Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@09:13:45 GMT

استطاعت مالی پیش شرط وجوب حج و خرید فیش حج

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۹۷۶۹

استطاعت مالی پیش شرط وجوب حج و خرید فیش حج

با وجود مشکلاتی که بین کشورهای ایران و عربستان وجود دارد هنوز هم سفر حج یکی از شیرین‌ترین و جذاب‌ترین سفرهای زندگی ایرانیان است. زیارت خانه خدا به خصوص در حج تمتع را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای مسلمانان دانست. به همین دلیل است که هر ساله تعداد زیادی از مسلمانان در شهر مکه دور هم جمع شده و خانه خدا را طواف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند برخی مشکلات نظیر ویروس کرونا و اتفاقات فرودگاه جده باعث شده است این سفر برای مدتی موقت تعطیل شود اما این به این معنا نیست که شما دیگر نمی‌توانید به خانه خدا سفر کنید.  البته نکته حائز اهمیت در اولین مرحله وجوب حج در شرایط استطاعت مالی است که در ادامه در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

خرید و فروش فیش حج در ایران چند سالی است که قانونی شده است. اما در همین مدت کوتاه افراد زیادی برای خرید یا فروش اقدام کرده‌اند و معامله‌های زیادی انجام گرفته است. نکته اینجاست که تاکنون هیچ مرجع رسمی و معتبری برای این کار وجود نداشت و به همین دلیل این عرصه برای دلالان و سودجویان بسیار مناسب بود. خوشبختانه در سال‌های اخیر مراجع معتبری برای انتقال فیش حج ایجاد شده که یکی از آن‌ها سایت فیش حج محمد است. از طریق این سایت شما می‌توانید بدون نگرانی به طور مستقیم با فروشندگان و خریداران تماس گرفته و فیش حج را با قیمتی مناسب بفروشید و بخرید.

وجوب حج بر اساس شرایط استطاعت مالی و جسمی

با توجه به اینکه یک‌بار حج بر تمام مسلمانان دارای شرایط آن واجب شده است، برای بسیاری افراد این سوال پیش می‌آید که آیا بر آن‌ها نیز واجب شده است یا خیر؟! بنابراین شرایط مورد نظر را در اینجا قرار داده‌ایم:

فرد باید عاقل و بالغ باشد. بنابراین اگر فرد بالغ باشد اما عاقل نباشد، بر وی واجب نیست. از نظر مالی بتواند به انجام این فریضه بپردازد. در صورت قرض کردن برای انجام آن اطمینان داشته باشد که در زمان بازگشت، قادر به باز پس دهی قرض است. شخص از نظر جسمی برای انجام فریضه توانا باشد. یعنی سلامت باشد و قدرت بدنی داشته باشد. راه باز بوده و امنیت مسیر و سفر تامین باشد. برای مثال در شرایط سخت شیوع جهانی ویروس کرونا، حج بر کسی واجب نیست؛ زیرا امنیت جسم و سلامت مهیا نیست. رجوع به کفایت از دیگر شروط است. این یعنی در وقت بازگشت، فرد کسب‌وکاری داشته باشد و برای گذران زندگی محتاج دیگران نشود.

 

تهیه فیش حج در صورت استطاعت طبق نظر آیت الله سیستانی

۱. پرسش : اگر کسی فیش حج دارد ولی تا ۱۰ سال دیگر نوبتش میرسد یا اینکه اصلا فیش حج ثبت نام نکرده آیا باید فیش آزاد بخرد و زودتر به حج برود؟

پاسخ: اگر استطاعت مالی دارد که فیش آزاد بخرد و امکان سفر وجود دارد باید امسال این کار را انجام دهد.

۲. پرسش: جوان مجردی است که اخیراً مستطیع شده است و اما به فکر ازدواج می باشد و اگر حج برود ازدواج او عقب می افتد، کدامیک را مقدم بدارد؟

پاسخ: باید حج برود و ازدواج را تأخیر بیندازد مگر آنکه تأخیر ازدواج برای او دشوار بوده و زحمت فوق العاده داشته باشد که عادتاً تحمل ناپذیر است، در این صورت ازدواج را مقدم بدارد.

۳. پرسش: اگر دانشجویی در موسم حج ، امتحان دانشگاهی دارد آیا می تواند حج واجب را به سال آینده بگذارد خصوصاً اگر امتحان درسی برای او جنبه حیاتی داشته باشد و بسیار مهم است ؟

پاسخ: اگر اطمینان داشته باشد که در سال آینده می تواند حج بگذارد چنان کاری جائز است و گرنه حج را نمی تواند تأخیر بیندازد و اگر تأخیر امتحان درسی برای او حرجی باشد و دشوار باشد طوری که عادتاً چنان خسارت و زحمت را نمی توان تحمل کرد در این صورت در سال جاری حج براو واجب نمی شود و مستطیع به حساب نمی آید .

با وجود استطاعت مالی و جسمی، حج بر فرد واجب می‌شود. اما اگر قیمت فیش‌ها بالا باشد چه؟ یا اگر به قیمت آزاد و با تفاوت زیادی نسبت به قیمت دولتی در حال خرید و فروش باشد چطور؟ آیا حج بر وی واجب است و باید در صورت توان، فیش را تهیه کرده و به کاروان ملحق شود؟ این سوالی است که برای بسیاری پیش می‌آید. پاسخ به این شکل است که اگر تفاوت قیمت آزاد و دولتی زیاد نباشد و سبب اجحاف نشود، مستطیع است. در غیر این صورت مستطیع نیست.

 

 به‌هرحال شما می‌توانید در صورت استطاعت، از افراد مختلفی فیش را تهیه کنید. اما همیشه به امن‌ترین راه رجوع کنید. شما می‌توانید با مراجعه به معتبرترین سایت‌ها، فیش‌های مورد نظر خود را بیابید و به همراه دارنده فیش، پیگیر درخواست انتقال آن شوید. برای این کار به نکات ذکر شده در این مطلب حداکثر توجه را داشته باشد.

هنگام فروش فیش حج به این نکات دقت کنید.

در فروش فیش حج، قوانین را زیر پا نگذارید. بهتر است با ثبت رایگان فیش حج در سایت‌هایی نظیر فیش حج محمد فیش خود را به خریدار واقعی بفروشید. چرا که برخی دفاتر بدون مجوز و کلاه‌بردار اقدام به خرید فیش‌ها با قیمت پایین و فروش آن‌ها با قیمت بالا می‌کنند. در هنگام انتقال فیش حتما شما به عنوان صاحب فیش باید حضور داشته باشید. بنابراین گول افراد سودجو را نخورید. پیش از انتشار آگهی فروش خود در سایت فیش حج محمد با مشاورین این سایت تماس گرفته و از قیمت واقعی فیش مطلع شوید. توجه کنید که امکان برگرداندن مجدد فیش حج  وجود ندارد. بنابراین پیش از خرید یا فروش حتما به اندازه کافی بررسی و تامل نمایید.

 

هنگام خرید فیش حج به این نکات توجه کنید.

قوانین گفته شده در بخش قبل را جدی بگیرید. خرید و فروش فیش حج را تنها در دفاتر یا سایت‌های معتبر دارای مجوز نظیر سایت فیش حج محمد انجام دهید تا اسیر سودجویان نشوید. پیش از آن‌که اقدام به خرید کنید با مشاوران فیش حج محمد تماس گرفته و از قیمت‌های روز مطلع شوید. ‌درصورتی‌که نیاز به خرید فیش دارید، آگهی خود را به صورت رایگان در سایت فیش حج محمد ثبت کنید. از فروشنده‌ای خرید کنید که امکان مراجعه حضوری و بررسی دقیق فیش را به شما می‌دهد. به تاریخ ثبت نام و اعزام فیش دقت کنید. این ترفند بسیاری از کلاهبردارها است که با چرب زبانی شما را از این نکته مهم منحرف کرده و فیش را با قیمتی گزاف به شما می‌فروشند. به فیش‌های ارزان با ویژگی‌های عالی شک کنید. پیش از خرید از صحت کامل آگهی و اصالت فیش مطمئن شوید.

 

قوانین حاکم بر خرید و فروش فیش حج چگونه است؟

توجه کنید که در هنگام خرید یا فروش فیش حج باید به قوانین سازمان حج و زیارت توجه کنید. براساس قوانین این سازمان هر فیش تنها یک بار قابلیت انتقال دارد. بنابراین شما نمی‌توانید فیش حج خریداری شده را بفروشید. البته در برخی موارد استثنا این قابلیت وجود دارد اما قوانین آنقدر دشوار و پیچیده است که افراد ترجیح می‌دهند از انجام این کار دوری کنند.

نکته دیگر اینکه قیمت خرید فیش حج هر سال متغیر بوده و بر اساس تعرفه اعلام شده توسط سازمان حج و زیارت تعیین می‌شود. در حال حاضر قیمت خرید هر فیش عمره حدود 3 میلیون تومان و فیش‌های تمتع نیز بین 20 تا 40 میلیون تومان است. این اختلاف قیمت در فیش‌های تمتع به دلیل اختلاف در تاریخ اعزام و تاریخ ثبت نام فیش است. ضمن اینکه این مبلغ تنها مربوط به خرید و فروش فیش حج است و شامل هزینه‌های کاروان برای سفر نمی‌شود. ‌درصورتی‌که نام شما برای تشرف اعلام شد باید هزینه کاروان را که در سال 99 برابر 24 تا 28 میلیون تومان است نیز پرداخت کنید.

علاوه بر دقت به شهر و استان مربوط به فیش خود، توجه کنید که فیش خریداری شده تنها در صورت انتقال نام اعتبار دارد. بنابراین هنگام خرید بر روی انجام این فرایند تاکید کرده و آن را به تاخیر نیندازید. همچنین در فرایند انتقال نام امکان تنظیم وکالت نامه نیز وجود نداشته و فیش باید مستقیما توسط صاحب آن به نام خریدار زده شود. ‌درصورتی‌که صاحب فیش فوت کرده باشد وارثان می‌توانند نسبت به فروش فیش حج اقدام کنند. این کار تنها با در دست داشتن مدارک کامل دال بر فوت صاحب فیش و انتقال مالکیت به وارث امکانپذیر است.


ثبت رایگان فیش حج در سایت فیش حج محمد مخصوص چه کسانی است؟

شما به عنوان خریدار یا فروشنده فیش حج عمره یا تمتع می‌توانید به سایت فیش حج محمد سر زده و آگهی خرید یا فروش خود را به صورت کاملا رایگان ثبت کنید. به‌این‌ترتیب دیگر فروشندگان یا خریداران می‌توانند بدون واسطه به شما دسترسی داشته و معامله را با مبلغ خوبی انجام دهید. برای ثبت رایگان فیش حج در سایت فیش حج محمد باید وارد بخش مربوط شده و اطلاعات کامل فیش را وارد کنید. اطلاعاتی نظیر تاریخ ثبت نام، اولویت فیش، بانک عامل، شهر و استان فیش حج و قیمت پیشنهادی در این بخش وارد می‌شوند.

پس از آن باید اطلاعات تماس خود را وارد کنید. در نهایت با فشردن گزینه انتشار آگهی شما منتشر شده و خریداران می‌توانند با شما تماس بگیرند. ‌درصورتی‌که پس از انتشار آگهی مزاحمتی برای شما ایجاد شد می‌توانید این مزاحمت را از طریق پلیس فتا پیگیری کنید. به عنوان خریدار لازم است وارد بخش ثبت آگهی سایت فیش حج محمد شده و اطلاعات فیش مورد نظر را وارد کنید. البته پیش از این کار به دقت در آگهی‌های موجود در سایت بگردید تا مطمئن شوید که فیش موردنظر شما موجود نیست.

‌درصورتی‌که برای خرید فیش عجله دارید می‌توانید با شماره تلفن 02166565200 یا شماره موبایل 09351032200 در واتساپ و تلگرام تماس بگیرید. اطلاعات فیش مورد نظر خود را به مشاورین سایت بدهید. آن‌ها به محض پیدا شدن فیش با مشخصات مورد نظر با شما تماس گرفته و اطلاع رسانی می‌کنند.

توجه کنید که از این شماره تلفن‌ها می‌توانید برای دریافت مشاوره در هریک از مراحل خرید یا فروش فیش حج نیز اقدام کنید. در واقع شما می‌توانید برای استعلام قیمت، قوانین مختلف خرید یا فروش، نحوه انتقال نام، آدرس یک دفتر معتبر برای انتقال فیش و مواردی از این قبیل از مشاوران سایت فیش حج محمد کمک بخواهید. به‌این‌ترتیب خرید شما کاملا ایمن بوده و هیچگاه در دام کلاهبرداران نخواهید افتاد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: خرید و فروش فیش حج خرید و فروش فیش حج شما می توانید استطاعت مالی خرید یا فروش توجه کنید فیش حج خرید فیش مورد نظر ثبت نام فیش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای مشتریان ایران خودرو | شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، متقاضیان می‌توانند طی مدت ۱۰ روز یا تا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

زمان فعال‌سازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسال پیامک از سوی ایران‌خودرو خواهد بود.

رشد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار؛ کوئیک، شاهین و پژو پارس چقدر گران شد؟ | جدول قیمت ها

نکته : ۱- کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه لازم‌الاجرا خواهد بود.

۲- برنامه فروش‌های پیش‌فروش ارائه شده در جدول مشمول مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت بوده و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش پرداخت مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.

کد خبر 844269 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو ايران خودرو

دیگر خبرها

  • فروش پرطرفدارترین محصول ایران خودرو (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط
  • خرید لوازم یدکی بی ام و
  • سهامداران برای خرید کدام نمادها صف کشیدند؟
  • نحوه خرید کفش از سایت های خارجی در ایران
  • خبر مهم برای مشتریان ایران خودرو | شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
  • شرایط واریز وجه دنا پلاس اعلام شد + جزییات
  • شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
  • چلسی با فروش دو هتل به مالکانش، قوانین مالی را دور زد؟
  • سعودی‌ها به دنبال خرید اینتر؛ مذاکرات با استیون ژانگ آغاز شد
  • عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان