Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدکمال الدین میرجعفریان پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این با توجه به پیش بینی هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، بارش برف و باران در استان، به همه دستگاه‌های اجرایی اعم از فرمانداریها، شهرداریها، راهداری، راهنمایی و رانندگی اعلام شده بود که ضمن آماده باش کامل، تمهیدات لازم را برای بروز کمترین حادثه ناشی از برودت هوا بیندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان اعلام شده بود که باید برای خدمات رسانی مطلوب به مردم در جاده‌ها به ویژه مناطق سخت گذر و کوهستانی از آمادگی لازم برخوردار باشند و از انسداد جاده‌های اصلی جلوگیری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به پیش بینی افزایش شدت وزش باد، به شهرداری‌ها اعلام شد که هشدار و تذکرات لازم را به دست‌اندرکاران سازه های نامقاوم شهری مانند داربستها، اسکلتهای فلزی، جرثقیلهای ثابت بدهند تا از بروز خسارت و حوادث احتمالی جلوگیری شود.

میرجعفریان افزود: به عوامل راهداری هم گفته شده بود که باید نسبت به نمک پاشی و محدود کردن تردد خودروها در محورهای ارتباطی خراسان رضوی در زمان ریزش برف و باران اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با این حال امروز شاهد تصادف زنجیره‌ای چندین خودرو در محور ارتباطی مشهد-تربت حیدریه در نتیجه وزش باد و کولاک برف و خسارات، خمیدگی و ریزش اسکلت آهنی چند ساختمان و سقوط تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مشهد در نتیجه وزش شدید باد و گرفتاری خودروها در برف جاده‌های این استان بودیم.

میرجعفریان اضافه کرد: چنانچه در پیشگیری از این حوادث دستگاه‌های اجرایی مرتبط اقدامات به موقع را انجام نداده باشند می‌بایست پاسخگو باشند.

وی از شهروندان خواست در روزهای آینده با توجه به کاهش شدید دمای هوا و ریزش برف و باران از صعود به ارتفاعات و اتراق در محل عبور سیلابها خودداری کنند و در استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز به منظور جلوگیری از گسترش گاز مونوکسیدکربن و مرگ خاموش دقت کنند.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد استانداری خراسان رضوی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد استانداری خراسان رضوی شهرداری مشهد مشهد استانداری خراسان رضوی بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نظر گرفتن تمیهدات لازم در کمپ‌ها و اماکن استقرار زائران

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، اداره هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه ای اعلام کرد وقوع بارشهای رگباری توام با رعدوبرق، بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید، کولاک، آبگرفتگی، ایجاد روانآب و احتمال سیلاب در نواحی مستعد استان حتمی است.   این اداره اعلام کرد زائران و گردشگران نوروزی از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خودداری بکنند.   همچنین در این اطلاعیه خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و مستحکم سازی سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید تاکید شده است.   خودداری از فعالیتهای طولانی مدت خارج از منزل به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای خاص از دیگر مواردی است که زائران نوروزی باید در این ایام رعایت بکنند.    به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ در این اطلاعیه ذکر شده است.    به زودی با ورود سامانه بارشی پرفشار به خراسان رضوی، باران های سیل‌زا بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.   دما به طور محسوسی در روزهای پایانی آخر هفته کاهش خواهد یافت به طوری که میانگین بیشینه دما در روز جمعه نسبت به امروز ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.    

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ درصدی سفرها در استان
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • توپ‌باران حرم رضوی توسط روس ها | جزئیات حادثه تلخ در نهمین روز نوروز ۱۲۹۱
  • توپ‌باران حرم رضوی در نهمین روز نوروز ۱۲۹۱
  • در نظر گرفتن تمیهدات لازم در کمپ‌ها و اماکن استقرار زائران
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • کاهش ۳۰ درصدی حوادث طبیعی در خراسان رضوی