Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@02:07:12 GMT

چند ترفند برای رهایی از احساس خستگی دائمی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۰۴۲۳

چند ترفند برای رهایی از احساس خستگی دائمی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خوشبختانه استفاده از مواد غذایی طبیعی انرژی ‌زا این روند را می تواند معکوس کند. با این حال اگر تصور می‌ کنید که این احساس خستگی دائمی، مزمن و بیش از حد است به پزشک مراجعه کنید.

مخلوط آب و لیمو: این نوشیدنی برای سلول ‌ها به منظور تولید انرژی لازم است. در واقع نوشیدن آب یکی از بهترین راه ‌ها برای داشتن روزی پرانرژی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ نشان می ‌دهد زنانی که دچار اندکی کم آبی بوده ‌اند بیشتر از سایرین احساس خستگی مفرط می ‌کرده‌ اند.

ویتامین سی: پژوهش‌ های جدید نشان داده است که کمبود ویتامین سی باعث خستگی می ‌شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می‌ کنند. ویتامین سی همچنین از ابتلا به عفونت‌ ها پیشگیری کرده و باعث جذب بهتر آهن می‌ شود.

خشکبار: بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم هستند، عنصری که نقش کلیدی در تبدیل قند به انرژی دارد. همچنین آنها سرشار از فیبر هستند. فیبر قندخون را متعادل نگاه می‌ دارد و باعث می ‌شود دیرتر احساس گرسنگی کنید.

شکلات تلخ: خوردن شکلات تلخ پس از ناهار می ‌تواند جایگزین یک دسر خوب باشد. شکلات حاوی ماده ‌ای به نام تئوبرومین است که نقشی مشابه کافئین در قهوه داشته و به بهبود وضعیت انرژی در شما کمک می ‌کند.

نان سبوس دار: کربوهیدرات ۶۰ درصد انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین می ‌کند. غلات سبوس دار حاوی کربوهیدرات های پیچیده و سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. خوردن غلات سبوس دار از افزایش ناگهانی قند خون در شما جلوگیری می ‌کند.

هل سبز: مصرف هل موجب افزایش انرژی شما شده و گردش خون را بهبود می‌ بخشد.

مارچوبه: این سبزی خوشرنگ حاوی ویتامین ب است و مقادیر زیادی فیبر است که منجر به متعادل نگاه داشتن قندخون می ‌شود. ویتامین ب کربوهیدرات های دریافتی بدن را تبدیل به انرژی می کند.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۱/۱) خوراکی‌ها مفید برای قلب که کلسترول را کاهش می‌دهد آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور پیش از ۲۲بهمن چرا درد در برخی از مبتلایان به کرونا شدیدتر است؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۱/۲)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کمبود انرژی احساس خستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!
  • ویتامینی که کمبود آن سبب احساس خستگی می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود | ویتامینی برای ساخت گلبول‌های قرمز
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سر درد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب احساس خستگی می‌شود