Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه به دولت جدید آمریکا نمی‌توان و نباید دل بست گفت: باید هرچه سریعتر تحولی در معیشت مردم ایجاد شود تا مردم بیش از پیش احساس امنیت و آرامش کنند.

آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با ذکر این مطلب که خوشبختانه کشور ما دوران سخت تحریم سربلند بوده است، گفت: امروز کشور علی رغم وجود تحریم‌ها روی پای خودش مانده و بحمدالله پیشرفت‌هایی نیز داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دولت جدید آمریکا نمی‌توان و نباید دل بست، رقیب انتخاباتی رئیس جمهور فعلی آمریکا بیش از ۷۰ میلیون رأی آورده است و قاعدتاً رئیس جمهوری جدید آمریکا نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ایستادگی ملت ایران مقابل تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا گفت: ملت ما با این ایستادگی که از خود نشان داد برگ زرینی در تاریخ سراسر افتخار خود ترسیم کرد.

وی بیان کرد: باید هرچه سریعتر تحولی در معیشت مردم ایجاد شود تا مردم بیش از پیش احساس امنیت و آرامش کنند و باید رویه‌ها، قوانین و بخش‌نامه‌های نادرست که بر معیشت مردم فشار وارد می کند هر چه سریعتر اصلاح شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر لزوم تلاش جهادی مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادی عنوان کرد: امروز قشر کارگر و آسیب‌پذیر جامعه درآمدشان تغییری نکرده است اما قیمت اجناس پشت سر هم بالا می رود و متأسفانه حتی گاهی شاهد رشد ده برابری قیمت‌ها هستیم؛ این افراد در صورتی که دارای مسکن باشند، با این مبالغ پایین زندگی شان بسیار سخت خواهد بود و اگر خانه نداشته باشند هم هر آنچه درآمد دارند را باید صرف کرایه‌خانه کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید با همکاری یکدیگر مانع به نگاهداری بانک‌ها شوند و به هر شکلی از تعطیلی صنایع جلوگیری کنند چراکه اگر صنعت نباشد همه زندگی مردم معطل می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه باید مشخص شود نرخ ارز را چه کسی مدیریت می‌کند، خاطرنشان کرد: کاهش قیمت ارز تأثیری بر قیمت‌ها در بازار ندارد، چرا با بالا رفتن نرخ آن کالاها افزایش پیدا می کند اما پایین آمدن نرخ ارز تأثیر چندانی بر کاهش قیمت کالاها و خدمات ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانی فرهنگی و هنری آيت الله العظمي مکارم شيرازي منطقه قم مرجع تقلید شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، مشکلات حج را زیاد ولی قابل حل دانسته و بیان کرد: حج سفر بسیار پربرکتی است اما متأسفانه سال به سال مشکل تر می‌شود، که لازم است با تدبیر، آن را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید؛ زمان اعزام زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص شد

وی یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان و افزود: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می‌شود که باید به آن توجه کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج ابراز کرد: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده تا کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده‌اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

وی فلسفه حضور بعثه های مراجع در حج را خدمت رسانی به حجاج دانسته و اظهار کرد: چنانچه بعثه های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می‌شوند، لذا شایسته است زمینه حضور آنان تسهیل شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان‌ها تاکید کرد: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حج ۱۴۰۳ ارائه کرد.

کد خبر: 1227623 برچسب‌ها ناصر مکارم شیرازی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه برضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود