Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی وحدت روز پنجشنبه در دومین روز برگزاری رویداد سکوی پرتاب در یزد افزود: این استان تاکنون در حوزه صنعت

 توسعه خوبی پیدا کرد که این موضوع بسیار ارزشمند است ولی در کنار آن باید برای بیکاری قشر فرهخته که در این میان مغفول مانده است، باید فکر اساسی کرد .

 وی با اشاره به بیکاری شماری از فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها و افراد فرهیخته در مناطق مختلف کشور از جمله در یزد گفت: با توجه به راه اندازی کارخانه نوآوری در یزد و اقدامات جدیدی که در حوزه نوآوری استان انجام شده است، می توان گامی مهم برای اشتغال فارغ التحصیلان برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وحدت تصریح کرد: برگزاری رویداد سکوی پرتاب در یزد نشان از ظرفیت خوب در حوزه فناوری استان دارد و می توان در قالب این رویداد با جذب سرمایه ،نخبگان و فرهیختگان را به یزد جذب کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون یزد کارگران را برای کار در واحدهای تولیدی،صنعتی و معدنی استان جذب می کرد، افزود: با رویکرد نوآوری و استارتاپی می توان یزد را به خواستگاه نیروهای فرهیخته در کشور تبدیل کرد.

تعداد کارگران یزد در ۲ بخش یادشده حدود ۱۴۰ هزار نفر است که در سه هزار واحد تولیدی و حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک استان فعالیت دارند.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهارمین استان صنعتی و دومین استان  معدنی از لحاظ تنوع اندیس ها  در میان ۳۱ استان کشور است. 
لزوم همکاری صنایع و معادن یزد در توسعه اکوسیستم نوآوری 

 همچنین نماینده مردم شهرستان یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در این بازدید  گفت: یزدی ها در این سرزمین در طول تاریخ محدودیت ها را با نوآوری به نفع خود تغییر دادند و صحنه را هم خالی نکردند و ساخت بادگیرها و قنات ها از جمله این نوع نوآوری هاست.

محمد صالح جوکار با بیان اینکه سیاست های بالا دستی نظام حمایت از جوانان است، افزود: تا کنون با فکر جوانان پیشرفت های زیادی در کشور تحقق پیدا کرده است.

وی به نوآوری جوانان ایران از جمله یزد در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: عملیات بدر، عبور از اروند و ایجاد پل های خیبری از جمله حرکت های خلاق آنها در دوران دفاع مقدس بود حتی سامانه های موشکی از آن دوران پایه ریزی شد.

مجموعا ۲۹۱ شرکت  در رویداد سکوی پرتاب یزد استان یزد ثبت نام کردند که هیات داوران از مجموع این طرح ها، ۵۸ مورد را انتخاب کرد

 پیام رویداد یادشده این است که مسوولان شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان که سال‌ها مشغول فعالیت هستند، ایده‌های خود را تجاری‌سازی کنند، وارد مرحله بزرگتری شوند و جذب سرمایه کنند.

شرکت‌های حاضر در این رویداد اغلب تخصصی اند که علاوه بر آورده مادی فواید غیرمادی نیز برای شرکت های دانش بنیان و نوآور به همراه دارد و مجریان آن با توجه به تبحر و حضور موفقی که در بازار دارند، کمک بسیار خوبی برای شرکت ها هستند. 

 رویداد یادشده با کمک صندوق پژوهش و فناوری یزد و حمایت کاروان سرمایه گذاری استانی ۱۰۰ استارتاپ و پارک علم و فناوری یزد و برخی نهادها و دانشگاه های استان به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.

در استان یزد ۴۵۰ شرکت نوآور وجود دارد که ۳۲۰ مورد آنها در پارک علم و فناوری یزد مستقر است. 

 «۱۰۰ استارتاپ » برنامه پیوسته سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهی غیرمتمرکز با همکاری شبکه‌ای از راهبران نام‌آشنای زیست‌بوم کارآفرینی، شتاب دهنده‌های همکار و نهادهای خصوصی و دولتی است که فعالیت آن از یک سال گذشته آغاز شد و تلاش می‌کند، فرآیند شتاب‌گیری شرکت های نوپا را پیگیری و تسهیل کند. 

استارتاپ یا شرکت های نوپا، کسب و کاری است که عموماً حول محور فناوری شکل گرفته و ظرفیت رشد بالایی دارد و کاروان سرمایه گذاری استانی ۱۰۰ شرکت نوپا یا کمک نوآور تاکنون به استان های گیلان، قم، اصفهان و کردستان سفر کرده اند. 

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری استارتاپ شرکت دانش بنیان یزد علی وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری استارتاپ شرکت دانش بنیان وزارت علوم تحقیقات و فناوری استارتاپ شرکت دانش بنیان یزد علی وحدت اخبار کنکور رویداد سکوی پرتاب شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرورت یک نگاه فعال و آینده ساز حرکت برپایه مدیریت چشم انداز است که برشناخت وضع موجود و عوامل آن تحلیل محیط ملی و بین المللی و سرانجام ترسیم چشم انداز مطلوب متکی است.

با این حساب یکی از پیش نیاز‌های رشد و توسعه کشور توسعه بخش کشاورزی است و چنانچه در ترسیم اهداف اجرایی و عملیاتی از سوی متولیان چنین باوری بوجود نیاید امکان تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی اجتماعی فرهنگی بوجود نخواهد آمد. 

از این رو آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در حالی ابلاغ شده که تکیه بیشتر بر اماکن کاری کشاورزی مانند مزارع، گلخانه‌ها، حوضچه‌های شیلاتی، پایلوت ها، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های رشد بجای دفاتر کاری، استفاده شود و برای ارایه خدمات به منظور رشد واحدها، از ظرفیت پیمان مشارکت با واحد فناور استفاده شود.

تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است

در همین رابطه سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر تلاش‌های انجام شده بر تقویت ارتباط مستقیم با کشاورزان گفت: همچنین تقویمی برای مراجعه کارشناسان به مراکز دهستان‌ها برای آموزش کشاورزان تبیین شده است و تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است و سابق بر این نیز این موضوع نیز کارشناسان ما به کشاورزان مراجعه می‌کرده اند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: ما در حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی داریم و در تلاش هستیم با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری این مورد را توسعه دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا دهکده‌های فناوری را به سایر استان‌ها گسترش دهیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان دخیل در بخش کشاورزی را به هزار شرکت افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید