Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@15:17:32 GMT

آخرین وضعیت جاده‌های استان قزوین بعد از بارش برف

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۰۴۴۶

آخرین وضعیت جاده‌های استان قزوین بعد از بارش برف

به گزارش تابناک به نقل از فارس از قزوین، فرهاد ذاکری‌منش، رئیس پلیس‌راه استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از شب گذشته شاهد بارش برف همراه با وزش باد و کولاک و برودت هوا در استان قزوین بوده‌ایم.

وی افزود: به همین علت وضعیت عبور و مرور در محور‌های شمالی استان خصوصاً محور قزوین به رشت محدودهٔ گردنهٔ کوهین و محدودهٔ ضیاءآباد قره‌باغ را سخت کرده و تردد در این مسیر‌ها غیرممکن بود، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و با همکاری دستگاه‌ها، عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی به‌موقع و به‌صورت مداوم انجام شد و امکان تردد برای رانندگان فراهم گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسؤول ادامه داد: در این وضعیت آب و هوایی که مستعد تصادفات جاده‌ای است، خوش‌بختانه با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان عزیز، هیچ‌گونه تصادفی نداشته‌ایم و این جای تقدیر دارد.

ذاکری‌منش عنوان کرد: توصیهٔ زمستانی ما به رانندگان محترم این است که حتماً وسایل نقلیهٔ خود را به زنجیر چرخ تجهیز کرده تا در مواقع ضروری بتوانند از آن استفاده کنند، هم‌چنین لازم است وسایل نقلیه به تجهیزات گرمایشی مجهز باشد و رانندگان البسهٔ گرم و جیرهٔ خشک به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه استان قزوین در پایان تأکید کرد: معابر به‌دلیل سرما و یخبندان لغزنده است و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه از مهم‌ترین وظایف رانندگان محترم است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن مهرداد میناوند استان قزوین زنجیر چرخ راهداری پلیس راه وضعیت جاده ها آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مراسم تحلیف بایدن مهرداد میناوند استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: ۳۵۰۰ دستگاه تاکسی در قزوین به مردم خدمت رسانی می کنند اما ۷۰ درصد به عبارتی ۲۲۰۰ دستگاه تاکسی ناوگان تاکسیرانی قزوین فرسوده هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا وثوق نیا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۳۵۰۰ دستگاه تاکسی در قزوین به مردم خدمت رسانی می کنند اما ۷۰ درصد به عبارتی ۲۲۰۰ دستگاه تاکسی ناوگان تاکسیرانی قزوین فرسوده هستند، در سال گذشته ۵۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی قزوین اضافه شد و امیدواریم در سال جاری بتوانیم ۳۰۰ دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم.

وثوق نیا افزود: طبق ماده ۸ قانون هوای پاک دولت مکلف شده تسهیلات ارزان قیمت و یا قرض الحسنه برای رانندگان تاکسی فراهم کند تا رانندگان بتوانند نوسازی ماشین های فرسوده خود را انجام دهند اما تاکنون تأمین اعتبار نشده و یک سال است از این محل هیچ راننده ای نتوانسته وام دریافت کند و ما از منابع داخلی شهرداری ها وام می گیریم.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه ای که هفته گذشته از شهرداری گرفتیم قرار است ۳۰ میلیارد تومان برای یکی از بانک ها دپو کنیم و بر اساس این پول معدلی ایجاد شود و بتوانیم با اجرای طرح کلید به کلید به ازای جمع آوری هر پیکان ۴۰۰ میلیون تومان وام به رانندگان بدهیم.

پرداخت وام ۴۰۰ میلیونی جهت نوسازی تاکسی های پیکان

وثوق نیا بیان کرد: در طرح کلید به کلید مرکز اسقاط ۸۰ میلیون تومان پیکان را خریداری می کند و ما نیز ۴۰۰ میلوین تومان وام قرض الحسنه با شرایط خوب ۷ ساله بدون سود با اقساط ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به رانندگان پرداخت می کنیم. با اجرای این طرح در حال حذف کلیه تاکسی های فرسوده تا پایان سال ۱۳۸۵ هستیم و ۲۰۰ میلیون تومان به خودروهایی غیراز پیکان نیز وام جهت نوسازی یا بهسازی خودرو پرداخت می شود.

وثوق نیا در خصوص خدمات تعاونی تاکسیرانی قزوین به تاکسیرانان بیان کرد: ما یک شرکت تعاونی تاکسیرانان داریم که از ابتدای انقلاب تاکنون سابقه فعالیت دارد و خدمات خوبی به جامعه تاکسیرانی ارائه می دهد، سال گذشته ما مبلغی را به عنوان سرمایه در اختیار این شرکت گذاشتیم و با مصوبه ای که از شهرداری گرفتیم قرار شد همان مبلغ مجدد تمدید شود تا این پول به عنوان سرمایه در گردش امانت دست این شرکت باشد تا بتوانند مرغ، برنج، ارزاق، لوازم یدکی، لاستیک و روغن را در فروشگاه موجود کنند و به صورت اقساط بین رانندگان توزیع شود.

وی در خصوص اینکه چه تعداد تاکسی در تاکسی های اینترنتی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: تعداد این تاکسی ها تقریباً ۲۰ تاکسی است چراکه شرکت های اینترنتی تمایل به فعالیت تاکسی زرد در حوزه آنان ندارند و بیشتر تمایل دارند خودروهای ناشناس در آن شرکت فعالیت کنند و درگیر نرخ کرایه تاکسی نباشند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: به شرکت های زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی اعلام کردیم که اپلیکیشن مناسبی را تهیه کنند تا تاکسیرانان از فضای رقابتی دنیای IT عقب نباشند و در همین راستا به سمت هوشمندسازی رفتیم و مقدمات فراهم شده است تا اپلیکیشنی برای فعالیت تاکسی های زرد اینترنتی راه اندازی شود و مردم با خیال آسوده از این خدمات استفاده کنند و بدانند در ازای هر مشکلی تاکسیرانی پاسخگو خواهد بود.

وی در خصوص سامانه پرداخت الکترونیک در تاکسی های استان قزوین خاطرنشان کرد: سامانه پرداخت الکترونیک را ما در استان قزوین نصب کرده ایم اما برخی از تاکسی ها از این طرح استقبال نکردند و بیشتر تمایل به دریافت پول نقد دارند؛ در حال حاضر حدود ۵۰۰ تاکسی از این طرح استفاده می کنند و در این راستا در حال ایجاد سیاست های تشویقی هستیم که اگر راننده ای از سامانه پرداخت الکترونیکی استفاده کند از موارد تشویقی چون سفرهای زیارتی، تخفیف در صدور پروانه و مواردی از این دست بهره مند می شود.

افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی

وثوق نیا با اشاره به اینکه نرخ کرایه پایه هم اکنون ۷ هزار تومان است، ادامه داد: نرخ کرایه تاکسی سال ۱۴۰۳ با ۴۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل تصویب و ابلاغ شده و هم اکنون برگه نرخ جدید در تاکسی ها نصب شده است و اگر برگه نرخ جدید در تاکسی نصب نشده است شهروندان می توانند طبق نرخ قبلی کرایه پرداخت کنند چراکه رانندگان ملزم به نصب برگه نرخ جدید هستند.

وی تصریح کرد: بیستم هرماه بیمه شدگان غیرفعال در تاکسیرانی را باید شناسایی و اعلام کنیم افرادی که بیمه تاکسیرانی بودند اما مشغول به فعالیت در شغل دیگری بودند را شناسایی کرده ایم چراکه تاکسی و کمکی تاکسی محملی برای سوءاستفاده این افراد شده بود و در این خصوص ۳۰۰ نفر را شناسایی کردیم تا بتوانیم رانندگانی که از سال ۹۳ پروانه تاکسی دریافت کرده‎اند اما بیمه آزاد پرداخت می کنند را تحت پوشش بیمه تاکسیرانی قرار دهیم.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین اظهار کرد: ۳۳۰ هزار دستگاه تاکسی در کل کشور وجود دارد و ۷۰ هزار نفر از این رانندگان تاکسی بیمه ندارند و این موضوع حداقل موردی است که دولت باید برای راننده فراهم کند، اما برای تحت پوشش رانندگانی که بیمه تاکسی ندارند تأمین اعتبار انجام نشده است و به همین دلیل سعی داریم با حذف بیمه افراد سوءاستفاده گر، افراد فعال در این حوزه را بیمه کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • جاده چالوس لغزنده است/ خطر سقوط سنگ
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی