Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@11:23:39 GMT

وزیر آموزش و پرورش: آموزش حضوری اختیاری است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۷۵۰۹

آفتاب‌‌نیوز :

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه دوم بهمن ماه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس با روسای مناطق استان خوزستان گفت: همچنان که ستاد ملی کرونا اعلام کرد حضور دانش آموزان در مدارس با صلاحدید خانواده ها و به صورت اختیاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما موظف هستیم که امکان آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم، افزود: مدارس ما در سراسر کشور آمادگی پذیرش دانش آموزان را دارند و خانواده ها می توانند با مراجعه به مدارس از رعایت دستور العمل های بهداشتی اطمینان پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی گفت: ما برای پایه های اول و دوم و دروس علمی هنرستان ها آموزش حضوری را بسیار ضروری می دانیم به دلیل اینکه ارائه این آموزش ها به صورت مجازی از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود. اما به دغدغه های ستاد ملی کرونا احترام می گذاریم و این را اعلام کردیم که آموزش حضوری اختیاری است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مهمترین تاکید ما در سال تحصیلی جاری این است که نباید حتی یک دانش آموز از آموزش دور بماند و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت های مهم وزارت آموزش و پرورش است و با قوت دنبال می شود. حتی اگر دانش آموزی سال قبل ثبت نام کرده است و امسال در آموزش های مدرسه حضور ندارد، باید حتما پیگیری شود و مشکل دانش آموز را حل کنند. سازمان ثبت احوال طبق قانون مکلف است اطلاعات دانش آموزان و کد ملی آنها را برای پیگیری در اختیار ما قرار دهد.

وی افزود: تمامی تلاش ما تحت پوشش قرار دادن دانش آموزانی است که در فرآیند تحصیل حضور ندارند و برای بازگشت آنها به تحصیل تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، حاجی میرزایی گفت: شرایط تبدیل وضعیت همکاران حق التدریس کاملا روشن است و ابلاغ شده است و مراحل اجرایی آن در حال انجام است. بر اساس میزان سهمیه ای که امسال دریافت کردیم 25 هزار و 500 نفر از همکاران حق التدریس در کشور به ترتیب امتیازاتی که کسب کردند تبدیل وضعیت می شوند و بقیه نیز برای تبدیل وضعیت در سالهای بعد در نوبت قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی مدارس دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زارعی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: ایران اسلامی با انجام عملیات غرورآفرین وعده صادق دفاع از ارزش‌های خود را به نمایش گذاشت و این حرکت شجاعانه توسط نیروهای مسلح درس بزرگی برای همه مدیران بود تا با جسارت و شجاعت برای انجام مسؤولیت و وظایف خود قدم بردارند.

وی به اهمیت برگزاری آزمون‌های نهایی پرداخت و افزود: در گذشته نحوه برگزاری این آزمون‌ها غلط بوده و دانش‌آموزان بیشتر به سمن حافظه محوری سوق یافته‌اند در حالی که این امر آسیبی به نظام آموزشی است.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه اصلاح ساختار برگزاری آزمون نهایی مورد توجه قرار گرفت، افزود: در سال گذشته سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی به ترتیب هر سال درصد خاصی به خود اختصاص داده که این درصد در سال‌جاری به ۶۰ درصد رسیده است.

زارعی، اذعان کرد: برنامه ما برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک استاندارد در مراکز آزمون است که تا سال ۱۴۰۷ انجام می‌گیرد و البته این مهم نیازمند داشتن مراکزی استاندارد و مجهز است.

وی برقراری تأمین امنیت آزمون‌ها را رسالت وزارت کشور از طریق شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها دانست و عنوان کرد: این کار با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تأمین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قریب ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار می‌شود، اضافه کرد: عوامل اجرایی یک ماه درگیر برگزاری این آزمون‌ها هستند لذا باید زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون‌های نهایی ایجاد شود.

زارعی تدوین یک نسخه برای کل کشور در حوزه برگزاری آزمون‌های نهایی را نادرست خواند و گفت: ارتقای کیفیت آزمون‌های سنجش باید براساس تحلیل‌ها و داده‌های اطلاعاتی هر استان و منطقه باشد.

گفتنی است؛ در آزمون‌های نهایی پیش رو تقریباً یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز سطح کشور به صورت مستقیم درگیر این آزمون‌ها هستند.

کد خبر 6081676

دیگر خبرها

  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند