Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@23:17:46 GMT

گل‌گهر در تحولات فولاد نقش‌آفرین است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۰۴۶۸

گل‌گهر در تحولات فولاد نقش‌آفرین است

خبرگزاری آریا - مهندس جمشید ملارحمان مدیرعامل سابق شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با توجه به فعالیت 2 ساله خود در شرکت گل‌گهر گفت: بنده در این دو سال سعی بر امانت‌داری داشتم. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نقش بیش از ٣٠ درصدی در زنجیره فولاد کشور دارد و رشد تولید در این بنگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گزارش شمانیوز، مهندس جمشید ملارحمان مدیرعامل سابق شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با توجه به فعالیت 2 ساله خود در شرکت گل‌گهر گفت: بنده در این دو سال سعی بر امانت‌داری داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نقش بیش از ٣٠ درصدی در زنجیره فولاد کشور دارد و رشد تولید در این بنگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
در ادامه این مراسم، وجیه‌الله جعفری معاون وزیر و رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو، با اشاره به اثرگذاری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در زنجیره اقتصادی کشور گفت: سازمان ایمیدرو همواره از مجموعه گل‌گهر حمایت خواهد کرد، زیرا حاصل این حمایت‌ها، توسعه فعالیت‌های معدنی و رشد اقتصادی برای کشور است.
جعفری با اشاره به اینکه گل‌گهر یکی از نقش‌آفرینان مهم در زنجیره فولاد کشور است، افزود: به توسعه زیرساخت‌ها باید توجه ویژه داشت، چراکه امروز بسیاری از نگرانی‌ها برای توسعه صنعت با سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زیرساخت‌ها برطرف شده است.

منبع: روابط عمومی شرکت گل گهر

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گلوگاه راهبرد جهش تولید در صنعت پتروشیمی را تکمیل زنجیره ارزش محصولات دانست.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز یکشنبه (دوم اردیبهشت‌) در نشست‌های تخصصی جداگانه با مدیریت‌های صنایع پایین‌دستی، کنترل تولید و طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بر اهتمام جدی دولت سیزدهم در تحقق راهبرد «جهش تولید» از طریق تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و حمایت قاطع از واحدهای تولیدی تأکید کرد.

وی در نشست تخصصی با مدیریت صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: افزون بر هدف‌گذاری‌های انجام‌شده برای تکمیل زنجیره متانول، پلیمر و پلی‌پروپیلن باید به زنجیره تولید اتیلن نیز توجه شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید شهرک‌های تخصصی پتروشیمیایی به‌طور تخصصی احداث شوند، گفت: افزون بر تأمین نیازهای کشور، توسعه صادرات نیز در تکمیل زنجیره محصولات مختلف باید در نظر گرفته شود.

شاهمیرزایی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ را دستاوردی بزرگ دانست و افزود: همکاری مطلوب هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی در فروش اعتباری، سبب رونق تولید و اقتصاد واحدهای کوچک در حوزه صنایع تکمیلی شد.

پتروشیمی؛ پیشران صنایع کشور

وی همچنین در نشست تخصصی با مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با تأکید بر لزوم رشد تولید در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در صنعت پتروشیمی برای تحقق این هدف استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اهمیت همگرایی و همکاری میان هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق رشد تولید گفت: مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقشی مهم، تأثیرگذار و راهبردی در زمینه افزایش همکاری ارکان مختلف صنعت دارد.

شاهمیرزایی افزود: صنعت پتروشیمی پیشران صنایع مختلف کشور است و توسعه این صنعت ارزش‌آفرین سبب رشد و ارتقای دیگر صنایع نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت گامی بزرگ برای تولید پایدار مجتمع‌های پتروشیمی است، که این مهم با تلاش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان همکار می‌تواند صنعت پتروشیمی ایران را به‌طور کامل از واردات کاتالیست‌ها بی‌نیاز کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

شاهمیرزایی از مدیریت کنترل تولید این شرکت خواست ضمن حمایت قاطع از واحدهای تولیدی، با پیگیری اجرای سیاست و راهبرد تکمیل زنجیره ارزش، برنامه منسجم و اثربخشی را به‌منظور تحقق هدف جهش تولید پیاده‌سازی کند.

ضرورت تقویت زیرساخت‌های صادراتی

وی در ادامه در نشست تخصصی با مدیریت طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: توسعه و نوسازی بنادر و اسکله‌های صادراتی محصولات پتروشیمی باید با شتاب بیشتری انجام شود تا طرح‌هایی که عملیاتی می‌شوند بتوانند با سهولت بیشتری صادرات داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه امسال ۱۲ طرح تازه به جمع تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی افزوده می‌شود، گفت: مدیریت طرح‌ها باید نظارت دقیقی بر عملیات اجرای طرح‌های پتروشیمی داشته باشد تا افزون بر رفع مشکلات و چالش‌های پیش‌ِ رو، زمینه تولید پایدار نیز فراهم شود.

شاهمیرزایی با تأکید بر استفاده از کالاها، تجهیزات و قطعه‌های ساخت داخل در طرح‌های پتروشیمی بیان کرد: شرکت‌ها و سازندگان توانمند ایرانی ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برای تأمین نیازهای طرح‌ها دارند. باید خودمان را توانمند و به حمایت از ساخت داخل بیش از پیش توجه کنیم.

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا ۲۰ اردیبهشت
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • تقویت دیپلماسی اقتصادی مازندران با کشور‌های همسایه
  • پیشرفت ۸۲ درصدی خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان