Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مصطفی راستینه مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کشور در جلسه هم‌افزایی و هم‌اندیشی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان با اشاره به فعال شدن این بنیاد از سال ۹۲ در تهران اظهار داشت: نمایندگی این بنیاد در ۱۰ استان کشور فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این بنیاد با مجوز سازمان بهزیستی کشور و همکاری و هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های مختلف از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، فنی و حرفه‌ای، هلال احمر، امور اجتماعی استانداری و دستگاه‌های مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی فعال شده است.

بیشتر بخوانید

کاهش پنج درصدی آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری

راستینه اضافه کرد: نخستین نمایندگی این بنیاد بعد از تهران در چهارمحال و بختیاری فعال شده است و همزمان با دهه فجر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوی توانمند برای رفع آسیب‌های اجتماعی و شناسایی هستند، ادامه داد: این بنیاد با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آسیب‌های نوپدید، اعتیاد و عوارض آن، پیشگیری از بیماری‌های ناشی از اعتیاد، ایدز و هپاتیت، حمایت از زنان آسیب‌دیده از اعتیاد، راه‌اندازی مرکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری افراد فعال شده است.

راستینه گفت: برگزاری دوره‌های آموزش پیشگیرانه از جمله مهارت‌های زندگی برای گروه‌های سنی مختلف، آموزش پیش از ازدواج، پس از ازدواج، صیانت از خانواده، ارتقای سلامت، فرزندپروری، آموزش حقوق شهروندی، فضای مجازی، آموزش‌های مرتبط با حوزه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های نوپدید، آموزش‌های مرتبط با مباحث روان‌شناختی و مشاوره تربیت مربی به روش‌های کارگاهی، همایشی، نمایشگاهی از اهداف این بنیاد است.

او افزود: انجام تحقیقات علمی، پژوهشی، جمع‌آوری آمار و اطلاعات مستند از آسیب‌های موجود در راستای ارائه راهکار مناسب و همکاری و مشارکت در انجام فعالیت‌های پیشگیرانه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، مستندسازی آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف فعال شدن این بنیاد در استان‌هاست.

راستینه با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور افزایش یافته است و باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی منسجم‌تر انجام شود، اضافه کرد: پیشگیری از آسیب اجتماعی نیاز به کار کارشناسی و برنامه‌ریزی و کارمیدانی دارد.

او به افزایش آمار طلاق در کشور به دلیل ناکافی بودن آموزش مهارت‌های زندگی برای جوانان اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش مهارت‌های زندگی در بین جوانان باید از دوران مدرسه و در نظام آموزشی توسعه پیدا کند.

راستینه اظهار داشت: توانمندسازی افراد در جامعه و آگاه‌سازی خانواده‌ها از مهمترین راه‌های پیشگیری از آسیب اجتماعی در جامعه است و باید آموزش‌های اجتماع محور، آموزش خانواده و آموزش شهروندی با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی سازمان های مردم نهاد سازمان بهزیستی پیشگیری از وقوع جرم پیشگیری از آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: خطوط ۱۰۰ و ۱۰۱ اتوبوس برقی در سطح شهر و نقاط گردشگری فعال است و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.
حمید آقایی با اشاره به مسیر حرکت خط ۱۰۱ اتوبوس‌های گردشگری ادامه داد:این اتوبوس از باغ فدک با فاصله زمانی یک ساعت یک‌بار به سمت میدان امام حسین (ع) و برعکس حرکت می‌کند.
وی اضافه کرد: همچنین خط ۱۰۱ به‌صورت مبدا-مقصدی است و در طول مسیر توقف ندارد، به این دلیل در دروازه‌دولت اماکن تاریخی و ایستگاه مترو متمرکز است.
آنطور که آقایی گفته:دو دستگاه اتوبوس در این خط‌ها فعال است که یکی از آنها اتوبوس برقی است و ساعت آغاز حرکت اتوبوس از ساعت ۹:۰۰ تا ساعت ۱۹:۰۰
است.
مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دائمی خدمات سفر با اشاره به مسیر حرکت خط ۱۰۰ اتوبوس گردشگری هم گفت: ایستگاه نخست، ابتدای خیابان باب‌الرحمه روبه‌روی مسجد است، سپس ابتدای خیابان شمس‌آبادی مقابل هنرستان برای سی‌وسه‌پل - سه‌راه نظر برای دسترسی به جلفا - میدان سهروردی برای پارک ناژوان، کوه صفه، ترمینال صفه، دروازه شیراز، تخت فولاد، ضلع جنوبی پل خواجو، میدان بزرگمهر برای باغ گل‌ها - میدان احمدآباد - زیرگذر میدان امام علی (ع) و سپس از خیابان عبدالرزاق و چهارباغ به سمت باب‌الرحمه برمی‌گردد، اتوبوس بعدی این مسیر را از آخر به اول طی می‌کند.

به گفته وی بیشترین استقبال از خط ۱۰۱ که از باغ فدک عبور می‌کند، صورت گرفته است، البته خط ۱۰۰ در طول سال روز‌های جمعه نیز فعال است، اما خط ۱۰۱ تنها ویژه ایام نوروز است.

دیگر خبرها

  • سورشجان سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری
  • خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • ◄ به کارگیری نخستین اتوبوس برقی در خط گردشگری اصفهان
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ترافیک سبک در محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • کوهرنگ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • اشتغال ۱۲۴۸ زندانی کردستان در ۴۶ کارگاه فعال