Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در برنامه گفت و گوی خبری شبکه استانی قم ضمن تشکر از خیرین استان قم در کمک به مددجویان کمیته امداد گفت: خیرین پارسال ۴۳ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کمک کرده اند که این رقم امسال  به رغم مشکلات اقتصادی موجود تاکنون دو برابر شده است و قم از نظر میزان کمک‌های مردمی به نسبت جمعیت در جایگاه نخست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عزم کمیته امداد برای تامین مسکن مددجویان


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به این که صبح چهارشنبه، کلنگ احداث ۲۱ واحد مسکونی در منطقه پردیسان زده شد، افزود: مقرر شده که این واحد‌ها در مدت ۱۲ ماه با کمک خیرین تکمیل و تحویل مددجویان کمیته امداد امام خمنی (ره) شود.


او  با اشاره به وجود ۲۸۰ خانواده ایتام فاقد مسکن در استان قم افزود: اگر زمین لازم برای ساخت و ساز از سوی  وزارت راه و شهرسازی در اختیار ما قرار داده شود، برای مددجویان می‌توانیم ۲۸۰ واحد مسکونی را بنا کنیم.


بختیاری گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در قم فاقد مسکن هستند که در صورت حمایت خیرین، مراجع، بسیج می‌توانیم در مدت دو سال برای آن‌ها مسکن را ساخته و در اختیارشان قرار دهیم.


بختیاری با تاکید بر این که مسکن در سبد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در زمره مطمئن‌ترین و آرامش بخش‌ترین خدمات برای افراد تحت پوشش وجود دارد، گفت: بر اساس مأموریت مقام معظم رهبری، توانمندسازی و تکریم افراد در کمیته امداد امام خمینی (ره) باید در اولویت باشد که خوشبختانه ما از مرحله حمایت عبور کردیم و وارد مرحله توانمندسازی شده‌ایم.


او افزود: البته حمایت از سالمندان و افراد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج تا آخر عمر در مرحله حمایت صورت خواهد گرفت.



توانمندسازی مددجویان سیاست اصولی کمیته امداد امام خمینی (ره)


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه توانمندسازی مدنظر ما سه رکن اصلی شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی و امدادگری فرهنگی را دارا است، افزود: توانایی افراد در این سه مرحله، خودباوری و خوداتکایی و خودکفایی افراد تحت پوشش را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری مبلغ ۵۸ میلیارد تومان برای ایجاد دو هزار و ۸۰۰ شغل در قم هزینه شده است که در حال حاضر، دو هزار و ۱۹۹ شغل آن ایجاد شده است، گفت: این عدد را می‌توانیم تا پایان سال به ۳ هزار شغل برسانیم.


بختیاری با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا از ۴۱۵ هزار طرح اشتغال زایی بازرسی کردیم، گفت: که ۷ درصد از آن‌ها تعطیل شده بود و بلافاصله با اعطای تسهیلات درصدد رفع مشکلات آن‌ها برآمدیم.


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: بخش عمده اشتغال ما در روستا‌ها است که کمترین مشاغل آسیب دیدند و با کمک در پرداخت اقساط آن‌ها به بانک‌ها یا کمک‌های متممی و مکملی، حمایت از افراد را در دستور کار قرار دادیم.


وی با تاکید بر اینکه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در ایام شیوع کرونا در کارگاه‌های کوچک خانگی که خیاطی می‌کردند با تغییر کار خود به تولید روزانه یک میلیون ماسک رسیدند، افزود: این ماسک‌ها به صورت روزانه در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده می‌شد.



تبدیل مددجویان به خیران


بختیاری با بیان اینکه افرادی در کمیته امداد وجود دارند که خود تحت پوشش و حمایت بودند، ولی الان به عنوان خیر فعالیت می‌کنند، گفت: برخی از این مددجویان سابق و کارآفرینان فعلی بیش از ۱۵ نفر را تحت پوشش خود قرار دارند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.



«دوباره زندگی» طرحی برای احیای کانون گرم خانواده


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به اجرای طرح «دوباره زندگی» ویژه خانواده‌های آسیب دیده اشاره کرد و افزود: در این طرح با ارائه خدماتی مانند توانمندسازی، ترک اعتیاد، مشاوره و اشتغال زایی توانسته ایم زندگی را برای بار دیگر به بسیاری از خانواده‌های آسیب دیده بازگردانیم.


وی گفت: این طرح از استان قم شروع شده است که با حمایت مراجع معظم تقلید و آیات عظام اعرافی و حسینی بوشهری و جامعه مدرسین حوزه علمیه و سایر نهاد‌های حوزوی بود.


بختیاری با تاکید بر اینکه طرح «دوباره زندگی» از اواخر سال ۹۸ شروع شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ خانواده قمی را که به دلایل مختلف از همدیگر جدا شده بودند دوباره در کنار یکدیگر جمع کرده است، گفت: با مشاوره و توانمند سازی و حل مشکلات طرفین خانواده‌ها دورهم جمع شدند.


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: پس از اجرای موفق این طرح در استان قم، طرح دوباره زندگی را به کل کشور تعمیم داده ایم و در حال حاضر در سراسر کشور در حال اجرا است.



خدمات ارزشمند سپاه استان قم در خدمت رسانی به محرومان


بختیاری با اشاره به اینکه در استان قم با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراکز ترک اعتیاد برپا شده است، گفت: افرادی که در آنجا حضور می‌یابند در بحث‌های معرفتی و اعتقادی نیز علاوه بر بحث‌های مهارتی توانمند می‌شوند و به نوعی بازپروری روانی نیز می‌شوند و به جامعه بر می‌گردند.



ثبت جهانی فرش کمیته امداد امام خمینی (ره)


رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه فرش کمیته امداد امام خمینی (ره) به ثبت جهانی رسیده است، گفت: یکی از راهبرد‌های ما، اشتغال خانگی در شهر‌ها و روستا‌ها است و فرش کمیته امداد نیز با سابقه ۳۵ ساله با تنوع و کیفیت مناسب کار را به جایی رساند که از یک سال و نیم پیش از سازمان مالکیت معنوی جهانی به خراسان جنوبی و تهران رفتند و رسما اعلام کردند که فرش کمیته امداد می‌تواند در بازار‌های جهانی تجاری شود و دیروز به صورت رسمی و از طریق ویدیو کنفرانس با حضور  رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، رئیس مرکز مالکیت معنوی و رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی این مهم به دست آمد.



راهبرانه طرحی برای هدایت شغلی مددجویان


بختیاری با اشاره به این که در طرح راهبرانه که راهبری شغلی است، یک طرح علمی با حضور اساتید دانشگاه و با همکاری معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) است، افزود: این طرح برای اولین بار در سال ۹۸ در کشور اجرا شد که در سال جاری ۵۰ درصد اشتغال ما در سراسر کشور از طریق راهبران شغلی عملیاتی شد و این راهبران شغلی به مدد جویان در تامین مواد اولیه، آموزش مهارت‌های لازم و فروش محصولات شغلی مشاوره می‌دهند و بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کنند.


او با اعلام حضور بیش از هزار و ۶۰۰ راهور شغلی بررسی شده و قابل اعتماد در کشور گفت: هر کدام از راهبران شغلی، نظارت بر تعدادی از مددجویان را بر عهده می‌گیرند.



آموزش و توانمندسازی مددجویان


بختیاری با اشاره به این که در بحث توانمند سازی در اشتغال افراد تحت پوشش با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه ای، سالانه تعداد ۳۰۰ هزار مددجو آموزش رشته‌های مورد علاقه را کسب می‌کنند، گفت: امسال ۱۷۰ هزار نفر از مددجویان دوره حرفه آموزی را دیدند که کمیته امداد در راستای حرفه‌های آموزش دیده به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام این که اشتغال را باید با مراکز دانش‌بنیان گره بزنیم، ادامه داد: الحمدالله کار‌های خوبی در این زمینه انجام گرفته است، برای نمونه ۲۰ تیم از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور آموزش خلبانی پهپاد دیده‌اند پس از موفقیت در طی دوره به هفت تیم از آموزش دیده گان نیز پهپاد و تجهیزات لازم برای سمپاشی مزارع واگذار شده است.



فعال شدن مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌های کشور


وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با ایجاد مراکز نیکوکاری با رویکرد محله محوری و مسجد محوری با کمک ائمه جماعات و هیئت امنا مسئولیت امدادرسانی مردمی افراد را برعهده گرفتند و مراکز ترک نیکوکاری تخصصی نیز راه اندازی شده است، گفت: در خراسان جنوبی مراکز نیکوکاری رسانه نیز به وجود آمده که رسالت آن رساندن صدای نیازمندان به گوش مسئولان کمیته خواهد بود.


بختیاری با اعلام خبر ایجاد سه مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های استان، گفت: در حدود سه ماه گذشته در دانشگاه علم و صنعت تهران همزمان به صورت ویدئو کنفرانس ۸۰ مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های مختلف در سطح کشور را راه‌اندازی کردیم.


او در پایان ۲۵ درصد افزایش مستمری کمیته امداد و بهزیستی در بودجه پیش بینی شده سال ۱۴۰۰ برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را کم دانست و افزود: پیشنهاد‌های مختلفی را در این باره به کمیسیون‌های مختلف در مجلس ارائه دادیم که امیدواریم برای مددجویان نتیجه بخش باشد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد کمک های مردمی رئیس کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد فرش کمیته امداد کمیته امداد دوباره زندگی استان قم تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مسکن مددجویان یزدی

شجاعان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به اینکه مساحت واحد‌های مسکونی کمیته امداد امام خمینی (ره) بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع است، گفت: برای ساخت این واحدها، خانواده‌ها مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده اند و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان برای ساخت واحد‌ها پرداخت شده و خود مددجویان هم بر اساس توانایی خود آورده می‌آورند.

وی افزود: در مجموع در استان باید ۲۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان ساخته شود تا دیگر مددجوی بدون مسکن در استان یزد نداشته باشیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزدگفت: برای تحقق این امر ۴۶۰ واحد مسکونی در حال احداث است که ۱۷۴ واحد از آن تحویل داده شده است و بقیه تا پایان سال تکمیل و تحویل داده می‌شود.

وی یادآور شد: نهضت ساخت و ساز مسکن در استان ادامه دارد تا همه مددجویان بتوانند دارای سرپناه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد
  • تأمین مسکن مددجویان یزدی
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد قزوین
  • ۸۰ مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم
  • واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد
  • واگذاری ۳۳۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد
  • واگذاری ۱۷۴۱ واحد مسکونی به مددجویان لرستان
  • واگذاری ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد