Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در آیین تجلیل از ائمه جماعت و روحانیون شاغل در اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خیلی خشنود از حضور در جمع مبلغین و چهره‌های فرهنگی زندان‌های استان هستم و از گزارش مبسوط و جامع مدیرکل زندان‌های استان نیز که حاکی از موفقیت‌های چشمگیر بود، تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر با عنایت به بند ۵ از اصل ۱۶ قانون اساسی سیاست در کشور بر روی اصلاح بزهکاران است که این سیاست در غرب با شکست روبه‌رو شده است، گفت: باید تلاش کرد با اصلاح نظام زمان بازپرسی بزهکاران که در قانون مصوب ۱۳۹۲ بر اجرای آن تاکید شده‌است به شکل موفقیت آمیزی آن را اجرا کرد تا با هدایت و تشویق این بزهکاران آنها را با شیوه ‌ای متداول زندگی در جامعه تطبیق دهیم و به جای ضربه زدن به‌موقع اجتماعی  بزهکار او را در مسیر صحیح و محیط اجتماعی قرار دهیم و این نقش بر عهده فعالان فرهنگی است. 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه قبول داریم که مسوولان زندان‌ها وظیفه سنگینی دارند ولی اصلاح آوری برای زندان و اصلاح مسیر درست یک کار فرهنگی است، افزود: اصلا فلسفه حضور روحانیون همین است که درمان آلام شده و و فقدان معنویت را انجام دهند.  

امام جمعه تبریز متذکر شد: باید در زندان موفق به تغییر و اصلاح و تربیت زندانیان شویم و کاری کنیم تا بازگشت دوباره این افراد به زندان کاهش یابد و در این مسیر نقش روحانیون به عنوان درمانگر بسیار اثر گذار است. 

وی افزود: حضور روحانیون در  آحاد جامعه اعم از سازمان و غیره موثر است ولی در زندان موثرتر می‌باشد.  

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: برای مثال دو سال سربازی فرصت بزرگی برای روحانیون است که جوان را صحیح تربیت کنند.  

وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد در سمت قبلی خود به رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری در این دیدار فرمودند که هیچ جای دنیا مانند این نیست که به اندازه این همه جوان وارد یک مجموعه شود از این‌رو کارهایی خوبی انجام گرفته و انجام دادید ولی باید ۱۰ برابری کنید.  

آل‌هاشم ابراز کرد: کاری که در زندان انجام می‌شود، قابل تقدیر است ولی کافی نیست. 

وی با اشاره بر فعالیت‌های موثر فرهنگی زندان اعم از حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و کارهای دیگر، گفت: برخی افراد به علت شرایط تحمیلی و لغزشی و شرایط استثنایی دچار انحراف شده و وارد زندان می‌شوند که می‌توان با کارهای فرهنگی این مشکلات را حل کرد. 

امام جمعه تبریز گفت: برگزاری سه وعده نماز با حضور روحانی در زندان بسیار با اهمیت است. 

وی با تاکید بر اینکه کار روحانیون در زندان‌ها، احیای زندان است، گفت: باید کاری کنید تا هیچ زندانی برای بار دوم وارد زندان نشود، اشتباه نکند و اصلا زندانی پیدا نشود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه زندان‌های فعلی با زندان‌های گذشته قابل مقایسه نیست و کارهای بزرگ فرهنگی، هنری انجام می‌گیرد، گفت: برکت حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه منجر شده است تا محبوبیت خاصی بین مردم ایجاد شود به طوریکه اعتماد مردم به دستگاه قضا و نظام و امیدواری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی هیچ خط قرمزی در رسیدگی به پرونده‌ها ندارد و اهمیتی به روابط افراد و سفارشات نمی‌دهد. 


انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه زندان زندان تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز آیت الله رئیسی قوه قضائیه پرونده زندانی تبریز زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال موفق به اشتغال یک هزارو ۲۴۸ نفر از زندانیان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی امروز سه شنبه (۷ فروردین ماه)اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال در حوزه های، کشاورزی، دامداری، محصولات گلخانه ای، پرورش قارچ، پرورش ماهی، انواع رشته‌های صنایع دستی، قالی بافی، مونتاژ انواع لامپ‌های کم مصرف، بلوک زنی و ... به صورت خودگردان، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و همچنین اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی موفق به اشتغال یک هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان شده است که از این تعداد ۵۷۰ نفر به صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار و مابقی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند.

وی افزود: متوسط دریافتی زندانیان اعزام به کار و کارگاهی با توجه به ساعت کارکرد و کیفیت کار آن‌ها است. محصولات تولیدی زندانیان بنابر نوع فعالیت شامل خودگردان، مشارکت، واگذاری به کارآفرین یا مراکز خصوصی و دولتی به فروش می‌رسد و به صورت خودگردان یعنی توسط واحد بازرگانی بنیاد تعاون به بازار عرضه می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی، محصولات گندم، گلخانه ای، تولیدات خیاطی و... یا به صورت مشارکت و واگذاری یعنی توسط کارآفرین و با کمک و بازاریابی بنیاد تعاون همانند محصولات بتنی، تریکو، پرورش ماهی، پرورش قارچ و ... از جمله این شغل ها است.

وی ادامه داد: همچنین دیگر محصولات مربوط به اشتغال به صورت نشسته که شامل تولیدات صنایع دستی زندانیان تحت نظر بنیاد تعاون در داخل کارگاه یا بند است، مواد اولیه آن توسط بنیاد تعاون تهیه و در دسترس زندانیان قرار می‌گیرد و محصولات تولیدی آن یا توسط خود زندانی و یا با کمک بنیاد تعاون در نمایشگاه‌های برگزار شده و یا بازاریابی برای محصولات به فروش می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: عمده فعالیت‌های کشاورزی این نمایندگی شامل کاشت جو، گندم، فرنگی جات، محصولات گلخانه ای، پرورش قارچ و محصولات باغی شامل گل محمدی، صنوبر، سیب زرد و قرمز و... است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تشویق کارآفرینان جهت راه اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و همچنین تشویق مراکز خصوصی برای به کارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی ۴ درصد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: از جمله محصولات تولیدی زندانیان زیر نظر و با سازماندهی این بنیاد شامل صنایع دستی (تسبیح، تخته نرد، وسایل چوبی دکوری، گیوه، فرش دست بافت، کیف پول چرم، ساک و کوله پشتی) محصولات خیاطی و تریکو (لباس بیمارستانی، پافر، شلوار، لباس‌های ورزشی و غیره) صنایع فلزی (در و پنجره، فرغون و غیره) بند ساعت، زغال، کاسه سفالی، محصولات کشاورزی (فرنگیجات، گندم و جو، باغبانی) و... است.

وی افزود: در راستای آموزش زندانیان جهت ورود به بازار کار، بر اساس  تفاهم نامه‌های موجود با سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با سازمان زندان‌ها و با همیاری و کمک بنیاد تعاون زندانیان، پس از آموزش توسط مبادی ذیربط گواهینامه‌های معتبر برای زندانیان صادر می‌شود و پس از آزادی آن‌ها توسط اداره امور خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت بعد از خروج و تایید کار توسط گروه اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شود تا از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ با کارمزد بانکی ۲ تا ۴ درصد برای ایجاد شغل و راه اندازی کارگاه‌های مربوطه به مهارت اخذ شده بهره‌مند شوند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: در راستای آموزش زندانیان و حرفه آموزی در سال جاری تعداد ۲ هزارو ۳۱۸ فقره گواهی نامه مهارت حرفه آموزی در ۵۰ رشته مختلف توسط اداره حرفه آموزی و اشتغال زندان صادر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • وزیر دولت رئیسی: دشمن از حضور معنوی مردم در تخت‌جمشید ناراحت شد | فیلم
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته