Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت: «مردم هفت سال نتیجۀ بودجۀ به اصطلاح کارشناسی این دولت را دیده‌اند که منفعت را دلال‌ها و رانت‌خوارها برده اند و گرانی و بیکاری‌، سهم مردم شده است.

چرا عصبانی شده‌اید از اینکه مجلس می‌خواهد بودجه را به نفع مردم اصلاح کند و عواید نورچشمی‌ها را شفاف به بهبود معیشت مردم اختصاص دهد؟»

گفتنی است که سخنان تند روحانی در مورد مواضع نمایندگان در مورد لایحه بودجه 1400 با واکنش شدید بهارستانی ها همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفته بود: «ماحصل فروش روزانه 2 میلیون و 300هزار بشکه نفت در لایحه دولت، معادل 199هزار میلیارد تومان بوده است اما آقایان در مجلس، 2 میلیون و 300 هزار را به یک میلیون و 500هزار بشکه کاهش داده اند و در مقابل درآمد 199 هزار میلیارد تومانی را در کمیسیون تلفیق به 230 هزار میلیارد تومان، یعنی 31 هزار میلیارد تومان وابستگی بودجه به نفت را افزایش داده اند، عجب چشم بندی کرده اند! هرکسی که 4 عمل اصلی حساب را بداند متوجه می شود که چه شده است.»

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 حسن روحانی محمدباقر قالیباف لایحه بودجه 1400 قالیباف و روحانی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات نقل‌و انتقال و شماره‌گذاری خودرو افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

بعدازظهر امروز (شنبه ۲۵ فروردین ماه)، جزئیات بخش دوم لایحه بودجه سال جاری که قرار است از فردا در کمیسیون تلفیق بررسی شود، منتشر شد.

حسب اطلاعات مندرج در بخش دوم جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تقدیم دولت سیزدهم به مجلس، رقمی در حدود ۴۷۵ هزار و ۸۷ میلیارد تومان مالیات بر کالا و خدمات تعریف شده است که از این میزان، برای نقل و انتقال اتومبیل ردیف بودجه ۲۰ هزار و ۵۷ میلیارد تومانی (۲۰۰ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریالی)، تعریف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۳ هزار و ۵۷ میلیارد تومان (۱۳۰ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال) برآورد شده بود، ۵۳ درصد افزایش صورت گرفته است. 

همچنین در لایحه بودجه سال جاری برای شماره‌گذاری خودروها، دولت درآمد ۱۶ هزار و ۱۹۲ میلیارد تومانی (۱۶۱ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریالی) را در نظر گرفته که نسبت به ۱۱ هزار و ۶۶ میلیارد تومان (۱۱۰ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال) سال گذشته، ۴۶ درصد افزایش دارد.

شایان ذکر است که دولت برای سال جاری، بودجه را در دو بخش به مجلس تقدیم کرد؛ بخش اول شامل ماده­ واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمد‌ها و واگذاری دارایی­‌های سرمایه‌­ای و مالی و اجزای اصلی آن‌ها، تراز‌های عملیاتی، سرمایه‌­ای و مالی بودجه عمومی دولت و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه بود که اوایل آذر ماه سال گذشته، تقدیم مجلس شد، اما کلیات آن در جلسه علنی ۲۱ آذر ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و رد شد؛ بنابراین دولت مجدداً کلیات لایحه بودجه را اصلاح کرد که در نهایت (کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳) پس از بررسی مجدد در جلسه ۲۹ آذر ماه تصویب شد.

اما در نهایت بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به عمر سال ۱۴۰۲ نرسید؛ بنابراین با توجه به تصویب بخش اول، مجلس مجوزی به دولت داد تا (دولت) معطل بخش دوم بودجه نماند و بتواند دریافتی‌ها و پرداختی‌ها را به صورت علی‌الحساب انجام دهد؛ بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شامل جداول تفصیلی ارقام بودجه در جلسه یکشنبه هفته گذشته (۱۹ فرودین) اعلام وصول شد و جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از فردا (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند
  • روند رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه چگونه است؟ /قالیباف پاسخ داد
  • توضیحات قالیباف درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس
  • مالیات نقل‌و انتقال و شماره‌گذاری خودرو افزایش یافت
  • بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ منتشر شد