Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@01:30:03 GMT

چهار کلید واژه سخنرانی تحلیف و بایدهای بایدن

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۹۱۶۸

جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا در سخنرانی مراسم تحلیف خود از چند مساله خطیر برای آمریکا و آینده آن گفت؛ مسائلی که می توانند موجودیت و هویت آمریکا را به پرتگاه فروپاشی بکشند.

شعار «آمریکای متحد» بایدن جایگزین شعار «اول آمریکا» ترامپ شد. این عبارت در بطن خود واقعیت هایی از وضعیت حاضر و ضرورت های حیاتی هویتی و موجودیتی این کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین سخنرانی رئیس جمهوری جدید آمریکا برخلاف چالش های همیشگی در سیاست خارجی آمریکا به جز در یک مورد (ترمیم روابط با همپیمانان)، معطوف به داخل بود و واقعیت این است که دونالد ترامپ، آنقدر در مسیر سیاست داخلی جو بایدن مین گذاری کرده است که حداقل در چشم اندازی میان مدت، نوبت به تمرکز کامل بر سیاست خارجی آمریکا نرسد.

تحلیل محتوای سخنرانی رئیس جمهوری جدید آمریکا و محوریابی سخنرانی او به روشنی گویای این واقعیت است.

مبارزه با نژاد پرستی، ضرورت اتحاد، شکنندگی دموکراسی (ارزش های آمریکایی) و مدیریت بیماری همه گیر کرونا و بازسازی روابط با همپیمانان، پنج کلیدواژه یا عبارت کلیدی سخنرانی تحلیف او است.

این چکیده سخنان جو بایدن در مراسم تحلیف است:

*افراط گرایی و تروریسم داخلی، چالش آینده آمریکا است

*ما بر سفیدبرترپندارهای نژادپرست پیروز خواهیم شد

*من امروز برای اتحاد کشورم می کوشم برای اتحاد علیه خشونت و نژادپرستی و نفرت... هدف ما متحد کردن کشور در برابر افراط گرایی و مشکلات پیش‌رو از جمله همه‌گیری کرونا است

*طبقه متوسط را دوباره خواهیم ساخت و پیشتازان عدالت و قدرت پارلمان (دموکراسی )خواهیم بود

*ما در برابر شیطنت و تفرقه و چند پارگی خواهیم ایستاد

*بدون اتحاد صلحی نیست؛ فقط نفرت هست

*امروز شما را دوباره دعوت می کنم به هم احترام بگذاریم و به هم گوش بدهیم

*اختلاف نباید بهانه جنگ افروزی باشد

*ما همپیمانی های خود را تجدید خواهیم کرد تا شرکای صلح باشیم شرکایی که به آنها در صلح و پیشرفت اعتماد می شود.اتحاد خود را با متحدان سنتی خود ترمیم خواهیم کرد تا به طور مشترک با چالش‌های پیش‌رو روبرو شویم

*دموکراسی شکننده است، اما در نهایت پیروز شده است

*برای مرهم نهادن به زخم های کشورمان همه تلاش خود را خواهم کرد

*از قانون اساسی، دموکراسی و آمریکا دفاع خواهم کرد

رئیس جمهوری جدید آمریکا دو هفته پس از یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره این کشور در تسامح و همراهی نیروهای امنیتی با سفیدپوستان افراطی کار خود را آغاز کرد.

برای اولین بار رئیس جمهور آمریکا بر «تروریسم داخلی» در اولین و یکی از مهمترین سخنرانی های خود با صدها میلیون مخاطب در سرتاسر جهان تاکید می کند و از مساله ای می گوید (تروریسم) که دهه ها است ملت های دیگر با همین بهانه تحت فشار، تحریم و اشغال آمریکا قرار گرفتند.

بیشترین فراوانی تکرار در میان واژه های کلیدی جو بایدن به واژه «اتحاد» اختصاص داشت.

اگر چهار سال پیش این واژه از زبان رئیس جمهور آمریکا شنیده می شد لاجرم و ناخودآگاه، ذهن هر ناظری را به سوی دشمنان خارجی آمریکا می کشید. سوال های کلیدی اینها است: اتحاد در برابر چه؟ پاسخ تقریبا مشخص است: نژادپرستی مورد حمایت ترامپ، تهدید و شکنندگی دموکراسی و ارزش های آمریکایی به دست ترامپ و همراهان او، سوء مدیریت کرونا در اثر انکارهای مداوم ترامپ و سهل انگاری دولت پیشین و نهایتا اتحاد برای ترمیم روابط با همپیمانان و احیای مناسباتی که ترامپ و تیم او تخریب کردند.

سوال دیگر: چه طرف هایی در داخل و خارج آمریکا در همدستی با دونالد ترامپ، این حجم از ویرانی را رقم زدند و چه طرف هایی در ابعاد ملی و بین المللی، تا آخرین لحظات در حال حمایت از ترامپ در برابر رقبای دموکرات او بودند؟ آیا جو بایدن مصلحت کلان آمریکا و خیانت برخی همپیمانان را به نام همپیمانی نادیده خواهد انگاشت؟ این چالش اصلی آمریکای جو بایدن خواهد بود.  

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهوری جدید آمریکا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است