Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب اِم دی، بسیاری از زنان باردار پس از زایمان به نخستین چیزی که فکر می‌کنند کاهش وزن و آب کردن چربی‌های اضافی است که در طول بارداری کسب کرده اند. با این حال، متخصصان زنان و زایمان تاکید دارند این زنان بیشتر از آنکه به فکر کاهش وزن باشند، باید برای تقویت خود  برخی مواد غذایی خاص را مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مواد غذایی به فرآیند بهبود پس از زایمان و افزایش انرژی زنان برای شیر دادن به نوزاد کمک می‌کند. از مهمترین این خوراکی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- ماهی سالمون

هیچ ماده غذایی کاملی وجود ندارد، اما ماهی سالمون اغلب مواد مغذی که مادران تازه فارغ شده به آن نیازمند هستند، داراست. ماهی سالمون دارای اسید چرب امگا ۳ است که در شیر مادر به وفور وجود دارد. این ماده برای سلامت بدن مادر و تقویت سیستم عصبی نوزاد مفید است.

۲- لبنیات کم چرب

مصرف لبنیات برای داشتن یک دوره کامل و سالم شیردهی در زنان توصیه می‌شود. لبنیات دارای ویتامین D و کلسیم و برای نوزاد و مادر مصرف آن‌ها ضروری است. رژیم غذایی سرشار از کلسیم مادر، باعث غنی‌تر شدن شیر و تقویت استخوان‌های نوزاد می‌شود.

۳- گوشت گوساله بدون چربی

گوشت گوساله همزمان با افزایش انرژی بدن، یکی از منابع غنی از آهن است. کمبود این عنصر در مادران می‌تواند باعث کاهش انرژی در دسترس بدن شود و در نتیجه مادر نمی‌تواند به طور کامل به نیاز‌های نوزاد رسیدگی کند. مادران تازه فارغ شده نیازمند ویتامین B۱۲ و پروتئین هستند که به وفور در گوشت گوساله وجود دارد.

۴- حبوبات

حبوبات یکی از منابع اصلی پروتئین، آهن و مواد معدنی است. به خصوص زنانی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند باید مصرف حبوبات پس از زایمان را فراموش نکنند.

۵- برنج قهوه‌ای

بسیاری از زنان پس از زایمان به دنبال کم کردن مصرف کربوهیدرات برای کاهش وزن هستند. با این حال، متخصصان زنان و زایمان تاکید دارند نباید این مادران به سرعت به دنبال کاهش وزن باشند، زیرا این موضوع می‌تواند باعث کاهش حجم شیر آن‌ها و سوء تغذیه نوزاد شود. با این حال می‌توانید با افزودن غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای به رژیم غذایی خود، میزان انرژی در دسترس بدن را افزایش دهید. کربوهیدات موجود در برنج قهوه‌ای می‌تواند کیفیت شیر شما را ارتقا دهد. همچنین به دلیل دارا بودن فیبر، مصرف برنج قهوه‌ای مانع از ابتلا به یبوست در این خانم‌ها می‌شود.

از دیگر مواد غذایی که مادران پس از زایمان باید آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند می‌توان به بلوبری، مرکبات، تخم مرغ، نان کامل (سبوس دار)، سبزیجات و آب کافی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

خوراکی‌های مغذی که در هنگام بارداری باید خورده شوند 7 قانون طلائی تغذیه در "دوران بارداری"

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنان باردار شیر دادن به نوزاد ماهی سالمون پس از زایمان برنج قهوه ای رژیم غذایی مواد غذایی کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود

به گزارش خبرآنلاین ،مصرف مکمل اینولین، مکمل ویتامین D و نوشیدن شیر کم چرب هر کدام به‌طور مکرر با کاهش وزن مرتبط هستند.

ایسنا در خبری نوشت:نتایج تحقیق نشان داده است که اینولین، فیبر طبیعی موجود به‌عنوان مکمل، می‌تواند کاهش وزن را چهار برابر کند. اینولین فیبری است که به‌طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله تره فرنگی، گندم، پیاز، موز و مارچوبه یافت می‌شود.

تاکنون نتایج تحقیقات به‌طور مکرر نشان دادند که مصرف مکمل ویتامین D با کاهش وزن مرتبط است. افرادی که ویتامین D مصرف می‌کنند بدون رژیم غذایی یا تغییر سبک زندگی وزن خود را کاهش می‌دهند.

همچنین با افزودن رژیم غذایی و ورزش به سبک زندگی خود می‌توانید به افزایش بیشتر کاهش وزن کمک کنید.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه سه فنجان شیر کم چرب نیز می‌تواند کاهش وزن را دو برابر کند.

زنان چاق و دارای اضافه وزن در این مطالعه زمانی که هر روز یک و نیم پیمانه شیر کم‌چرب می‌نوشیدند، در مدت هشت هفته ۱۰ پوند وزن کم کردند.

پروفسور گری فراست، یکی از محققان این تحقیق در مورد اینولین و کاهش وزن گفت: این نتایج از این جهت دلگرم‌کننده هستند که نشان می‌دهند این مکمل غذایی بالقوه، زمانی که با ورزش ترکیب شود، می‌تواند به افراد کمک کند تا ذخایر چربی خود را سریع‌تر بسوزانند، اشتها را کاهش دهند و در درازمدت به رسیدن به وزن سالم کمک کنند.

علاوه بر این، اینولین به‌طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله گندم، تره فرنگی، موز و مارچوبه یافت می‌شود. فیبر به بدن کمک می‌کند تا سریعتر چربی بسوزاند و هوس خوردن غذاهای پرکالری را کاهش می‌دهد.

محققان در مورد ارتباط بین کاهش وزن و شیر کم چرب اظهار کردند: نتایج ما نشان داد که مصرف شیر کم‌چرب تاثیر مفید رژیم غذایی با محدودیت انرژی را بر چاقی مرکزی و عمومی افزایش می‌دهد بنابراین می‌توان رژیم غذایی غنی از کلسیم لبنی را در افراد چاق امتحان کرد.

محققان در مورد ویتامین توضیح دادند که یافته‌های این تحقیق کارآزمایی بالینی دوسوکور در زنان چاق و دارای اضافه وزن ۲۰ تا ۴۰ ساله نشان داد، مکمل ویتامین D با دوز ۵۰هزار IU/w به مدت ۶ هفته به‌طور قابل توجهی میانگین شاخص توده بدنی (BMI) و وزن را کاهش داد، از طرفی سطح ویتامین D این افراد را در مقایسه با گروه کنترل به‌طور قابل توجهی افزایش داد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897003

دیگر خبرها

  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • مواد غذایی سالمی که می‌توانید جایگزین قند و شکر کنید
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • توقیف یک‌تن تخم‌مرغ فاسد در زاهدان/سردخانه فروشگاه پلمب شد
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟