Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:26:41 GMT

در این روز‌های کرونایی چه بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۷۲۷۷

در این روز‌های کرونایی چه بخوریم؟

لشکر بلوکی رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت:نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن اثر گذار و طی مطالعات و پژوهش‌های متعدد به اثبات رسیده است.

او ادامه داد: رعایت نکات ارائه شده در مورد تغذیه سالم در کنار توصیه‌های بهداشتی برای همه افراد و در تمام سنین، برای پیشگیری از ابتلاء و افزایش قدرت مقابله بدن با ویروس کرونا بسیار موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لشکر بلوکی افزود:تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، مانند، مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حقظ سلامت بدن، مصرف انواع مختلف مواد غذایی در ٦ گروه غذایی اصلی (نان و غلات، سبزی‌ها، میوه‌ها شیر و فرآورده‌های آن، انواع گوشت‌ها، تخم مرغ حبوبات و مغز دانه‌ها) باید رعایت شود.   او گفت: مصرف منظم وعده‌های غذایی، به خصوص صبحانه و ٢تا٣ میان وعده برای تامین انرژی، پروتئین و ریز مغذی‌های مورد نیاز، برای بدن بسیار مفید است.

این مقام مسول گفت: مصرف روزانه میوه و سبزی و مایعات فراوان و غذا‌ها بصورت آب پز و بخار پز امر مهمی است.

او گفت: برای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برخی از مواد مغذی ممکن است اثر تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را داشته باشند مانند.
پروتئین، آهن، روی، سلنیم و ب١٢، این مواد مغذی در منابع غذایی نظیر گوشت قرمز، گوشت سفید، حبوبات، تخم مرغ، لبنیات و مغز‌ها یافت می‌شود.

او گفت: مصرف خوراکی‌هایی که دارای ویتامین A ,d ,c و E نیز به ارتقای سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند.

لشکر بلوکی در پایان گفت: با رعایت رژیم غذایی متعادل، متنوع و متناسب، تقریبا به مصرف هیچ مکملی نیاز نیست (ویتامین دی یک استثنا است).

انتهای پیام /م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا تغذیه مناسب سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است ، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که شامل ۱۰ عملیات  بزرگراهی و ۲ عملیات راه اصلی بوده با اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

  جعفر صادقی پور اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.

صادقی پور یاد آور شد: همچنین در این مدت زمان تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار  ۹۵ میلیارد ریال ، تعمیر و نصب شد .

وی ادامه داد: نصب  یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلو اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲  در محور های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه ها در سال گذشته است.

دیگر خبرها

  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟