Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت انگلیس در سودان ضمن اعلام ورود وزیر خارجه این کشور به خارطوم و تشریح برنامه وی، آن را سفری تاریخی خواند، زیرا برای اولین بار در یک دهه اخیر انجام می‌شود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سفارت انگلیس در سودان از ورود «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس به خارطوم خبر داد و افزود، از آنجایی که این سفر برای اولین بار در یک دهه اخیر انجام می‎شود، سفری تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس روزنامه «السودانی»، سفارت انگلیس در ادامه اعلام کرد، قرار است راب با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان، «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر، «عمر قمرالدین» وزیر خارجه، «هبه محمد علی» سرپرست وزارت امور دارایی و «نصرالدین عبدالباری» سرپرست وزارت دادگستری سودان دیدار داشته باشد تا «بر حمایت لندن از تلاش‌های دولت سودان برای تحول دموکراتیک و اقتصادی تأکید کند».

راب هم در این خصوص گفت، سودان در حال گذر از مرحله‌ای تاریخی است و انگلیس به ایستادن در کنار ملت سودان و حمایت از حمدوک در این برهه افتخار می‌کند.

دولت سودان و ائتلاف جنبش‌های مسلح سودان موسوم به «الجبهة الثوریة» (جبهه انقلابی سودان) در اکتبر سال گذشته (۲۰۲۰)، توافق رسمی آتش‌بس و صلح را در پایتخت سودان جنوبی امضاء کردند.

جنگ میان دولت سودان و گروه‌های مسلح در اقلیم «دارفور» از سال ۲۰۰۳ آغاز شده و تا کنون ۳۰۰ هزار کشته و ۲.۵ میلیون آواره در پی داشته است. درگیری‌ها در جنوب «کردفان» و «نیل آبی» نیز بر زندگی بیش از یک میلیون نفر تأثیر گذاشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفارت انگلیس وزیر خارجه انگلیس دومینیک راب وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد

محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰درصد دیدند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شدند.

طهرانی‌مقدم گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

وی بیان کرد: در مجموع بارندگی های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی های هواشناسی ممکن است بارندگی هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه