Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، صدیف بدری روز پنجشنبه در تشریح جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن که از سوی مجلس یازدهم مطرح شده است، افزود: میزان سود را دولت و شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند، اما در مجموع در این طرح، مانند مدل طرح مسکن مهر تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی گفت: سود تسهیلات طرح جهش تولید و تامین مسکن برای شهرهای کوچک چهار درصد، مراکز استان‌ها هفت درصد و تهران ۹ درصد پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با اشاره به تامین زمین رایگان در این طرح برای مسکن حمایتی اضافه کرد: در این طرح، هزینه ساخت هر مترمربع مسکن ۳۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح هزینه کل ساخت یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده که یک میلیارد و ۵۰۰ تا ۲ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت ۲۰ ساله تامین می‌شود و مابقی مبلغ نیز طی ۲ تا ۳ سال به‌عنوان آورده از متقاضیان دریافت خواهد شد.

بدری اظهارکرد: طرح جهش تولید و تامین مسکن در دستور کار قرار دارد و و بررسی آن بعد از تکمیل بررسی لایحه بودجه سال آینده ادامه خواهد یافت.

وی این طرح را بهتر از طرح ملی مسکن دولت خواند و بیان کرد:‌ در طرح مسکن ملی وام بانکی با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و وزارت راه و شهرسازی هیچ کمکی به زیرساخت‌های پروژه‌ها نمی‌کند، در حالی که در طرح جهش تولید و تامین مسکن تسهیلات کم‌بهره پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم، وصولی مالیات زمین و املاک، خط اعتباری ۵۰ هزار میلیارد تومانی مسکن مهر، بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی، وصولی مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی سرمایه را از جمله منابع مالی پیش‌بینی شده برای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن اعلام کرد.

وی با اشاره به مقاومت بانک مرکزی در خصوص وام طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: بر اساس قانون سیستم بانکی باید سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، در حالی که اکنون سهم مسکن در تسهیلات بانک‌ها هفت درصد است.

پربیننده ترین تکلیف آموزش و پرورش برای استخدام معلمان سال۱۴۰۰ مشخص شد تخصیص بودجه ویژه برای رتبه بندی معلمان سقف حقوق مدیران، کوتاه شد افزایش ۲۵درصدی حقوق کارکنان در سال آینده حذف ارز۴۲۰۰ تومانی نخستین گام یکسان‌سازی ارزی/ تبعات قیمت‌گذاری دستوری در نزول شاخص بورس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مسکن طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران

علی محمد رمضانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه ۹۱ درصد آب بندان های استان آبگیری شدند، اوضاع شالیکاری را دراستان نسبت به سال قبل مطلوب بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در کشت اول و رتون تولید برنج داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه افزایش میزان تولید برنج امسال بین ۱۰ تا ۱۲ درصد پیش بینی می‌شود، از اجرای طرح افزایش عملکرد تولید در ۲۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان با کمک کشاورزان پیشرو خبر داد و گفت: این طرح در سال‌های قبل به صورت پایلوت توسط کشاورزان پیشرو در بهشهر، بابل، بابلسر و غیره اجرا شده است.

وی گفت: در قالب این طرح شاهد افزایش عملکرد ارقام محلی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم و ارقام پرمحصول تا ۱.۵ تن خواهیم بود.

رمضانی از کشاورزان خواست تا به سمت کشت اراقم پرمحصول کم آب طلب بروند و ادامه داد: در راستای اجرای طرح افزایش عملکرد تولید، نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و شالیزارها با نرخ دولتی تأمین می‌شود.

مدیر دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران سهم نهاده‌های کشاورزی را در هزینه‌های تولید پنج درصد بیان کرد.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد.

کد خبر 6085202

دیگر خبرها

  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی
  • طحان نظیف: طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد
  • طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد