Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@13:03:08 GMT

عامل ۶۳درصد تصادفات جاده‌ای استان قزوین مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۷۹۵۱

عامل ۶۳درصد تصادفات جاده‌ای استان قزوین مشخص شد

گروه استان‌ها ــ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: بررسی کروکی‌ تصادف‌های ثبت‌شده توسط پلیس راه نشان می‌دهد که ۶۳درصد تصادفات جاده‌ای استان قزوین به خاطر عدم توجه به جلو رخ می‌دهد. - اخبار استانها -

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از احصای آمار دقیق و تحلیلی علل تصادفات جاده‌ای در استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: بررسی کروکی‌ تصادف‌های ثبت‌شده توسط پلیس راه نشان می‌دهد که 63 درصد تصادفات جاده‌ای استان قزوین به خاطر عدم توجه به جلو رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌‌ای استان قزوین از سال 1397 تا امروز اضافه کرد: کل تصادفات طی این مدت 3 هزار و 704 فقره بوده که 2334 فقره به علت عدم توجه به جلو توسط راننده اتفاق افتاده است. در ضمن واژگونی و تصادف جلو به عقب به ترتیب با 28 و 26 درصد 2 علت اصلی دیگر تصادفات جاده‌ای استان قزوین هستند که متاسفانه آمار واژگونی خودروها در 3 سال اخیر افزایش زیادی داشته است.

حق‌لطفی ادامه داد: همچنین طی مدت یادشده 3192 تصادف منجر به ایجاد زخمی و مصدوم شدن مسافران و 512 تصادف هم منجر به فوت راننده یا یکی از مسافران خودروهای تصادف‌کرده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه عمده تصادفات ما در استان قزوین بر خلاف تصور عامه مردم در تابستان اتفاق می‌افتد، نه زمستان گفت: 3 ماه تابستان یعنی تیر، مرداد و شهریور برای ما از نظر میزان تصادفات جاده‌ای در نقشه قرمز هستند که بیشترین میزان تصادف سالانه ما به ترتیب به ماه‌های شهریور، مرداد و تیر اختصاص دارد.

تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان - قزوین/ برخورد 12 خودرو 2 کشته و 3 زخمی برجای گذاشتتصادف اتوبوس و تریلی در آزادراه کرج-قزوین 11 کشته و زخمی برجای گذاشتتصادف زنجیره‌ای در اتوبان کرج - قزوین حدود 30 مصدوم برجای گذاشت

3 محور پرحادثه قزوین شناسایی شد

حق‌لطفی آزادراه کرج-قزوین، آزادراه قزوین-زنجان و آزادراه قزوین-همدان را 3 محور پرحادثه و پرخطر استان قزوین در حوزه تصادفات جاده‌ای دانست و افزود: بنابراین فعالیت‌های حوزه ایمن‌سازی ترافیک و حمل‌ونقل جاده‌ای باید در این 3 محور و آزادراه متمرکز شوند تا میزان تصادفات ما و فوت و جرح ناشی از آنها افزایش محسوسی در سطح استان داشته باشد.

وی ادامه داد: با پیاده‌سازی آمار و اطلاعات تصادفات جاده‌ای در محیط نرم‌افزار جی‌آی‌اس و تحلیل این آمار و داده‌ها به 3 روش متفاوت به راهکارهایی مناسبی برای کاهش تصادف‌های جاده‌ای رسیده‌ایم که بنا داریم این راهکارها را ضمن تصویب در کارگروه ترافیک استان قزوین به مرور در ریل اجرا قرار دهیم.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین تصادفات جاده ای استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جریمه‌ها کاهش تخلفات رانندگی را به دنبال دارد

یک وکیل دادگستری گفت: افزایش نرخ جریمه های رانندگی، بازدارندگی از تخلفات رانندگی را به دنبال دارد.

حمیدرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش جرایم رانندگی که اخیرا تصویب شده است، گفت: این موضوع (تصادفات رانندگی و جرایم آن) دارای اهمیت جدی است و باید این موضوع پیگیری تا حل شود. باید بررسی شود که در تصادفات رانندگی، آیا راننده مقصر است  یا خودروسازها یا جاده‌ها یا همه عوامل دخیل‌اند؟ تا آنجا که می‌دانم جاده‌ها دچار ایراد جدی نیستند، هرچند در برخی جاها مثل برخی روستاها جاده‌ها نامناسب هستند.   

وی افزود: در خصوص خودروها نیز دچار مشکل هستیم زیرا یکی از خودروهایی که کشته‌های زیادی در تصادفات دارد، خودرویی مثل پراید است؛ لذا خودروسازها هم مقصرند.  

وی تاکید کرد: بزرگترین عامل  تصادفات قطعا عامل انسانی است که پلیس مکررا آن را اعلام می کند. آنچه گفته می‌شود تا ۹۰ درصد خود راننده‌ها در تصادفات رانندگی مقصرند. ‌عواملی مانند آمار بالای تصادفات و حوادث منجر به فوت، عدم تناسب جرایم قبلی با روند افزایش تورم و ... در افزایش جریمه‌های رانندگی صحیح و درست است زیرا اگر رانندگان بدانند تخلفات رانندگی مجازات شدیدی دارد قطعا اینگونه  اتفاقات رخ نمی دهد؛ لذا افزایش نرخ جریمه های رانندگی، بازدارندگی از تخلفات رانندگی را به دنبال دارد.

وی افزود: راهکار درست برای اینکه  تصادفات وتخلفات رانندگی کم شود این است که فرهنگ رانندگی بالاتر رود؛ زیرا اغلب مردم قوانین رانندگی را رعایت نمی کنند و  به قوانین احترام نمی‌گذارند؛ لذا این  مشکل، مشکل فرهنگی است و برای حل آن باید  روی فرهنگ مردم کار شود. باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در مدارس آموزش داده شود. بخشی از پول جریمه‌های رانندگی که افزایش یافته بهتر است  صرف فرهنگ سازی شود.  

این وکیل دادگستری با تاکید براینکه محل مصرف پول جرایم مهم  است و  این پول باید  در فرهنگسازی صرف شود، گفت: مثلا یکی از کارهای  قشنگ پلیس این بود که به کودکان می‌گفت شما همیار پلیس هستید  و در مدارس لباس پلیس به آنها داده می شد  و وقتی کودکان  در ماشین بودند  به والدین خود در حین رانندگی تذکر می دادند. اینها  بخشی از فرهنگسازی است. یکی دیگر از مشوق‌ها می تواند این باشد که  اگر فردی ۶ ماه  تخلف رانندگی نداشته باشد، امتیاز به او داده می شود.  

محمدی تاکید کرد:  سه عامل  مهم و جدی  از جمله  عامل انسانی، خودرو و  جاده در تصادفات نقش دارند که هر کدام از این عوامل به بخش های بیشتری تقسیم می‌شوند. مثلا برای عامل انسانی، بازدارندگی بجهت عدم جریمه، نقش مهمتر را فرهنگ رانندگی دارد که ما به اولی توجه می‌کنیم و نسبت به دومی که مهمتر است بی توجه هستیم؛ لذا اصل گرفتن جریمه بیشتر درست است اما نگاه به نکات مهمتر چون فرهنگ سازی و ساخت وسایل مناسب و جاده‌های امن باید بیشتر شود و هزینه کرد این جرایم را باید بیشتر هوشمندانه انتخاب کرد و عملکرد مثلا بخشی جهت فرهنگسازی و بخشی برای نظارت بر خودروسازها و بخشی برای ساخت جاده‌های امن هزینه شود.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خواب آلودگی عامل مرگبارترین سانحه نوروزی کشور/ عیادت سردار مومنی از مصدومان تصادفات در سمنان
  • مصدومیت ۵ نفر در تصادف دو خودرو در آزادراه قزوین-همدان
  • فیلم/ آخرین وضعیت جاده‌ها و آمار تصادفات
  • افزایش جریمه‌ها کاهش تخلفات رانندگی را به دنبال دارد
  • نبستن کمربند ایمنی عامل نیمی از فوتی‌های حوادث جاده‌ای در قزوین
  • خواب آلودگی راننده عامل تصادف مرگبار جاده جندق - معلمان
  • ۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم جان باختند
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • پروژه ایمن سازی آزادراه قزوین-تهران در سطح ملی مطرح شده است
  • (ویدئو) آمار جدید تصادف نوروزی؛ کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۴۹ نفر رسید