Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@04:02:13 GMT

وعده‌های غذایی در این روز‌های کرونایی چه باشد؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۷۷۰۰

وعده‌های غذایی در این روز‌های کرونایی چه باشد؟

باشگاه خبرنگاران: لشکر بلوکی رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، گفت:نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن اثر گذار و طی مطالعات و پژوهش‌های متعدد به اثبات رسیده است.

او ادامه داد: رعایت نکات ارائه شده در مورد تغذیه سالم در کنار توصیه‌های بهداشتی برای همه افراد و در تمام سنین، برای پیشگیری از ابتلاء و افزایش قدرت مقابله بدن با ویروس کرونا بسیار موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لشکر بلوکی افزود:تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، مانند، مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حقظ سلامت بدن، مصرف انواع مختلف مواد غذایی در ٦ گروه غذایی اصلی (نان و غلات، سبزی‌ها، میوه‌ها شیر و فرآورده‌های آن، انواع گوشت‌ها، تخم مرغ حبوبات و مغز دانه‌ها) باید رعایت شود.

او گفت: مصرف منظم وعده‌های غذایی، به خصوص صبحانه و ٢تا٣ میان وعده برای تامین انرژی، پروتئین و ریز مغذی‌های مورد نیاز، برای بدن بسیار مفید است.

این مقام مسول گفت: مصرف روزانه میوه و سبزی و مایعات فراوان و غذا‌ها بصورت آب پز و بخار پز امر مهمی است.

او گفت: برای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برخی از مواد مغذی ممکن است اثر تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را داشته باشند مانند.
پروتئین، آهن، روی، سلنیم و ب١٢، این مواد مغذی در منابع غذایی نظیر گوشت قرمز، گوشت سفید، حبوبات، تخم مرغ، لبنیات و مغز‌ها یافت می‌شود.

او گفت: مصرف خوراکی‌هایی که دارای ویتامین A ,d ,c و E نیز به ارتقای سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند.

لشکر بلوکی در پایان گفت: با رعایت رژیم غذایی متعادل، متنوع و متناسب، تقریبا به مصرف هیچ مکملی نیاز نیست (ویتامین دی یک استثنا است).

منبع: فردا

کلیدواژه: روز های کرونایی وعده های غذایی سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند