Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: با ظرفیت و استعدادهایی که در استان کرمان وجود دارد در آینده ای نزدیک کرمان محور دوومیدانی آسیا و المپیک می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در نخستین همایش هم‌اندیشی مسئولین دوومیدانی استان کرمان که در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور مهدی مبینی مدیرکل دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان و مسئولان استانی برگزار شد اظهار داشت: امروز مروارید درخشان کشور، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، الگوی همه جوانان در کرمان است و به خاطر این شهید بزرگوار به نوعی قلب تپنده ایران، شهر کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بیان فضائل اخلاقی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: ظرفیت‌های فنی این بزرگوار یک طرف، بعد اخلاقی و نگاه پهلوانی این سردار شهید از سوی دیگر برای همه مردم ایران و جوانان کشور سرآمد و الگو است.

رئیس فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه امروز نقطه عطفی در دوومیدانی استان کرمان بیان کرد: مازندران اگر در کشتی سرآمد است، با حمایت‌های مدیرکل و همت رئیس و دبیر هیئت دوومیدانی استان کرمان شک ندارم در آینده‌ای نزدیک محور دو و میدانی آسیا و المپیک استان کرمان خواهد شد و به همان مقدار که مدال جهانی در رشته کشتی در مازندان است، در رشته دوومیدانی نیز در این استان رقم می‌خورد.

وی با اشاره به توانمندی ابارقی ورزشکار اسفندقه‌ای و افتخار آفرینی‌های پیمان نصیری دیگر ورزشکار کرمانی اشاره کرد و گفت: در حوزه دو و میدانی که متشکل از 24 ماده و در حقیقت 24 رشته ورزشی است و در حدود 150 مدال در این رشته توزیع می‌شود و شک ندارم با این ظرفیت و استعدادهایی که در این استان وجود دارد، با کسب مدال‌های رنگارنگ برای میهن عزیزمان ایران، دل سردار سلیمانی را شاد می‌کنید.

در این جلسه میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه امروز با حمایت و همت همه مسئولان، ورزشکاران و رسانه‌ها، ورزش استان کرمان در اوج عزت و اقتدار است اظهار داشت: امروز شاهد رونمایی از تفاهم‌نامه‌ای بین مجموعه هیئت دوومیدانی و ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان کرمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی که بالای 600 هزار دانش آموز در سطح استان است، ظرفیت بسیار غنی دارد گفت: این عدد، رقم قابل توجهی است و به لحاظ اینکه می‌تواند ظرفیت‌های نیروی انسانی و کار استعدادیابی را در این حوزه انجام دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه خوشبختانه در سطح استان کرمان، با توجه به نگاه خاص و ویژه‌ای که مجموعه وزارت ورزش به استان دارد، طی یک سال و نیم گذشته بیش از 108 هزار متر فضای ورزشی را در سطح استان افتتاح شده افزود: این رقم نسبت به سایر افتتاح‌ها در سایر استان‌های کشور رقم قابل توجهی است و بدین ترتیب، به لحاظ تعداد پروژه، عدد هزینه شده و مساحتی که به سرانه فضای ورزشی استان اضافه شد ما استان سوم کشور بودیم که جا دارد از همه کسانی که در این مسیر ما را کمک کردند، قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه استان کرمان به لحاظ ورزشی و صنعتی یک استان بسیار غنی در سطح کشور است ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی و مجموعه شرکت‌ها در استان کرمان با تعداد زیادی و گردش مالی بسیار بالا وجود دارند و کار خودشان را در حوزه توسعه صنعت انجام می‌دهند.

پاریزی ادامه داد: وظیفه شرکت‌ها بحث توسعه صنعت و افزایش ظرفیت‌های معدنی و اشتغال استان است و این شرکت‌ها در قبال ورزش وظیفه‌ای ندارند اما ورزش، مسئولیت اجتماعی این شرکت‌هاست که باید انجام دهند و این مسئولیت اجتماعی حتماً باید با نگاه تخصصی انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه اظهار داشت: باید طرحی را ارائه کنیم تا بودجه‌ای که از قِبَل بنگاه‌های اقتصادی به مجموعه‌های باشگاه‌های صنعتی استان اختصاص می‌یابد، حتماً باید هدفمند شود و در حقیقت، این بودجه‌ها باید با نگاه بومی به ظرفیت استان در راستای توسعه ورزش استان هزینه شود تا بتواند خدماتی را ارائه کند که رضایتمندی را در سطح استان به وجود آورد.

المپیاد استعداد‌های برتر 7 رشته ورزشی در سال آینده در کشور برگزار می‌شودنماینده ولی فقیه در استان کرمان: ورزشکاران استان برای ساماندهی ورزش طرح ارایه کنندمطالبه امام جمعه کرمان از 2 وزارتخانه آموزش و پرورش و ورزش و جوانان؛ اجازه دهید افراد لایق در راس امور قرار گیرند

وی گفت: تک استعدادهای ما در حوزه قهرمانی امروز دغدغه حداقل‌هایشان را برای حضور در رقابت‌های ورزشی دارند، بنابراین به جد پای این مسئله ایستاده‌ایم و از آن دفاع می‌کنیم.

پاریزی با اشاره به اینکه با یک تعامل جمعی و گروهی و یک حمایت و همت دسته جمعی، بتوانیم شاهد روزهای بهتر برای ورزش استان باشیم، از مدیران باشگاه‌ها خواست به جای تصمیمات هیجانی، تصمیمات منطقی بگیرند تا بتواند مسبب رشد، پیشرفت و توسعه ورزش و جایگاه ورزشکاران استان شود گفت: در بین نوجوانانی که استعداد حضور در رشته‌های ورزشی را دارند و این استعدادها می‌تواند شکوفا شود و نیاز به حمایت دارد و امیدواریم در سایه همت و جدیتی که وجود دارد، این اتفاق برای ورزش استان رقم بخورد.

انتهای پیام/511/ ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوومیدانی استان کرمان دوومیدانی استان کرمان استان کرمان رئیس فدراسیون ورزش و جوانان سطح استان ورزش استان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا مهدی الفتی با کسب سهمیه المپیک در رشته ژیمناستیک برای ورزش ایران تاریخ‌ساز شد رشته‌ای که در ادوار گذشته المپیک جای خالی ایرانی در آن حس می‌شد. در دوره گذشته سعیدرضا کیخا در یک قدمی این سهمیه قرار گرفت اما با لغو فینال مسابقات جام جهانی باکو به خاطر شیوع ویروس کرونا نتوانست به آن برسد.

الفتی را می شود یکی از تاریخ‌سازهای ورزش ایران لقب داد زیرا در یکسال گذشته ۲ عنوان تاریخی را به دست آورده که در گذشته جای خالی این عناوین در کلکسیون افتخارات ورزش ایران دیده می‌شد. الفتی مهرماه سال ۱۴۰۲ با کسب نشان نقره بازی های آسیایی نخستین گام را در مسیر تاریخ‌سازی برداشت و در اردیبهشت تاریخی‌ترین اتفاق این رشته را رقم زد.

رضا خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران که نقش مهمی در کسب این موفقیت‌ها داشت با بیان اینکه این سهمیه نتیجه ۶ سال برنامه‌ریزی است گفت: سهمیه الفتی می‌تواند آغاز راه توسعه ژیمناستیک کشور باشد اما هنوز برخی آن را باور ندارد و به دنبال کمرنگ جلوه دادن این افتخار بزرگ هستند.

متن کامل این مصاحبه در زیر آمده است؛

شاگرد رضا خیرخواه با کسب سهمیه المپیک یک افتخار بزرگ در ورزش کشور ثبت کرد. برای این سهمیه چند سال برنامه لازم بود؟

برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ نیاز به زمان طولانی است. از سال ۱۳۹۶ و همزمان با آمدن زهرا اینچه‌درگاهی سرمربی تیم شدم و در این مدت با کمک سایر مربیان و حمایت‌های فدراسیون توانستم با نخبگان ژیمناستیک کشور افتخارات زیادی کسب کنم. در ۷ سال گذشته ورزشکاران ما بیش از ۱۵ مدال کسب کردند. این مدال‌ها هم در مسابقات جام جهانی و هم در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود. مدال نقره بازی‌های آسیایی یکی از این افتخارات است که تاریخی شد. خدا را شاکرم که من نیز در این موفقیت سهیم بودم. .

شاید اگر کرونا نبود این سهمیه چهار سال پیش رقم می‌خورد؟

بله مسابقات جام جهانی باکو همزمان با شیوع و فراگیری ویروس کرونا بود. سعیدرضا کیخا در آن مسابقات به فینال رسید و در جمع هشت نفر بود اما دولت جمهوری آذربایجان فینال را برگزار نکرد. اگر فینال آن مسابقات برگزار می‌شد ما می‌توانستیم چهار سال پیش این افتخار را کسب کنیم. کیخا در نهایت با صدم امتیاز اختلاف نتوانست به المپیک توکیو برسد. البته ما در این دوره می‌توانستیم ۲ سهمیه داشته باشیم که متاسفانه نشد.

چرا؟

زمانی که به مسابقات جام جهانی قطر رفتم برخی از مربیان خارجی با اشاره به غیبت مهدی احمدکهنی به من گفتند ورزش شما نه یک سهمیه بلکه یک مدال المپیک را به خاطر محرومیت مهدی احمد کهنی از دست داد. احمد کهنی به خاطر برخی مسائل مدیریتی که در آن زمان در فدراسیون وجود داشت و شاید غفلت خودش این سهمیه را از دست داد اما امیدوارم به زودی برگردد و برای ورزش ایران افتخار آفرین باشد.

از مشکلات مدیریت صحبت کردید، به نظر می‌رسد که کسب این سهمیه از دل مشکلات کار بسیار بزرگی بود؟

مشکلات چند سال گذشته فدراسیون و مدیریت آن بر کسی پوشیده نیست. ما برای رسیدن به امتیاز نهایی این سهمیه نیاز به حضور در رقابت‌های گزینشی داشتیم اما به خاطر برخی مشکلات تا چند روز قبل رقابت از اعزام مطمئن نبودیم. لایسنس ورزشکاران مهمترین مشکلی بود که ما با آن دست به گریبان بودیم. باید تشکر کنم از اینچه درگاهی که در چند ماه گذشته نهایت تلاشش را برای ارتقای این ورزش انجام دادند.

از سال ۱۳۹۶ و زمانی که اینچه درگاهی به فدراسیون آمد وعده شکسته شدن طلسم سهمیه داد و بلاخره این طلسم شکسته شد.

من نمی‌خواهم به زمان های خیلی دور برگردم اما اینچه درگاهی برای ورزشکاران کم نذاشت. اگر درجریان سفر الفتی به جام جهانی قطر باشید به خوبی متوجه خواهید شد که چه تدابیری در دستور کار قرار گرفت تا این سهمیه برای ورزش ایران نهایی شود. اینچه درگاهی حتی زمانی که در فدراسیون حضور نداشت هم برای لایسنس ورزشکاران تلاش کرد. البته در کنار فدراسیون دیگر نهادهای ورزشی هم حمایت‌های لازم را انجام دادند.

چه سازمان‌هایی؟

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز نهایت تلاش و حمایت را داشتند. همچنین بسیاری از اردوها در استان قزوین برگزار شد که باید از مدیرکل ورزش و علیرضا کاسه گر رئیس هیات ژیمناستیک این استان نهایت حمایت را داشتند و بهترین تدارکات را برای اردوها در دستور کار قرار گرفت.

به نظر می‌رسد با سهمیه الفتی روزهای خوش ژیمناستیک ایران فرارسیده است؟

در ایران استعدادهای بسیاری خوبی حضور دارد و در چند سال گذشته ورزشکاران ما نشان دادند که می‌توانند در سطح جهان و آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند. ژیمناستیک یک رشته پر مدال در المپیک و بسیاری از بزرگان جهانی این رشته از قاره آسیا هستند. توجه ویژه و توسعه زیرساختی می‌تواند روند موفقیت ما را در آینده تضمین کند. ما اکنون در شرایط سختی هستیم و حتی یک ست استاندارد نداریم. باید نگاه به توسعه ژیمناستیک تغییر کند.

عجیب اینکه برخی عنوان کردند رنکینگ الفتی واقعی نیست.

نمی‌دانم چرا برخی چشم دیدن افتخارات فرزندان ایران را ندارند. الفتی سهمیه کسب کرده و رنکینگ آن در فدراسیون بین‌المللی این رشته کاملا مشخص است. هدف از انتشار این شایعات انکار یا کمرنگ جلوه دادن موفقیت ژیمناستیک کشور است.

البته از الفتی و شما انتقاد شد که چرا در مسابقات قطر به دنبال ثبت حرکت بودید؟

نمی‌دانم چرا برخی بدون سند حرف می‌زنند. من مربی بی تجربه‌ای نیستم. سال‌ها در مسابقات حضور داشتم و می‌دانم ثبت یک حرکت چه پیش‌زمینه‌هایی لازم دارد. برای ثبت حرکت ۲۰ روز پیش از مسابقات باید فیلم آن حرکت به فدراسیون جهانی ارسال شود و اگر تایید شد ورزشکار آن را به اجرا بگذارد. .

کسب سهمیه شاید یک اتفاق تاریخی باشد اما موفقیت در المپیک ماندگار خواهد شد. برای رساندن الفتی به بهترین فرم ممکن چه برنامه‌ای دارید؟

قرار است تیم ملی ژیمناستیک ایران به مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان اعزام شود و هنوز تصمیمی در خصوص اعزام الفتی نگرفتیم. اما بعد از این رقابت‌ها اردوی مستمر برای این المپین در دستور کار قرار می‌گیرد و اردو تا زمان برگزاری رقابت‌های المپیک ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • بازگشایی سالن هیئت تیراندازی در کرمان
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است