Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@16:45:15 GMT

موفقیت هرمزگان در کنترل بحران کاری

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۸۳۴۲

مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هرمزگان براساس بررسی آمار عملکردی در کنترل بحران کاری ناشی از کرونا عملکرد موفقی داشته است.

کوروش یزدان در نشست تخصصی با مراجع حل اختلاف هرمزگان و روسای اداره‌های زیر مجموعه وزارت تعاون در این استان ابراز داشت: بحران کرونا در اسفند سال گذشته و ۲ ماه ابتدایی سال جاری منجر به آسیب دیدن کارگاه‌های فعال و مشاغل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش خدمات کشور در آن بازه زمانی ۶۳ درصد و هرمزگان ۷۲ درصد، بخش صنعت و معدن کشور ۳۰ و هرمزگان ۲۱ درصد و بخش کشاورزی کشور حدود سه و چهار دهم درصد و هرمزگان پنج درصد آسیب را متحمل شدند.

وی اضافه کرد: هرمزگان توانست با بازگشت به کار ۹ هزار و ۷۰۶ نفر از ۱۴ هزار و ۲۹۳ نفری که براثر شیوع بیماری کرونا بیکار شده بودند و بیمه بیکاری دریافت می‌کردند یعنی برابر با ۶۷ درصد بیکار شدگان ناشی از کرونا در ۹ ماه گذشته مجدد شاغل شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم در این نشست گفت: ۲۳۶ دادخواست واصله در ۹ ماهه امسال در هیات حل اختلاف منجر به ۲۲۲ رای صادر شد که از این تعداد ۴۴ رای به سازشی بود.

هادی ابراهیمی ادامه داد: همچنین تعداد دادخواست های واصله در هیات تشخیص هرمزگان در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۳۵۳ مورد بود که از این تعداد یک‌هزار و ۴۱۳ رای صادر شد که ۶۲۰ رای منجر به سازش شده است.

وی گفت: تعداد درخواست‌های مشاوره روابط کار به مراجعان افزون‌بر ۱۸ هزار مورد بود که برخی از این مشاوره ها با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت تلفنی انجام شد.

این نشست با هدف بررسی مسایل مختلف مربوط به حوزه روابط کار و سامانه جامع روابط کار و مسایل مربوط به سامانه با حضور مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه مشاور فناوری اطلاعات معاونت روابط کار وزیر و اعضای مراجع حل اختلاف استان هرمزگان برگزار شد.

برچسب ها: هرمزگان ، کوروش یزدان ، اشتغال لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000M14

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هرمزگان اشتغال روابط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند

دفتر امور انسانی سازمان ملل در اراضی فلسطینی اعلام کرد که ۷۰ درصد از ساکنین شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی دفتر امور انسانی سازمان ملل در اراضی فلسطینی امروز دوشنبه ضمن اعلام این موضوع تاکید کرد که هرگونه حمله زمینی به رفح خطرناک و فاجعه‌بار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه میزان ویرانی‌ها در خان یونس بی‌سابقه است، افزود که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و ساکنان رفح جایی برای رفتن ندارند.

آمار تکان‌دهنده از بحران انسانی غزه در سایه گرسنگی و بیماری

بر اساس داده‌های سازمان ملل، در ماه ژانویه، روزانه حدود 100 کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد جنوب نوار غزه می‌شد و این درحالی است که حتی در وضعیت غیرجنگی هم مردم غزه برای تامین نیازهای خود روزانه به حدود 500 کامیون کمک‌های انسانی نیاز داشتند. این درحالی است که بعد از ماه ژانویه تعداد کامیون‌های حامل کمک به 66 کامیون کاهش یافت.

با توجه به تشدید بحران انسانی و گسترش قحطی در غزه، اپیدمیولوژیست‌های ارشد بین‌المللی ارزیابی می‌کنند که اگر بحران انسانی در غزه به همین شکل ادامه داشته باشد، تعداد قربانیان بحران گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در ماه تابستان به 100 هزار نفر خواهد رسید و اگر این بحران بدتر شود، انتظار می‌رود بیش از 120 هزار نفر در غزه جان خود را بر اثر اپیدمی‌ها و گرسنگی از دست بدهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • انتقاد خانه صمت به تعطیلی پنجشنبه ها
  • موفقیت همیاران صلح در پرونده‌های بزرگ قضایی