Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:19:52 GMT

۳۰ واحد تولیدی راکد قم به مدار تولید بازگشت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۸۵۶۰

۳۰ واحد تولیدی راکد قم به مدار تولید بازگشت

بهرام سرمست روز پنجشنبه در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان بخش خصوصی قم در سالن کرامت استانداری، افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد صنعتی در کنار حفظ ظرفیت های اشتغال باید با قدرت دنبال شود.

وی بیان کرد: در استان قم برنامه مدونی در رابطه با جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

استاندار قم اظهار داشت: حفظ ظرفیت اشتغال و ایجاد اشتغال جدید اولویت های اصلی اقتصادی قم است و در همین خصوص خط قرمز استان جلوگیری از تعطیلی واحدهای تعطیلی و بیکار شدن حتی یک کارگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست ابراز کرد: توسعه در کشوری می تواند فرصت جولان داشته باشد که بخش خصوصی در آن حضور پررنگی داشته باشد چرا که دولت برای توسعه همه جانبه ظرفیت و فرصت محدودی دارد.

به گفته، در ۱۰ ماه گذشته از ۶۰ واحد تولیدی بازدیدصورت گرفته و ۳۶۵ مصوبه از دل این بازدیدها بیرون آمده که ۶۵ درصد از این مصوبات به مرحله اجرا رسیده است.

استاندار قم گفت: درهای استانداری قم بر روی فعالان اقتصادی کاملا باز است و کارت ویژه ملاقات فعالان اقتصادی با استانداری قم در اختیار مدیران واحدهای تولیدی قرار گرفته است.

استاندار افزود: ۸۲ فرصت سرمایه گذاری با قابلیت مجوزهای بی نام برای رونق سرمایه گذاری در قم تدوین شده است.

به گفته وی، از این بین ۲۶ فرصت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی عرضه شده و مقدمات سرمایه گذاری در برخی از آنها عملیاتی شده است.

وی ابراز داشت: قم در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ با جذب ۳۵۴ میلیارد تومان برای ۲۰ واحد تولیدی در رتبه دوم قرار گرفته است.

استاندار قم تصریح کرد: قم همچنین در پرداخت تسهیلات رونق تولید و طرح های سرمایه گذاری جهش تولید در وضعیت مطلوبی در بین استانهای کشور قرار دارد.

سرمست بیان داشت: قم در تامین زیرساخت های اساسی شهرک های صنعتی توفیقات مطلوبی داشته ولی همچنان در تامین آب مورد نیاز تولید با مشکل روبه رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قم به دلیل قرار گرفتن در شعاع ۱۲۰ کیلومتری قم از قابلیت کم نظیری برای سرمایه گذاری های جدید برخودار است در حالی که شهرهای دیگر به تدریج در این عرصه اشباع شده و جذابیت های آنها کاهش یافته است.

سرمست گفت: برغم مزیت خدماتی و زیارتی قم اما ما معتقدیم هستیم توسعه صنعتی باید به عنوان یکی از اولویت های توسعه در این استان ادامه یابد.

 وی ابراز داشت: استان قم ظرفیت بالایی در منابع فلزی معدنی دارد و ما می توانیم رویکرد بهره برداری از فلزات نیمه قیمتی و انگشترسازی را توسعه دهیم.

استاندار قم گفت: دریاچه نمک یکی از ظرفیت های معدنی دیگر قم است که استفاده از منابع آن در درجه اول نیازمند احداث راه دسترسی است.

وی بیان کرد: فرش دستباف، نمایشگاه بین المللی و نمایشگاه فرش، سوغات زائر و مزیت گردشگری این استان می تواند در اولویت توسعه اقتصادی قم قرار بگیرد.

سرمست گفت: برای اتصال سرچشمه های بار به خطوط ریلی باید بستر اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خط آهن سراسری فراهم شود.

استاندار قم همچنین بیان کرد: نرخ بیکاری قم در پایان فصل پاییز به ۸ درصد کاهش یافته است.

علیرضا رزم‌ حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه درجریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد، طرح توسعه‌ای و خطوط تولید جدید این شرکت را مورد افتتاح کرد.

بازدید و راه اندازی مجدد شرکت فورتکس رایانه (تولید کننده لوح های فشرده) و بازدید از شرکت شیمی آذرجام (تولید کننده راکتورهای گلس لایند) در شهرک صنعتی شکوهیه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت درقم بود.

دیار با آیات جوادی آملی و مکارم شیرازی و شماری دیگر از علمای برجسته حوزه علمیه قم از برنامه های دیگر وزیر صنعت در قم بود./

برچسب‌ها قم اقتصاد مقاومتی استانداری قم بهرام سرمست پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اقتصاد مقاومتی استانداری قم قم اقتصاد مقاومتی استانداری قم بهرام سرمست اخبار کنکور سرمایه گذاری استاندار قم وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در دیدار با سیدمجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، گفت: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و این هیات از وزارت کشور در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد و با توجه به این‌که نزدیک‌ترین مرز با کشور عراق است باید در این حوزه‌ها کار شود و استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام بیان داشت: در حوزه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب نفت و گاز مورد توجه بوده است و هیجده کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد و بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان نیز لازم توجه شود و اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است و سد میمه از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی برخوردار است. در دولت سیزدهم در مهار آب‌های سطحی اقدامات بسیار ارزشمندی شده است و آبی که مهار می‌شود در صنعت، شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد

وی با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن، گفت: به زودی تیمی وارد استان می‌شود و واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

بهرام‌نیا بیان داشت: فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل شده و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود. پتروشیمی دره‌شهر در مرحله نهایی برای آغاز کار اجرایی و پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح این طرح‌ها تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیا و فعال شده است. تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که با این همه ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 6088575

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت