Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@08:38:37 GMT

درخواست برنده صلح نوبل از بایدن

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۰۰۵۰

درخواست برنده صلح نوبل از بایدن

فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل در مقاله‌ای از رئیس‌جمهور جدید آمریکا خواست تا به قول خود برای قطع حمایت از دولت سعودی در جنگ یمن عمل کند.

به گزارش مشرق، «توکل کَرمان» فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل، از جو بایدن خواست تا هرچه سریعتر برای توقف جنگ یمن وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید: رویترز: کار بایدن برای احیای وجهه آمریکا سخت است

او در روزنامه واشنگتن پست نوشت که دولت آمریکا اشتباه بزرگی در دادن چراغ سبز به عربستان سعودی برای حمله نظامی به یمن انجام داد و به اشتباه خود با حمایت از این جنگ ضریب داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگی که دهها هزار نفر تا کنون کشته در پی داشته است.

توکل کرمان سپس نوشت از اینکه «جو بایدن» در سخنرانی‌های انتخاباتی خود عربستان سعودی را کشوری «منفور» خواند و خواستار توقف فروش سلاح به این کشور شد. خوشحال شده است.

این فعال عضو اخوان‌المسلمین یمن و حزب الاصلاح (مقیم در ترکیه) افزود: «بایدن باید از همین امروز به قول خود عمل کند. ماه گذشته به دولت ترامپ گفتم که توافق فروش موشک‌های هوشمند به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به عربستان، می‌تواند به ویرانی بیشتر یمن و کشتار مردم این کشور بیانجامد و اکنون بدون دخالت دولت بایدن این توافق در ۲۱ ژوئن آتی در کنگره به تصویب خواهد رسید.» 

برنده جایزه صلح نوبل (سال ۲۰۱۱) تأکید کرد که فروش سلاح‌های بیشتر به عربستان سعودی، کمکی به فقر و گرسنگی و کشتار میلیون‌ها یمنی نخواهد کرد. و یمنی‌ها برای حل مشکلاتشان فقط باید به خودشان متکی باشند.

توکل کَرمان بار دیگر به سخنان پیشین جو بایدن اشاره کرد که گفته بود دولت آمریکا باید به مدح و ستایش دیکتاتورها پایان دهد و از بی توجهی به حقوق بشر دست بردارد.

او سپس نوشت که از زمان یورش ائتلاف سعودی به یمن، گروههای تروریستی نیز جان دوباره‌ای گرفته‌اند و دولت سعودی در کنار امارات متحده عربی، به گروههایی مثل القاعده برای نفوذ در یمن چراغ سبز نشان داده است و دولت بایدن برای اینکه جلو تندروی در منطقه را بگیرد باید به جنگ یمن پایان دهد.

امروز نیز «سارا لیا ویتسون» مدیر اجرایی سازمان حقوق بشری «اکنون، دموکراسی برای جهان عرب» که یک سازمان مستقر در نیویورک است، در صفحه توئیتر خود نوشت که روزهای بدی در انتظار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی جو بایدن عربستان سعودی محمد بن سلمان جنگ یمن بایدن دولت آمریکا امارات متحده عربی جایزه صلح نوبل ولیعهد سعودی دولت بایدن صلح نوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد

جاویدپور سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: سامانه تلفنی۱۱۱، سامانه اینترنتی ۱۱۱، میز خدمت و نامه‌نگاری، چهار راه ارتباطی مردم با رییس جمهور و هیات دولت در سفر به استان سمنان بود.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی استانداری سمنان گفت: بیشترین ثبت درخواست‌ها از طریق سامانه تلفنی ارتباط مردم و دولت با فراوانی ۴۷ هزار و ۵۶۰ درخواست ثبت شد.

وی بیان کرد: سامانه ارتباط مردم و دولت در سمنان(سامانه تلفنی ۱۱۱) با ۶۰۰ کاربر پاسخگوی شهروندان این استان برای ثبت درخواست‌ها در سفر دولت سیزدهم بود.

وی ادامه داد: ۳۰ میز خدمت در مناطق مختلف و به همت دستگاه‌های اجرایی در سفر آیت الله رئیسی و هیات دولت به استان سمنان برپا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • آتش بس ایران و اسرائیل موقتی است؟
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟