Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت الاسلام شیخ رضا نصرالله پور روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش هریس پیشنهاد کرد: در این راستا از ظرفیت دانشجویان برای آموزش جهادی در آموزش و پرورش استفاده شود.

امام جمعه شهرستان هریس همچنین با اشاره به اینکه اول بهمن به نام روز شهرستان هریس نام گذاری شده است، گفت: بانوان شهرستان در سال ۱۳۱۷ در دوره حکومت رضاخان مقابل کشف حجاب مقاومت کردند ودر مقابل ظالمان و طاغوت زمان ایستادند و از حجاب خود محافظت کردند به پاس این مقاومت ها اول بهمن با عنوان «روز شهرستان هریس، روز عفاف و حجاب» نام گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندارهریس هم با اشاره به افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل درمنطقه گفت: در تمامی مقاطع تحصیلی منطقه هریس بیش از ۱۵۰ دانش آموز از ادامه تحصیل بازمانده اند که یکی از عوامل اصلی و مهم در این امر ازدواج های زود هنگام دانش آموزان می باشد.

علیرضا خاکپور اظهار کرد: این امر باعث می شود که به خودی خود دانش آموز از چرخه تحصیل خارج شود و خانواده های روستایی هم بر این امربدون توجه به آینده فرزندانشان و تحصیل آنان دامن می زنند که بایستی از ظرفیت امامان جمعه و روحانیون برای ترغیب و تشویق خانواده ها جهت ادامه تحصیل فرزندانشان یاری گرفت.

وی در ادامه در راستای کمک به پایش کیفیت آموزش، انسداد مبادی بی سوادی، حل افت تحصیلی، توجه به عدم فعالیت بعضی از دانش آموزان و معلمان در بستر شاد به نقش کلیدی مدیران مدارس برای حل آنها بابهره گیری از ظرفیت سایر نهاد های دخیل تاکید کرد.

خاکپور با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان گفت: با توجه به افزایش دانش آموزان در شهر هریس و کلوانق نیاز به احداث مدرسه ۶ کلاسه در هریس و ۱۲ کلاسه در کلوانق برای رفع کمبود فضای آموزشی احساس می شود و از خیرین و مدرسه سازان درخواست مساعدت داریم.

مدیر منطقه آموزش و پرورش هریس هم در خصوص اطلس دسترسی دانش آموزان به شبکه یادگیری آموزشی و طرح یاری گران آموزش بر لزوم توجه بیشتر به جذب تمام بازماندگان از تحصیل منطقه، حضور در گروه های آموزشی شاد و پایش وضعیت فعالیت معلمان تاکید کرد.

محمد سامپور در ادامه افزود: مدیران در پیشبرد اهداف آموزشی و رصد فعالیت مدارس خود، نیازمند اهتمام بیشتر کادر اداره ، عوامل اجرایی مدارس و همکاران می‌باشند. 

مدیر منطقه با اعلام اینکه تابه امروز بیش از ۱۷۰ دستگاه گوشی موبایل و تبلت در بین دانش آموزان نیازمند منطقه هریس توزیع شده است،  مشکل عدم وجود اینترنت در روستاها و مشکل مالی خانواده ها برای تهیه گوشی هوشمند را از مشکلات پیش روی آموزش مجازی دانست.

برچسب‌ها مدارس هریس وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس هریس وزارت آموزش و پرورش مدارس هریس وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد

احمد رضا اجتهادی گفت: این تعداد فضای آموزشی شامل ۲۴۰ کلاس درس با زیربنای ۴۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع است که در اختیار دانش‌آموزان استان قم قرار گرفته‌است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم عنوان کرد: سال گذشته کلنگ‌زنی پنج پروژه جدید نیز به انجام رسید که در حال ساخت است.

اجتهادی بیان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس قم، طرح استفاده از ظرفیت‌های خیری برای درآمدزایی و خودکفایی مدارس و پیگیری این موضوع را در استان در دستور کار دارد که یکی از جلوه‌های این امر، پیگیری تاسیس سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی در پشت بام مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم  بیان کرد: سال گذشته همزمان با آیین بهره‌برداری از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در ایام الله دهه فجر، سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسید که ۲۰ کیلووات ظرفیت دارد و طبق نرخنامه مصوب سال گذشته، می‌تواند در هر ماه حدود ۹۰ میلیون ریال درآمد برای مدرسه کسب کند.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت