Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@06:46:31 GMT

فیلم کوتاه، فرازها و فرودها

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۰۳۰۶

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره لزوم برگزاری جشنواره گفت: اگر جشنواره فیلم کوتاه برگزار نشود باعث ایجاد سرخوردگی جوانان می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "محمدصادق موسوی" مدیرعامل سازمان انجمن سینمای جوانان در گفتگو با "شهر فرنگ" گفت: جشنواره فیلم کوتاه بعکس فیلم‌های بلند به دلیل اینکه جای دیگری برای عرضه این نوع فیلم‌ها وجود ندارد لاجرم باید برگزار شود در حالیکه فیلم‌های بلند را می‌توان در پرده سینما دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه جشنواره فیلم تهران با سابقه ۳۷ ساله معتبر‌ترین جشنواره خاورمیانه و غرب آسیا است، گفت: ۴ هزار ۹۸۶ فیلم خارجی از بیش از ۱۰۲ کشورجهان به دبیرخانه جشنواره تهران رسیده که انتخاب آن‌ها ۸ ماه طول کشیده است.

او گفت: نتیجه این انتخاب راه یافتن ۵۶ فیلم خارجی به جشنواره بود.

موسوی درباره ارسال فیلم‌های کوتاه داخلی به دبیرخانه جشنواره در شرایط کرونایی گفت: تصور می‌کردیم امسال با وجود شیوع کرونا کاهش تولید فیلم داشته باشتیم درحالیکه یک هزار و ۵۸۵ فیلم داخلی به دفتر جشنواره رسیده است که از این میان ۱۴۲ فیلم داخلی با موضوعات مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

محمدصادق موسوی با بیان اینکه فضای مجازی یک شوخی است و فضای امنی نیست، گفت: احتمال به سرقت رفتن فیلم وجود دارد. بیشتر صاحبان آثار مایل به انتشار در فضای مجازی نبودند و از ۱۴۲ فیلم ایرانی ۷۵ صاحب اثر اجازه دادند آثار آن‌ها در فضای مجازی منتشر شود.
او گفت: علاوه بر احتمال سرقت آثار هنری در فضای مجازی، انتشار آن در بستر مجازی راه یافتن در جشنواره دیگر غیر ممکن می‌شود.
موسوی با اشاره به تعویق افتادن سه ماهه جشنواره فیلم کوتاه افزود: تمام شور و هیجان و رقابت جشنواره فیلم با انتشار در فضای مجازی از بین می‌رود.
مدیرعامل سازمان انجمن سینمای جوانان گفت: برای انتشار آثار منتخب در فضای مجازی اجازه کتبی گرفته ایم.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره شرایط فعلی و کرونایی گفت: نمی‌توانیم از حضور علاقمندان در سالن‌های سینمایی برای تماشای فیلم‌های حاضر استقبال کنیم.
او به پروتکل‌های بهداشتی مقرر و مصوب برای سالن‌های سینمایی اشاره کرد و گفت: امسال به عکس سال گذشته میزبان حضور مردم نخواهیم بود و تنها صاحبان آثار اجازه حضور دارند.

موسوی گفت: بجز صاحبان آثار و مدرسان که از اپلیکیشن "هاشور" استفاده می‌کنند. دو سامانه ودیو " و "تیوال" نیز برای مردم و علاقمندان می‌توانند فیلم‌های کوتاه را با قیمت ۵ هزار تومان ببینند.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران دو علت را برای تولید انبوه فیلم کوتاه در شرایط کرونایی اعلام کرد.
او گفت: در روز نخست بیش از ۴ هزار نفر فیلم‌های کوتاه را از طریق سامانه‌ها ملاحظه می‌کردند که تاکنون سابقه نداشته است. برچسب ها: شهر فرنگ ، فیلم ، جشنواره فیلم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شهر فرنگ فیلم جشنواره فیلم جشنواره فیلم کوتاه فضای مجازی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد

پویانمایی «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشور‌های ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویا‌های شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویا‌های اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • میزبانی «سوره» از نشست‌های «فیلم جستار» و «ژانرهای ترکیبی»