Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه واحدهای بسته بندی تخم مرغ در افزایش قیمت ها نقش اساسی دارند، اظهار کرد: بارها در بحث تخم مرغ بسته بندی اعلام کرده ایم که واحدهای بسته بندی مقصر اصلی گرانی هستند و بعضا شاهد بودیم که بسته های ۳۰ تایی تا ۶۶ هزار تومان هم در بازار فروخته می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابر پیگیری های صورت گرفته از سازمان حمایت، قرار شد بر مبنای نرخ مصوب و احتساب هزینه بسته بندی، قیمت اعلام شود ، در حالیکه قیمت گذاری در بسته های ۱۵، ۲۰ و ۳۰ تایی را انجمن تخم‌مرغ شناسنامه دار اعلام‌ می‌کرد.

سالمی از کاهش ۲ هزار تومانی هر کیلو تخم مرغ طی چند روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: با افزایش عرضه پیش بینی می شود که روند کاهش قیمت استمرار یابد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: روزانه ۲۵۰ تن تخم مرغ در میادین، فروشگاه های زنجیره ای و اصناف در تهران توزیع می شود و هم اکنون عرضه را به سمت بنکداری ها را برده ایم تا با توزیع به صورت عمده فروشی از تهرانپارس، قیمت ها را کاهش دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، بیان کرد: روزانه ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ تن تخم مرغ تولید می شود که این میزان مازاد بر نیاز کشور است . متاسفانه واحدهای بسته بندی با قیمت گذاری که انجام‌می دادند، تخم مرغ را با نرخ های بالایی عرضه می کردند که این موضوع منجر به التهاب قیمت در بازار شد.

به گفته سالمی، با قیمت گذاری سازمان حمایت موضوع افزایش قیمت تخم مرغ در بازار قطع شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام از توقف خرید تضمینی مرغ خبر داد و گفت: با توجه به وقفه ۱۰ روزه در جوجه ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار، خرید تضمینی را متوقف کرده ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مرغ خرید تضمینی مرغ بازار تخم مرغ تخم مرغ بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یوسف‌خانی از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

وی در گفت وگو با ایلنا افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند اما از آنجا که این روزها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896874

دیگر خبرها

  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت