Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@23:14:36 GMT

نارضایتی هند از کاهش تولید اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۰۶۷۵

هند از اوپک برای ایجاد سردرگمی با تصمیماتی که در خصوص عرضه نفت گرفته و باعث ناامیدی واردکنندگان از دریافت حجم بالاتر نفت شده است، انتقاد کرد.

اوپک پلاس در دسامبر با افزایش تولید نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ابتدای ژانویه موافقت کرد. با این حال در نشست ژانویه این گروه، اعضا تصمیم گرفتند به جای افزایش تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در فوریه، سطح تولید فعلی را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر با تصمیم عربستان سعودی برای کاهش یکجانبه تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز دیگر در ماههای فوریه و مارس همزمان شد.
دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند با اشاره به تصمیمات اعضای اوپک پلاس، اظهار کرد: این یک تضاد سیاستی است که واردکنندگان نفت را دچار سردرگمی کرده است.
محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک به پرادهان اطمینان داد که تصمیمات با در نظر گرفتن مصرف کنندگان، گرفته شده اند.
برای نخستین بار نیست که منافع هند در تضاد با تامین کنندگان اصلی نفت خام است. این اقتصاد آسیایی به قیمتهای پایینتر و حجم بالاتر نفت نیاز دارد در حالی که اوپک به قیمتهای بالاتر نیاز دارد و برای رسیدن به آن، حجم عرضه به بازار را محدود نگه داشته است. نرخ بالاتری که تولیدکنندگان خاورمیانه ای برای مشتریان آسیایی خود تعیین می کنند باعث شده است پرادهان به دفعات علیه تولیدکنندگان نفت اوپک اعتراض کند.
اگرچه اوپک و هند منافع متفاوتی دارند اما به یکدیگر نیاز دارند. این اقتصاد آسیایی به همراه چین بزرگترین موتور رشد تقاضا برای نفت در آینده به شمار می رود. بعلاوه تشدید رقابت از سوی آمریکا باعث شده است هند بتواند تا زمانی که قیمت معقول باشد، از منابع بیشتری نفت مورد نیازش را تامین کند.

برچسب ها: هندوستان ، اوپک ، اوپک پلاس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000M05

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هندوستان اوپک اوپک پلاس اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟

کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک دو مورد از کمک‌هایی که لازم است دولت در برقی‌سازی حمل و نقل عمومی انجام دهد را تبیین کرد. - اخبار اجتماعی -

محمود صفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ورود تاکسی‌ و اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار کرد: تغییر رویه دادن در مصرف سوخت‌های فسیلی و برقی‌سازی وسایل حمل و نقل هیچ شکی نیست و در همین راستا برخی شهرهای دنیا ممنوعیت‌هایی در تولید خودروهای احتراقی طی دو سال آینده وضع کرده‌اند. 

وی ادامه داد: به طور کلی جامعه جهانی در حال حرکت به سمت برقی‌سازی خودروهاست و ما نیز چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نداریم البته نیروگاه‌های تولید برق هم باید از سوخت پاک استفاده کنند زیرا در صورت استفاده از مازوت یا گازوئیل باز هم با آلودگی هوا مواجه خواهیم شد.

این کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک تصریح کرد: روند بهره‌مندی از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی باید یک برنامه ادامه‌دار باشد و آن را به صورت مقطعی رها نکرد در این زمینه لازم است دولت در کنار کمک به تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز، در تأمین برق نیز کمک کند و با تعیین امتیازات ویژه‌،‌زمینه توسعه خودروهای برقی را فراهم کند چراکه این امر در نهایت منجر به حفظ سلامت مردم، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت می‌شود. 

وی افزود: دولت می‌تواند برای تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی و بادی ایجاد کند تا نیاز به نیروگاه‌های سوخت فسیلی نیز کمتر شود. 

صفارزاده با اشاره به ضرورت حمایت دولت در کمک به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای واردات اتوبوس‌ و تاکسی‌های برقی تصریح کرد: در عین حال، تا زمانی که بتوانیم خودروهای برقی مورد نیاز را به میزان لازم، با سرعت و کیفیت بالا و قیمت مناسب را در کشور تولید کنیم، باید واردات اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی را اجرا کنیم تا مسیر تغییر و توسعه در این زمینه سریع‌تر فراهم شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۳ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ کاهش قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر