Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه از اتهامات غربی‌ها به کشورش در خصوص حملات مخرب سایبری و جاسوسی انتقاد و این اتهامات را بی‌اساس توصیف کرد.

به نوشته خبر‌گزاری «تاس»، زاخارووا به برخی اتهامات مقامات آمریکایی و غربی علیه کشورش اشاره کرد و گفت: «مطابق روال تثبیت شده غرب، روسیه در ادعاهایی بی‌اساس به ساخت بد‌افزار برای جاسوسی، مختل کردن زیر‌ساخت‌های حیاتی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها متهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه افزود: «تاکنون به ما هیچ مدرکی درباره دخالت روسیه در حوادث سایبری ارائه نشده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه ادعای کشورهای غربی را خیال‌پردازی دانست و گفت: «بررسی حقایق موضوعات قبل از انتشار آنان در فضای اطلاعاتی، در شیوه کاری شرکای غربی ما به خصوص اعضای ناتو تعریف نشده است؛ زیرا بسیاری از این موضوعات خیالی هستند و بررسی حقایق آن غیرممکن است.» 

ماه گذشته طبق گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی، هکرها به چندین وزارتخانه و نهاد فدرال از قبیل «سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا» نفوذ کردند. سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا یکی از سازمان‌های فدرال است که نظارت بر زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای این کشور را بر عهده دارد.

آمریکا مدعی شده بود که هکرهای روس پشت پرده این حملات سایبری به سازمانهای دولتی ایالات متحده بوده که البته مسکو تمامی این ادعاها را بلافاصله رد کرد.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا انگشت اتهام را به سمت روسیه دراز کرد و این کشور را عامل این حملات دانست.

بعد از پامپئو، «ویلیام بار» وزیر دادگستری سابق آمریکا هم حرف‌های وی را تکرار و روسیه را در این حملات مقصر دانست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ناتو حملات سایبری آمریکا غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری به روسیه سفر می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به این کشور سفر خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران 18 تا 20 آوریل (30 فروردین الی 1 اردیبهشت) به روسیه سفر می‌کند.

وزارت خارجه روسیه به "اسپوتنیک" گفت: «علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ممانعت از اشاعه سلاح هسته‌ای مسکو در روزهای 18 تا 20 آوریل در مسکو خواهد بود.»

این وزارتخانه افزود: «انتظار می‌رود وی دیدارهایی با مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه داشته باشد.»

هشدار باقری به اسرائیل: مقیاس پاسخ ایران در ثانیه خواهد بودروسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • ما تردید نداشتیم که ایران به حملات اسرائیل پاسخ می‌دهد | اقدام جدیدی علیه ایران انجام بدهند، با پاسخ بسیار شدیدی مواجه خواهد شد
  • سفیر اسرائیل : روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: تل آویو حملات اوکراین به خاک ما را محکوم نکرد
  • گاف تازه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو درباره پاسخ ایران
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سیاست دوگانه و متناقض آمریکا
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه / امیرعبداللهیان: مواضع آمریکا ناشی از رویکردی متناقض و دوگانه است
  • تشکر از تلاش مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه