Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ۷ رشته ورزشی در سال آینده خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی مبینی در نخستین همایش هم‌اندیشی مسئولان دوومیدانی استان کرمان که در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی، برخی از مسئولان استان و اعضای هیئت دوو میدانی استان کرمان برگزار شد اظهار داشت: آموزش و استعدادیابی دو مقوله بنیادی و زیرساختی ورزش کشور است و اگر در این دو مقوله به عنوان دو عنصر اصلی سرمایه‌گذاری کرده و برنامه محور باشیم، آینده بسیار درخشانی در ورزش کشور خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که استعدادیابی فرآیندی دارد که یک فرآیند اجرایی دیربازده و بلند مدت است و از شناسایی و جذب شروع می‌شود افزود: نهایت این فرآیند پرورش و نگهداشت استعدادها است.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که زیرساخت ورزش، آموزش و استعدادیابی است و مادر این زیرساخت، رشته دو و میدانی محسوب ‌می‌شود گفت: در حقیقت اگر ما فرآیند اجرایی صحیح، دقیق و درست در بخش استعدادیابی به ویژه در رشته دوومیدانی داشته باشیم شاهد پیشرفت در کلیه رشته‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دوومیدانی، 147 مدال در عرصه بین‌المللی دارد و یک رشته المپیکی است که از چهار بخش تشکیل شده است افزود: دوهای استقامت و نیمه‌استقامت، که سمبل آن آقای مرادی از پرافتخارترین قهرمانان دو و میدانی آسیاست و پرتاب‌ها، پرش‌ها و دوهای سرعت و موانع از دیگر بخش‌های آن است.

مبینی با بیان اینکه دستگاه وزارت ورزش و جوانان در اینجا به عنوان متولی باید حمایت کند، اما مهمتر از همه، نقش وزارت آموزش و پرورش است گفت: در حقیقت زیربنای ورزش، آموزش و پرورش است و حضور امروز اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این نشست نشان داد، ورزش برای وی مهم است.

وی با اشاره به اینکه ورزش یک کار فرهنگی است و اگر ما بخواهیم در فرهنگ هم رشد و توسعه داشته باشیم، باید به ورزش بها دهیم افزود: بر این اساس باید بپذیریم، به لحاظ دانش، اجرا و تجربه،  قوی‌ترین و نیرومندترین کارشناسان را وزارت آموزش و پرورش دارد.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان به تفاهم نامه منعقد شده بین هیئت دوومیدانی استان کرمان و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اشاره کرد و گفت: پیش از این نیز تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید که این تفاهمنامه سه بند اصلی دارد.

مبینی برگزاری مسابقات را یکی از بندهای این تفاهم نامه اعلام کرد و ادامه داد: در سال آینده، در صورتی که از نظر شیوع کرونا، شرایط مساعد شود، با همکاری وزارت آموزش و پرورش، المپیاد استعدادهای برتر 7 رشته ورزشی را خواهیم داشت که یکی از آنها دوومیدانی است و این نشان می‌دهد رشته دوومیدانی جایگاه بالایی دارد.

وی حمایت از استعدادها و حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت رایگان را از دیگر بندهای این تفاهم نامه عنوان کرد و اظهار داشت: امسال المپیاد استعدادهای برتر برگزار نشد و پیگیر هستیم سرفصل اعتباراتش را برای نگهداشت استعدادها، انتقال دهیم تا بتوانیم حمایتی از استعدادها داشته باشیم و بتوانیم آموزش رایگان را هم در سطح آموزش و پرورش داشته باشیم.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان زیربنای هر هیئتی را ساختار آن هیئت عنوان کرد و گفت: حیدری رئیس هیئت دو و میدانی استان کرمان از ساختار شروع کرده و اطمینان دارم با همت بلندی که دارد، دوومیدانی استان کرمان، آینده درخشانی خواهد داشت.

مطالبه امام جمعه کرمان از 2 وزارتخانه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان؛ اجازه دهید افراد لایق در راس امور قرار گیرندحضور امام جمعه کرمان در زورخانه و نشست با ورزشکاران به روایت تصویرنماینده ولی فقیه در استان کرمان: ورزشکاران استان برای ساماندهی ورزش طرح ارایه کنند

وی افزود: استان کرمان ظرفیت بسیار مناسبی در این رشته ورزشی دارد و از آنجایی که در اینجا صنعت حرف اول و آخر را می زند و منابع بسیار زیادی این استان وجود دارد، پس می‌تواند در بحث دوومیدانی کمک کند.

مبینی بیان کرد: دو و میدانی یک فدراسیون  نیست بلکه یک سازمان است و این سازمان، هر رئیس هیئتش می‌تواند یک رئیس فدراسیون باشد، پس باید یک رئیس هیئت توانمند در راس هیئت‌های استان‌ها باشد که خوشبختانه استان کرمان این را ویژگی را داراست.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش ایران استان کرمان ورزش ایران استان کرمان وزارت آموزش و پرورش میدانی استان کرمان آموزش و پرورش داشته باشیم دو و میدانی رشته ورزشی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه خیّرساز شاه‌حسینی فشافویه، مدرسه را مزرعه آینده برشمرد و اظهارکرد: مدرسه هر کشوری، مزرعه آینده است و نشاط امروز، نوید یک آینده پرنشاط است. مدرسه‌ها آیینه آینده هستند و اگر این بچه‌ها بانشاط، سالم، قوی، مؤمن، بااخلاق و کارآفرین بار بیایند، جامعه آینده ما سالم، قوی، ماهر، مؤمن، بااخلاق و بانشاط خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: کار مدرسه‌سازی، یک سنت حسنه متفاوت نسبت به کارهای دیگر است. افتخار دولت سیزدهم این است که امر مدرسه‌سازی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داد. نزدیک به ۳ سال است که از دولت سیزدهم گذشته و طی این مدت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه وجه متمایز این اقدام بزرگ در این بین، حضور مردم در قالب مجامع خیری است، افزود: مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند و آن‌ها نشان دادند چقدر به آینده کشور اعتماد دارند. خیّر از مال و دست‌رنج خویش هدیه می‌کند و این کار، کار بسیار نیکویی در وصف خیرین است.

وی ادامه داد: در یکی از فرازهای قرآنی آمده که «لَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ» به معنی اینکه «آن‌ها خوفی ندارند و نگرانی در وجودشان نیست.» گاهی خبر داریم که خود را به مضیقه می‌اندازند تا آینده فرزندان کشور را بسازند. دست‌های این خیرین عزیز بوسیدنی است و افتخار ما این است که همکار آن‌ها در این اقدام بزرگ هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیّری که این مدرسه را ساخته، یک خیّر نام‌آشنا و دارای خانواده اصیل به معنای خانواده اعلای یک ایرانی، متدین و وطن‌دوست است. خانواده استاد شاه‌حسینی که تا امروز ۳۹ مدرسه توسط ایشان ساخته شده در حالی که آن‌ها پرهیز می‌کنند از اینکه دیده شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ۱۴۰۳
  • المپیاد ورزشی کارگران تبریز برگزار می‌شود
  • بازگشایی سالن هیئت تیراندازی در کرمان
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال