضوع روی روند تیم تاثیر منفی می‌گذارد یا اینکه اگر زمان مناسبی برای بدنسازی نداشته باشید، صددرصد همین موضوع خودش تاثیرگذار خواهد بود.

البته الان هم که استقلال با کسب ۲۲ امتیاز از ۱۱ بازی یعنی کسب میانگین امتیاز برای قهرمانی در صدر جدول است، زیبا فوتبال بازی نمی‌کند. این موضوع را قبول دارید؟

خیر، در همین دیدار با تراکتور مگر بازی زیبایی نبود؟ در دقایقی از بازی با پرسپولیس هم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. در همین دربی اگر یک تیم گل بد بخورد مطمئنا خیلی سخت است که بخواهید تیم را جمع کنید، اما بچه‌های ما این کار بزرگ را انجام دادند و در شرایط سخت گل‌خورده را جبران کردیم. یا در بازی با گل‌گهر برخی می‌گفتند ما در نیمه‌اول فقط خوب بودیم. درحالی‌که ما در نیمه‌اول دو گل جلو افتادیم و نیاز داشتیم تا نیمه‌دوم را مدیریت کنیم، یعنی در نیمه‌دوم هدف ما جنگیدن و اداره بازی به‌منظور حفظ نتیجه بود، در غیر این صورت مگر بردن گل‌گهر در سیرجان کار آسانی است. به‌طور مثال سال گذشته هم این تیم گل‌گهر درحالی‌که شاید شرایط خوب امسال را هم نداشت موفق شده بود، استقلال را شکست دهد. این تیم امسال از مدعیان قهرمانی به‌شمار رفته، درحالی‌که سال گذشته اصلا چنین شرایطی نداشت و تازه از لیگ یک آمده و هنوز به شخصیت یک‌تیم لیگ برتری نرسیده بود، اما استقلال در سیرجان بازی را واگذار کرد. بنابراین ما کار آسانی نداشتیم یا در بازی با شهرخودرو کاملا حساب‌شده بازی کردیم. ‌ای کاش تیم مشهدی ۱۰ نفره نمی‌شد و وقتی چنین اتفاقی افتاد شاید یک مقدار از عطش و ‌انگیزه بچه‌های ما کاسته شد و اگر بازیکن حریف اخراج نمی‌شد، مطمئنا خیلی شرایط ما نیز بهتر می‌شد.

پس به‌عنوان یکی از مربیان استقلال معتقدید که کادر این تیم مناسب است و نیاز به تقویت ندارد؟

اولا که آقای فکری به شرایط تیم احاطه دارد. اگر یادتان باشد در آن اوایل فصل همه می‌گفتند که کادر شلوغی داریم در صورتی که من نظری کاملا متفاوت دارم و  برای یک تیم بزرگ مثل استقلال که برنامه‌ها و کارهای زیادی در تمرینات دارد حتی این تعداد نفرات در کادرفنی کم هم محسوب می‌شود، اما این موضوع بستگی به نظر سرمربی دارد که بخواهد کسی را اضافه کند یا خیر. من معتقدم از این بابت حتی ما کم هم هستیم و می‌توانیم تعدادی را به کادر اضافه کنیم. البته این نظر من است و شاید آقای فکری نظر دیگری داشته باشد، ما این همه کار و برنامه در تمرین داریم و می‌توانیم از نفرات دیگر هم با نظر فکری بهره ببریم.

درباره برنامه‌ریزی‌های لیگ و انتقادهایی که در روزهای اخیر به‌طور مثال درخصوص تیمی خاص مطرح شده است، صحبتی دارید. به‌نظر می‌رسد دودستگی در لیگ به‌وجود آمده!

آقای سهیل مهدی واقعا دارد تلاش زیادی می‌کند و او را از قدیم می‌شناسم و واقعا هم دوستش دارم در هر صورت امیدوارم شرایط و برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد صدای ۱۵ تیم لیگ برتر درنیاید یا حداقل یکی دو تیم معترض باشند، نه همه تیم‌ها به‌جز یک تیم اما الان می‌بینید ۱۵ تیم ناراحتند، چون یک تیم که بازی‌های عقب‌افتاده هم دارد یک هفته، یک هفته بازی می‌کند. در روزهایی که اصلا لازم نبود لیگ فشرده برگزار شود، هر 4 یا ۵ روز یک بار بازی کرده، اما الان درحالی‌که پرسپولیس دو بازی عقب‌افتاده دارد باید دیدارهایش فشرده برگزار شود، اما می‌بینید که خیلی راحت هفته‌ای یک بازی انجام می‌دهد و متوجه این شرایط نمی‌شوم.

عذرخواهی زاهدی‌فر به‌خاطر پنالتی اشتباهی که علیه پرسپولیس گرفت هم انتقادهای زیادی را به‌دنبال داشت.

برای من هم عجیب بود، پارسال در بازی استقلال و سپاهان به‌قول خداداد عزیزی از کره ماه هم هندی را که داور به‌نفع استقلال پنالتی نگرفت، دیدند، اما چنین اتفاقاتی در آن زمان نیفتاد. امسال در بازی با فولاد، نفت آبادان، شهرخودرو و بسیاری دیگر از بازی‌های ما اشتباهات داوری به‌ضرر استقلال شده و بعدا هم کارشناسان تایید کردند که داوران به‌ضرر استقلال تصمیماتی را گرفتند و شاید به‌طور میانگین در هر بازی یک صحنه به‌ضرر استقلال سوت زده شده، اما هیچ‌گاه هیچ داوری عذرخواهی نکرد ولی الان این اتفاقات می‌افتد که عجیب است.

صحبت‌هایی درخصوص اضافه شدن میلاد جهانی، اشکان‌دژاگه، امید ابراهیمی به استقلال در نیم‌فصل به‌گوش می‌رسد و حتی این شایعه به‌وجود آمده که شاید قایدی جدا شود. چقدر این اخبار صحت دارد؟

همیشه این صحبت‌ها قبل از فصل و نیم‌فصل رقابت‌ها می‌شود که اسامی بازیکنان زیادی برای ورود و خروج به لیست تیم شنیده شده و رسانه‌ای می‌شوند. الان ما هیچ‌صحبتی در این خصوص در بین کادر فنی نداشته‌ایم و همه تمرکزمان را گذاشته‌ایم برای بازی‌های باقی‌مانده، چون چهار بازی خیلی مهم و حساس پیش‌رو داریم و روی موفقیت استقلال تمرکز کرده‌ایم. مطمئنا خود آقای فکری در آینده تصمیم می‌گیرد که استقلال در کدام پست‌ها نیاز به تقویت دارد و چه بازیکنانی باید به این تیم اضافه شوند، اما تا امروز که در هفته یازدهم هستیم، درباره اینکه چه بازیکنی بیاید و مدنظرمان باشد، صحبت نشده است.

قایدی ماندنی است؟

بله، ما امسال کارهای عقب‌مانده زیاد و کارهای ناتمامی داریم و می‌خواهیم کارهای بزرگی را که از قبل مانده انجام دهیم و باید آنها را تمام کنیم و به همین منظور به همه نیروهای خود نیاز داریم، امیدوارم با حمایت هواداران و تعصب و ‌انگیزه بازیکنان بتوانیم به حداقل لیاقت‌مان دست پیدا کنیم.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار استقلال آکادمی استقلال تیم بزرگسالان مطمئن باشید درحال حاضر انجام دهیم محمود فکری آقای فکری رقابت ها تیم بزرگ اضافه شد تیم امید یک مقدار نیمه دوم نیم فصل بازی ها بچه ها یک تیم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس، مسئولان دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک وارد پروسه مربوط به اعزام اعضای کاروان های اعزامی به این دو رویداد شده اند.

انتخاب مسیر پرواز از میان ایرلاین های داخلی و خارجی یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه است. بر این اساس استفاده از پرواز داخلی برای مسافران پاریس نهایی شده است. این تصمیم در هر دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک اتخاذ شده است.

مسئولان کاروان های اعزامی به بازی های المپیک و پارالمپیک بر اساس برنامه تنها شرکت هواپیمایی داخلی که پرواز مستقیم به فرانسه دارد (ایران ایر) در حال نهایی کردن زمان اعزام اعضای کاروان های خود هستند.

این شرکت هواپیمایی البته تنها دو پرواز در هفته دارد. به همین دلیل و در صورت عدم همخوانی میان زمان پروزهای هفتگی با زمان موردنیاز برای اعزام، ممکن است استفاده از ایرلاین خارجی جایگزین شود.

طبق روال همیشه، اعضای کاروان ایران در بازی های المپیک بر اساس برنامه تمرینی و مسابقات ورزشکاران در هر رشته، در قالب گروه های مجزا عازم پاریس می شوند اما این اعزام برای کاروان ایران در بازی های پارالمپیک در قالب یک گروه انجام می شود.

سی و سومین دوره بازی های المپیک ۵ تا ۲۱ مرداد برگزار می شود. همچنین ۷ تا ۱۸ شهریور زمان برگزاری هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک است.

کد خبر 6086077

دیگر خبرها

  • باخت بد استقلال در یک دیدار دوستانه برابر تیمی از اسلامشهر!
  • واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی
  • سرپرست استقلال خوزستان:فقط تمرکز و دیگر هیچ!
  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • برهانی جانشین حاجیلو می‌شود؟!
  • برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال
  • اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی
  • یعنی چی که می‌خواهند استراماچونی را جانشین نکونام بکنند | پرسپولیس در کمین استقلال نشسته اما آقایان به دنبال حاشیه‌اند
  • فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • شانس تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال