Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری نوشت: ابَرپروژه‌ بیدبلند خلیج فارس در ایام تحریم، هرگز بر زمین نماند و در سال 2020 به عنوان سومین ابرپروژه‌ جهان معرفی شد.
به گزارش شانا، علیرضا معزی امروز (پنجشنبه، دوم بهمن‌ماه) در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره افتتاح پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس نوشت:
«امروز یک روز تاریخی برای صنعت نفت و گاز ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابَرپروژه‌ بیدبلند خلیج فارس، جهش بالابلند وطن در تولید، استفاده از فرصت‌ها و گشایش‌ها و ایستادگی در برابر تحریم‌هاست. آرزوی دیرین تبدیل گازهای مشعل به خوراک پالایشگاه در دولت دوازدهم تحقق یافت.
82 درصد پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج‌فارس در دولت تدبیر و امید بنا شد. پروژه‌ای دوست‌دار محیط‌زیست که در فرصت مغتنم برجام اعتبار و تجهیزات اساسی‌اش تامین شد و در ایام تحریم، هرگز بر زمین نماند و نماد ایستادگی در جنگ اقتصادی شد و در 2020 به عنوان سومین ابرپروژه‌ جهان معرفی شد.
مراحل نصب و راه‌اندازی این ابَرپروژه و همچنین تامین داخلی بسیاری از تجهیزات آن در روزگار تحریم به سرانجام رسید و اینک در روزی که ترامپ، بانی ظالمانه‌ترین تحریم‌های ضد ایرانی از قدرت کنار رفته، نمادهای ایستادگی ایران چون بیدبلند خلیج فارس، یک به یک سر بر می‌آورند.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیدبلند خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از تداوم وزش بادهای شمالی روی خلیج‌ فارس و سواحل استان بوشهر تا پایان روز جمعه 10 فروردین خبر داد و اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر در ساعت هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر تا روز جمعه 10 فروردین صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت خلیج فارس در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر، مواج پیش‌بینی می‌شود گفت: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی در سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی در استان است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل شمالی استان بوشهر 90 تا 150 سانتیمتر خبر داد و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر امروز 90  تا 180 و در فراساحل تا 250 سانتیمتر است.

شکوهی‌پور با اشاره به اینکه تا اواخر هفته جاری ارتفاع موج خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا 2.5 متر افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی گاهی غربی با سرعت تا 40 کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی تا 50 کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی تا 60 کیلومتر در ساعت است.

وی با تأکید بر پرهیز از تفریحات دریایی در این شرایط جوی گفت: اختلال در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و احتمال خطر غرق شدن به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و شناگران در نوار ساحلی استان بوشهر در این وضعیت و شرایط آب و هوایی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر جلوگیری شود.

شکوهی‌‌پور با تأکید بر ممنوع کردن شنا در نوار ساحلی استان بوشهر در هشدار نارنجی دریایی گفت: تمهیدات لازم برای  پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • برای گردشگری سواحل جنوبی چه کرده‌ایم؟
  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • بازگشت اسد به دنیای عرب