Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیل، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند دونالد ترامپ برخلاف ادعای خود نتوانست عظمت را به این کشور بازگرداند.

نتایج نظرسنجی جدید نشریه پولیتیکو نشان می‌دهد از دیدگاه ۵۷ درصد از مردم آمریکا رئیس جمهور سابق این کشور در تحقق شعار معروف کمپین انتخاباتی «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» ناکام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال ۳۹ درصد نظر مخالفی داشته و بر این باورند که در سایه ریاست جمهوری ترامپ این شعار تحقق یافته است.

در رتبه بندی حزبی شکاف نظرات اندکی محسوس‌تر بود. ۸۰ درصد از جمهوری خواهان بر این باورند که ترامپ شعار کمپین انتخاباتی خود را تحقق بخشیده است. نزدیک به دو سوم رای دهندگان مستقل و تنها ۱۲ درصد از حامیان حزب دموکرات نظر مشابه را تصدیق کردند.

در بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی آمده است ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها ترامپ را به عنوان یکی از بدترین روسای جمهوری کشورشان در حافظه خود به ثبت رساندند. این در حالی است که ۲۰ درصد نقطه مقابل این نظر را تائید کردند.

از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ باید به عنوان یکی از پرمخاطره‌ترین دولت‌های آمریکا نه تنها برای مردم این کشور بلکه کشور‌های دیگر یاد کرد. ترامپ در حالیکه ردای ریاست جمهوری آمریکا را به تن داشت بر آن بود تا به شیوه دلال مسلکی نهادینه در وجودش، امور دولتی را پیش ببرد. او در این میانه از زیر پا گذاشتن هیچ قانون و تعهد و توافقی فروگذار نکرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ کمپین انتخاباتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا

دولت ایالات‌متحده آمریکا از بازگشت تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا اعلام کرد به‌دلیل پایبندنبودن نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، به تعهدهایش در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری، مجوز کاهش تحریم‌ها علیه صنعت نفت این کشور را که روز پنجشنبه (۳۰ فروردین‌) منقضی شد، تمدید نخواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ساعاتی پیش از پایان مهلت این مجوز اعلام کرد که مجوزی را که به شرکت‌ها ۴۵ روز فرصت می‌دهد تجارت و معامله‌های خود را در بخش نفت و گاز این کشور متوقف کنند، جایگزین کرده است.

واشینگتن در ماه‌های اخیر بارها تهدید کرده بود تحریم‌های انرژی را بازمی‌گرداند، مگر اینکه مادورو به وعده‌های خود عمل کند. پس از توافق انتخاباتی مورد حمایت آمریکا بین دولت و مخالفان ونزوئلا، بخشی از تحریم‌های آمریکا از اکتبر پارسال لغو شده بود.

تحریم‌های گسترده علیه صنعت نفت ونزوئلا نخستین بار ازسوی دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ پس از پیروزی دوباره مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعمال شد؛ انتخاباتی که ایالات‌متحده و دیگر دولت‌های غربی نتیجه آن را نپذیرفتند.

مقام‌های بلندپایه آمریکا اعلام کردند با اینکه مادورو به بعضی از تعهدهای مربوط به توافق پارسال پایبند بوده، اما نتوانسته است به دیگر تعهدهای خود عمل کند، مادورو متعهد شده بود اجازه دهد نامزد موردنظر مخالفان برای رقابت با او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ ژوئیه (یکشنبه، هفتم مرداد) شرکت کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: درنتیجه واشینگتن قصد دارد مجوز عمومی ۶ماهه کنونی را بدون تمدید منقضی کند.

بااین‌حال خورخه رودریگز، رئیس مجلس ونزوئلا، با بیان اینکه کاراکاس به شروط اعلام‌شده در سال گذشته میلادی متعهد بوده است، در یک نشست خبری کنفرانس خبری گفته بود: بازگرداندن تحریم‌ها اقدامی آسیب‌زننده علیه ونزوئلا است.

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد