Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در این بسته خبری خبرهایی همچون « آموزش حضوری دانش آموزان ایلامی در ۶۸۰ مدرسه انجام می‌شود»، « صادرات ۹۳ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به کشور عراق»، « رفع تصرف ۳۷ هکتار از اراضی ملی در ایلام» ، « تولید اتان با خلوص ۹۸ درصد در پالایشگاه گاز ایلام» ، « احداث سایت موزه باستانی در دهلران» منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۳ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد

روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۳ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۴۳ میلیون ۱۳۸ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی افزود: پس از حدود سه ماه و نیم تعطیلی مرز مهران و در نتیجه مذاکرات متعدد مسوولان کشوری و استان ایلام با طرف‌های عراقی فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران که به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود در نیمه دوم خردادماه سال جاری از سر گرفته شد.

آموزش حضوری دانش آموزان ایلامی در ۶۸۰ مدرسه انجام می‌شود

حشمت‌الله وردی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به آغاز آموزش حضوری دانش آموزان گفت: این آموزش‌ها در ۶۸۰ مدرسه استان آغاز شده است.

وی افزود: این مدارس شامل ۴۵۰ دبستان ابتدایی زیر ۵۰ نفر، ۱۰۰ مدرسه متوسطه اول، ۶۰ مدرسه متوسطه دوم و ۷۰ هنرستان است.

۳۷ هکتار از اراضی ملی ایلام رفع تصرف شد

علی‌اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ هکتار از اراضی ملی این استان با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.

وی افزود: این میزان اراضی ملی توسط یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان ایلام طی ۳۱۲ عملیات جداگانه از دست سودجویان خارج شده است.

سایت موزه باستانی در«دهلران»احداث می‌شود

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: سایت موزه باستانی و تاریخی در شهر مرزی دهلران راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در این سایت موزه هر آنچه به دست آمد و هر اطلاعاتی که از لحاظ فرهنگی، هنری و معماری کشف شد نمایش داده می‌شود و به عنوان مکانی برای بازدید علاقه مندان و گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اتان با خلوص ۹۸ درصد در پالایشگاه گاز ایلام تولید می‌شود

روح‌الله نوریان مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از تولید گاز اتان با خلوص ۹۸ درصد در این مجموعه صنعتی خبر داد و گفت: اتان یکی از محصولات باارزش پالایشگاه است که در طراحی اولیه به عنوان خوراک پتروشیمی ایلام در نظر گرفته شده است.

وی افزود: گاز اتان با خلوص ۹۸ درصد در این واحد صنعتی تولید و در حال حاضر تحویل واحد الفین پتروشیمی ایلام می‌شود.

انتهای پیام/ 970877

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل گمرک استان ایلام صادرات بسته خبری آخرین اخبار استان ایلام اتان با خلوص ۹۸ درصد ۳۷ هکتار از اراضی ملی محصولات کشاورزی ۹۳ هزار تن مرز مهران سایت موزه رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان از رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی دربروجرد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ مسلم مؤیدی، امشب با اشاره به رفع‌تصرف اراضی کشاورزی در بروجرد گفت: 10هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقۀ گلدشت آزاد شد.

او با بیان اینکه غیر کاربری بی‌رویه اراضی کشاورزی یکی از چالش‌های مهم بخش کشاورزی است، اضافه کرد: تغییر کاربری اراضی سالیانه بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی را از چرخۀ تولید خارج می‌کند.

بازگشت 6هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: کاهش تولیدات و کاهش سطح اراضی مهم‌ترین پیامد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان است.

مؤیدی هشدار داد: یگان حفاظت امور اراضی لرستان با تمام توان از تولید محصولات کشاورزی حمایت می‌کند و با متخلفان ساخت‌وساز ابنیه خارج از طرح هادی مصوب روستا برخورد می‌شود.

او بیان کرد: مردم لرستان برای حفاظت از اراضی کشاورزی برای نسل‌های آینده برای جلوگیری از تصرف اراضی کشاورزی مشارکت کنند و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را با سامانۀ 131 گزارش دهند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی لرستان اطلاع داد: با تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی لرستان می‌توان از اراضی کشاورزی صیانت کرد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تکمیل زیرساخت های گمرک مهران در دستورکار
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری