Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@15:04:46 GMT

کشف ۱۱۴ دستگاه غیرمجاز ماینر در یک معدن شن

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۷۱۳۳

کشف ۱۱۴ دستگاه غیرمجاز ماینر در یک معدن شن

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۱۴ دستگاه ماینر که به صورت غیرمجاز در یک معدن شنکه در آن ارز دیجیتال استخراج می‌کردند خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر، اظهار کرد: مأموران انتظامی پاسگاه " همگین" شهرستان دهاقان از طریق گزارش‌های مردمی مطلع شدند مقدار زیادی دستگاه ماینر در یک معدن شن در حال استخراج ارز دیجیتال به صورت غیرقانونی و غیر مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم یک گروه از مأموران به محل موردنظر اعزام و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ۱۱۴ دستگاه ماینر در حال استخراج ارز دیجیتال به صورت غیرقانونی و غیرمجاز هستند که محل پلمب و دستگاه‌ها جمع‌آوری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، خاطرنشان کرد: ارزش ماینرهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ هاشمی‌فر از تحویل متهم این پرونده و تحویل وی به مراجع قضائی خبر داد و گفت: طبق نظر کارشناسان فنی برای تولید هر بیت کوئین حدود ۱۰۰ دستگاه در یک ماه باید روشن باشد که ۷۲ هزار کیلو وات ساعت برق معادل مصرف ۲۴ واحد مسکونی در یک سال را مصرف می‌کنند که لازم است شهروندان عزیز هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 469968

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ماینر معدن شن دهاقان جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید

اکبر ابدالی ، گفت: با اکتشاف‌های صورت گرفته طی سه‌سال اخیر و تا عمق ۸۵۰ متری، این ظرفیت مهم شناسایی شد که به طور حتم نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های معدن در سطح استان و کشور خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: ونارچ بزرگترین معدن منگنز کشور است که عمده نیاز منگنز کارخانه‌های فولاد کشور را تامین می‌کند، به همین علت هر گونه کشف ذخایر جدید در این معدن در زنجیره توان تولید فولاد کشور به عنوان یک محصول مهم و راهبری نقش دارد.

او ادامه داد: با تلاش کارشناسان و متخصصان حوزه معدن استان و کشور، اکتشافات سایر مواد معدنی از قبیل سرب، روی و آهن و مس نیز در این معدن با جدیت ادامه دارد.

گفتنی‌است ۲۱۲ پروانه در بخش معادن استان موجود که ۱۴۳ فقره از این پروانه‌ها دارای بهره‌بردار است و فعالیت‌های معدنی در محدوده تعیین شده آن صورت می‌گیرد.

بیش از ۲۴ نوع ماده معدنی درقم وجود دارد؛ اکثر مواد معدنی استان مصالح ساختمانی همچون گچ، آهک، سنگ لاشه و شن و ماسه است، پس از آن معادن نمک، سنگ ساختمانی و معادن فلزی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از جمله موارد مورد توجه در گسترش فعالیت‌های معدنی در قم، ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادن استان است که هم ارزش افزوده بیشتر در فعالیت‌های معدنی را به دنبال دارد و هم موجب افزایش فرصت‌های شغلی در این بخش مهم اقتصادی می‌شود.

لازم به توضیح است بهره‌برداران معادن درصدی از فروش ماده معدنی خود را از حدود ۲ تا ۱۲ درصد را تحت عنوان حقوق دولتی به دولت باز می‌گردانند.

این حقوق دولتی درموارد مختلفی همچون اصلاح جاده‌هایی که درمسیر معادن است، عمران مناطقی که معادن در آن قرار گرفته‌اند، اصلاح و بازسازی محیط پس از پایان فعالیت معادن و نیز توسعه فعالیت‌های معدنی به کار گرفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • کشف ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی