Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهزاد محسن پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع فراوانی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی در این دانشگاه گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و ۸ مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در مقطع دکترای عمومی در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی یک هزار و ۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

محسن پور با بیان اینکه در مقطع دستیاری پزشکی ۱۴۵ نفر تحصیل می‌نمایند، افزود: افراد مذکور در رشته‌های تحصیلی زنان و زایمان، داخلی، روانپزشکی، کودکان، جراحی عمومی، بیهوشی و طب اورژانس تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مقطع کارشناسی ارشد ۲۱۶دانشجو در رشته‌های اپیدمیولوژی، ایمنی شناسی پزشکی، علوم تشریح، میکروب شناسی، پرستاری، مامایی، آموزش بهداشت، بهداشت محیط، فیزیولوژی، پرستایمراقبت‌های ویژه، بیوشیمی بالینی و پرستاری اورژانس مشغول تحصیل هستند.

محسن پور در ادامه تصریح کرد: ۳۸۲ دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی قرار دارند.

او افزود: در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته‌های تحصیلی علوم آزمایشگاهی، هوشبری، رایولوژی، پرستاری، مانایی، اتاق عمل، بهداشت، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت عمومی یک هزار و ۳۸۲ دانشجو در حال تحصیل هستند.

محسن پور در ادامه از اشتغال به تحصیل ۲۱ دانشجو در مقطع PHD در رشته‌های پزشکی مولکولی سلولی، علوم سلولی، ملکولی پژوهشی خبر داد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های مامایی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت محیط بهداشت عمومی ۱۷۲نفر تحصیل می‌کنند.

محسن پور در ادامه بیان کرد: در مقطع کاردانی در رشته فوریت‌های پزشکی ۳۴ نفر تحصیل می‌کنند.

او تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۲۷۴ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر۸۳ دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان سرانه فضای آموزشی این دانشگاه را کمتر از استاندارد‌های کشوری اعلام نمود.

محسن پور با اشاره به انجام فرایند‌های مربوط به دانشجویان انتقالی و مهمان به سایر دانشگاه‌ها به تعداد ۱۷۱ نفر از سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: انجام این مهم از سایر دانشگاه‌ها با انتقال ۷۸ نفر صورت گرفته است.

او در پایان یادآور شد: با توجه به افزایش سالانه تعداد دانشجویان در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و دکترا، محدودیت و کاهش سرانه آموزشی و فضا‌های آموزشی ملموس و بدیهی است لذا توسعه زیرساخت‌های آموزشی و منابع انسانی و فیزیکی ضروری دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اشتغال جوانان تحصیل هستند محسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری) عنوان کرد: هفته سلامت، فرصتی مغتنمی است برای شناسایی هرچه بهتر خدمات حوزه سلامت به عموم مردم؛ بنابراین با بهره مندی از ظرفیت‌های اطلاع رسانی در این هفته می‌توان سهم بزرگی در آگاهی و افزایش سواد سلامت جامعه برداشت تا به اهداف و اصول سلامتی که در پی آن هستیم برسیم.

وی با اشاره شعار امسال در هفته سلامت، یعنی “سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت”، تصریح کرد: شعار امسال بر این حقیقت تاکید دارد که سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست تک تک اعضای یک جامعه است. با توجه به این شعار، ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران، تلاش خود را برای ترویج فرهنگ سلامت در بین مردم و خانواده‌ها ادامه خواهیم داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: براین اساس به عنوان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، این فرصت را غنیمت شمرده و با ابراز اهمیت سلامت برای تک تک اعضای جامعه و هم میهنان این ایام را به همکاران حوزه بهداشت و درمان کشور تبریک عرض می‌کنم. با امید به اینکه همه ما بتوانیم در این هفته، به سلامت خود و خانواده‌هایمان بیشتر اهمیت دهیم و با ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی خود، گامی بزرگ در راه سلامتی برداریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن