Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@10:48:39 GMT

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۸۱۶۸

به گزارش جام نیوز، یک منبع آگاه در دولت بایدن این خبر را به «ایندیپندنت فارسی» رسانده است. پیش از این وب‌سایت یهودیِ «جوئیش اینسایدر» در نیویورک از احتمال انتصاب او خبر داده بود. باربارا اسلیوین، کارشناس شورای أتلانتیک نیز در توییتر از احتمال این انتصاب گفته بود.

 

 مالی از دانشگاه ییل لیسانس دارد و فوق لیسانس و دکترایش در زمینه فلسفه سیاسی را از دانشگاه آکسفورد گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ضمن در دانشگاه هاروارد درس حقوق خوانده و یکی از هم‌کلاسی‌هایش در این دانشگاه رئیس آینده او، باراک اوباما، بود.

 

از اولین شغل‌های مالی پس از اتمام تحصیلات حضور در اتاق فکر «شورای روابط خارجی» در نیویورک بو و در همین غالب بود که کتابی در مورد الجزایر منتشر کرد.

 

در دولت بیل کلینتون، مالی از ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ مدیر میز دموکراسی، حقوق بشر و مسائل بشردوستانه در شورای امنیت ملی بود. در سال ۱۹۹۸ او به سمت بسیار مهمی منصوب شد: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور عرب‌ها و اسرائيل. او این سمت را تا پایان دوران خود در حساس‌ترین دوران مذاکرات اسرائیل و فلسطینی‌ها به عهده داشت. او از جمله در نشست کمپ دیوید ۲۰۰۰ نقش داشت و بعدها روایت غالب از این نشست که علت شکست آن‌ را متوجه یاسر عرفات می‌دانست، رد کرد و گفت ایهود باراک، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز نقش داشته است.

 

مالی اما در دولت دوم اوباما به میز خاورمیانه شورای امنیت ملی آمد و مشاور ویژه اوباما در امور مربوط به سازمان تروریستی داعش شد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر جو بایدن آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه دولت از روستاهای موفق در موضوع زکات

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر شنبه در جلسه شورای زکات استان قزوین اظهار کرد: در سایه مودت، برادری و رفاقت مجموعه خدمت گذران مردم در استان موضوع زکات مانند بسیاری از موضوعات دیگر با قوت و همت در دست انجام است و امیدواریم استقبال مردم هم در این زمینه روز به روز بیشتر شود.

وی افزود: فضاهای اقناعی با کمک معتمدین و موجهین به ویژه ائمه جمعه و جماعات در سراسر استان در حال انجام است و منجر به نتایج خوبی هم شده است.

اعلایی گفت: با توجه به سیاست شورای زکات در سال‌های گذشته مبنی بر برگزاری همایش زکات در روستاهای موفق، رقابتی در بین روستاها و مراکز جمعیتی ایجاد شده است و برای روستاهای موفق در این حوزه‌ها اختصاص امکانات دولتی بیشتر شده است.

استاندار تاکید کرد: باید این مدل برگزاری همایش زکات در روستاهای موفق ادامه پیدا کند و حتی در موضوعات دیگر هم می‌توان از این مدل موفق در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهره برد.

کد خبر 6083576

دیگر خبرها

  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران
  • حمایت ویژه دولت از روستاهای موفق در موضوع زکات