Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از تدوین طرح جامع ۵ساله تهدیدها و فرصت‌های استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی نیازمند برنامه هوشمند متناسب با اقتضائات خود است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ناصر خوش خبر عصر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل اظهار داشت: متناسب با اقتضائات استان، اقدام‌هایی در راستای تحقق برنامه‌های پدافند غیرعامل صورت گرفته و تهدیدات، مزیت‌ها، توان مدیران و ظرفیت مردم را در قالب برنامه یک ساله‌ای مدنظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: بنا به دستور استاندار، تمامی دستگاه‌ها مکلفند متناسب با نوع فعالیتی که دارند تهدیدات موجود را احصا کرده و برای برخورد با آن برنامه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی تهدیدها و پیشگیری از بروز آنها، دو موضوع بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است.

خوش خبر تصریح کرد: با توجه به اینکه تهدیدات و مشکلات در شرایط مختلف، متفاوت است بنابراین باید برنامه‌های شورای پدافند غیرعامل، بازبینی شده و متناسب با اقتضائات زمان عملیاتی شوند.

وی با تأکید بر اینکه استان، نیازمند برنامه هوشمند متناسب با اقتضائات خود است گفت: ما نمی‌توانیم در قالب برنامه کوتاه مدت، تاب آوری در برابر مسایل و مشکلات را تضمین کنیم.

محورهای مواصلاتی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه خراسان جنوبی استمدیران نباید در اجرای پروژه‌های توسعه خراسان جنوبی نگاه جزیره‌ای داشته باشندگیاهان دارویی ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی و توسعه خراسان جنوبی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: تدوین طرح جامع 5 ساله که بتواند با معرفی استان، تهدیدات و ظرفیت‌ها را به درستی نشان دهد یکی از مهمترین کارهایی است که در شورای پدافند غیرعامل دنبال می‌شود و باید هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

خوش‌خبر، آموزش را اصل بسیار مهمی در ارتقای سطح دانش خانواده‌ها در زمینه اهمیت پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: این آموزش باید متناسب با شرایط استان باشد تا نتیجه بهتری حاصل شود.

وی به موضوع ذخیره‌سازی انرژی اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی شرایط، مثل الان که به جهت برودت هوا و مصرف بیش از اندازه، احتمال قطعی گاز و برق وجود دارد ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از هرگونه مشکل که به نوعی آرامش مردم را تهدید کند، ضرورت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: فرهنگ سازی به منظور ترویج مصرف بهینه، اصل بسیار مهمی است که همیشه باید مدنظر باشد.

خوش خبر خاطرنشان کرد: در بحث مسایل آموزشی و تدوین برنامه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل، چنین مواردی باید مورد تأکید قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی مسایل و رخدادها، مقطعی هستند و در شرایطی خاص رخ می‌دهند پس باید با فراهم آوردن بستر لازم، تهدیدهای مرتبط را متصور شویم و با بازنگری برنامه‌ها به صورت فصلی و مقطعی برای برون رفت از مشکلات احتمالی برنامه ریزی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به  شیوع بیماری کرونا در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوانند متمم بگیرند و در صورت بروز اتفاقی مثل همین شیوع ویروس کووید 19، بتوانیم با برخی اقدامات جزئی در راستای همان متمم‍ها، مصونیت جامعه را تضمین کنیم.

خوش خبر متذکر شد: بنده اعتقاد دارم چنانچه هر نوع تهدیدی به موقع شناسایی شود و همه جوانب آن لحاظ شود، می‌توان برای مقابله با آن از همین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود استان استفاده کرد.

وی توجه به نقاط قوت و ضعف استان در همه زمینه‌ها را ضروری دانست و مهمترین راهکار برای مقابله با تهدیدات احتمالی خواند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: کمیته‌های عضو شورای پدافند غیرعامل استان باید از این پس همزمان با ارائه گزارش اقدامات خود، به طرح مسایل و مشکلات احتمالی نیز بپردازند و پیشنهادهای مشخصی را هم برای رفع آنها ارائه کنند.

انتهای پیام/ 252/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی شورای پدافند غیرعامل متناسب با اقتضائات معاون سیاسی برنامه ها خوش خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در خصوص دیدار خود با مسعود شکیبایی‌فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه خراسان‌جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محورهای مواصلاتی در راستای ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج مطلوب این نشست، اظهار داشت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

وی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون تهاترها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

قناعت تأکید کرد: رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند، بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان‌جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

کد خبر 747580

دیگر خبرها

  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود