Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید محمد موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان در دفتر بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به افزایش آمار طلاق در چند سال گذشته در کشور و استان گفت: نسبت ازدواج به طلاق در استان ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ ازدواج به یک واقعه طلاق است.

او افزود: در دهه ۷۰ به ازای هر ۶۰ واقعه ازدواج یک طلاق ثبت می‌شد در حالی که این آمار در اوایل دهه ۹۰ به ازای هر ۱۰ ازدواج یک طلاق و در سال ۹۹ به ازای هر ۴.۵ واقعه ازدواج یک واقعه طلاق ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید

درک نکردن متقابل زوجین از تکالیف یکدیگر بارزترین عامل طلاق

موسوی به تصویب و اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده در استان اشاره و اضافه کرد: این طرح در قالب ۹ گام از سال۹۳ طراحی و اجرایی شده و هم‌اکنون در سراسر کشور در دست اجراست.

او با تاکید بر اینکه هم‌اکنون پنج گام این طرح به صورت اجباری در دست اجراست ادامه داد: اجرای گام‌های بعدی این طرح نیاز به تامین اعتبار دارد.

موسوی به اجرای طرح شخصیت‌شناسی زوجین پیش از ازدواج در دو شهرستان لردگان و شهرکرد به صور پایلوت اشاره کرد و گفت: اجباری شدن اجرای این طرح در سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

او به اجرای طرح اجباری تست طب سنتی در راستای اجرای طرح تحکیم خانواده و تثبت خانواده قبل از ازدواج و یا در زمان بروز مشکل در خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: با شناسایی مزاج و همچنین شخصیت زوجین، می‌توان زندگی بدون تنش را برای خانواده‌ها فراهم کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی و جرائم، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و کاهش شدید آب‌های زیرزمینی، سلامت و بهداشت، مفاسد اقتصادی به عنوان تهدیدات اساسی است اضافه کرد: ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، بررسی علت‌ها و بروز آسیب‌ها توسط تشکل‌های مردم نهاد یک امر ضروری است.

او بر نقش رسانه‌ها در ترویج و انتقال مهارت‌های زندگی، تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی، رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در تولید محتوای مناسب ضروری است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم سازمان های مردم نهاد آمار طلاق طرح تحکیم بنیان خانواده اجرای طرح آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری

مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان برای تأمین برق شهرک صنعتی کاج، فیدر‌های جدید برق رسانی در دشتک و بهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی از جمله این طرح‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید

اجرای ۲۵ طرح برق رسانی در شهرستان فرخشهر

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.

فرهزاد، هدف از اجرای این طرح‌ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیرساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ‌های آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامداری و اشتغال زایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • نشست کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه
  • ترویج سبک زندگی اسلامی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد
  • وجود ۳۸۰ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با خانواده فرمانده جانباز مرحوم حاج محمد کیانی