Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@20:26:52 GMT

دادگاهی خاص برای بخش اقتصادی استان سمنان تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۹۹۲۵

دادگاهی خاص برای بخش اقتصادی استان سمنان تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، رستم سعدالهی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه دیدار رئیس قوه قضائیه با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم استان سمنان در شرکت البرز شرقی شاهرود ضمن بیان اینکه بیش از سه هزار واحد صنعتی و معدنی، فعالان بخش کشاورزان و همچنین فعالان بخش خدمات و گردشگری در ارتباط با وضعیت اقتصادی در استان سمنان وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به این ظرفیت درخواست می‌شود تا دادگاه ویژه اقتصادی با قضات کارآزموده در این استان ایجاد شود

وی ضمن بیان اینکه حمایت همه‌جانبه و ورود مناسب و مؤثر ریاست قوه قضائیه در راستای رفع مشکلات صنعت، کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور شایان تقدیر است، افزود: الزام مدیران دولتی، شرکت‌ها و بانک‌ها به اجرای قوانین و مقررات تعیین‌شده برای خروج از بن‌بست‌ها خواسته فعالان اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن مدیران صنایع و معاون استان سمنان بابیان اینکه وحدت رویه در بانک‌های دولتی، خصوصی و خصولتی امری ضروری است، ابراز داشت: عدم تملک یا تعطیلی واحدهای صنعتی و مدیون و بدهکاران اقتصادی توسط بانک‌ها و حمایت همه‌جانبه قضات و همراهی مدیران و مسئولان و عدم مسدودی حساب‌ها و جلوگیری از ثبت تغییرات مدیریتی فرد بدهکار و ضامنین آن‌ها مهم‌ترین خواسته‌های بخش اقتصادی از دستگاه قضا است.

سعد الهی در ادامه تصریح کرد: رصد همه ارگان‌های دولتی مرتبط با مسائل و موارد اقتصادی توسط سازمان بازرسی به‌منظور تحقق آرمان‌ها و ارائه پیشنهادهای عملی و علمی و کاربردی در مسیر تولید و اشتغال می‌بایست در گام اجرایی قرار گیرد.

وی افزود: اجرای رأی دیوان عدالت اداری در خصوص کارهای سخت و زیان‌آور و لزوم ثبات اقتصادی به‌منظور سامان بخشی وضعیت اقتصادی دیگر خواسته‌های فعالان اقتصادی استان سمنان را شامل می‌شود.

کد خبر 5127692

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری استان سمنان شاهرود قوه قضاییه ویروس کرونا بارش برف شیراز کرمانشاه آمار کرونا گرگان بوشهر شیوع کرونا شهرستان کرج شهرکرد عکس استانها عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س قوه قضاییه سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

داوود منظور عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی دامغان در سالن جلسات دانشگاه دامغان در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، افزود: طبق آمارها طی سه سال گذشته رشد تولید در کشور رقم خورد، اما کشور می‌تواند جهش داشته باشد که رشدی فراتر از معمول محقق شود و این جهش، بدون شک حاصل فعالیت و مشارکت مردم است.

وی به رشد تولید در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، سال ۱۴۰۲ ایران به رشد بالای ۶ درصد رسید که این امر با تلاش مضاعف فعالان اقتصادی، تبدیل تهدیدها به فرصت، فاصله‌گیری از خام‌فروشی و در سایه روحیه تعاملی شکل گرفت.

منظور اضافه کرد: برای جهش تولید باید از ظرفیت منطقه ای و بین‌المللی استفاده شود، به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر توجه داشت و سهم دانش را در تولید افزایش داد و از تولید منبع‌محور به تولید دانش‌پایه حرکت کرد.

وی گفت: فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که با تعامل متقابل آنها رونق اقتصادی شکل می‌گیرد.

به گفته این مسوول، فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که نقش دولت و فعالان اقتصادی به واقع مکمل یکدیگر است و با این تعامل، یک مشارکت عمومی و خصوصی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: نتیجه این رویکرد همکارانه با وجود تمام فشارهای دشمن، تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، جهش و شکوفایی اقتصادی است.

منظور اظهار داشت: تولید کلید حل مسائل کشور است و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی و ترکیبی هستند که این امر نشان می‌دهد کلید حل مشکلات به دست تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: تولید وقتی سرعت و جهش می‌گیرد که گره از پای تولید باز شود و این امر با پشتیبانی و برنامه‌ریزی درست شکل می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • (ویدیو) مهم‌ترین خواسته مردم سمنان از دولت چه بود؟
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • فراخوان درگاه ملی مجوز‌های الکترونیکی
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • صدور ۳هزار و ۷۶۰ مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی
  • هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • ۶۴۵۲ پروانه صنفی الکترونیکی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد