Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال انفجارهای امروز بغداد که در منطقه الطیران رخ داد، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پنج تن از فرماندهان ارشد امنیتی را برکنار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی نظامی عراق از صدور دستور الکاظمی برای برکناری پنج تن از فرماندهان برجسته امنیتی خبر داد.

این تغییرات بدین شرح می‌باشد:

عزل معاون وزیر کشور در امور اطلاعات، سرلشکر عامر صدام، از سمت خودو انتصاب سرلشکر احمد ابو رغیف به عنوان معاون وزیر کشور در امور اطلاعاتی

برکناری عبدالکریم عبد فاضل (ابوعلی البصری)، مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور از سمت خود، و انتصاب معاون رئیس امنیت ملی، حمید الشطری به جای او

انتقال فرمانده عملیات بغداد، قیس المحمداوی، به وزارت دفاع و تعیین سرلشکر احمد سلیم به فرماندهی عملیات بغداد

برکناری فرمانده پلیس فدرال، سرلشکر جعفر البطاط و تعیین سرلشکر رائد شاکر جودت به جای او

برکناری مدیر بخش اطلاعات و امنیت عملیات بغداد، سرلشکر باسم مجی

این در حالی است که به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «مصطفی الکاظمی» به دنبال انفجارهای امروز در بغداد نشست امنیتی فوق‌العاده ای را با نهادهای امنیتی کشورش برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که در مقر فرماندهی عملیات بغداد برگزار شد، حوادث امروز مورد بررسی قرار گرفت و نخست وزیر عراق دستوراتی را پیرامون تغییراتی در نهادهای امنیتی کشورش صادر کرد.

منابع امنیتی امروز از وقوع دو انفجار انتحاری در بغداد پایتخت عراق خبر دادند. منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی و آمبولانس‌ها به محل حادثه شتافته‌اند. حسن التمیمی وزیر بهداشت عراق به تلویزیون عراق با اعلام آمار نهایی انفجارهای تروریستی امروز بغداد، گفت که شمار کشته شدگان به ۳۲ و زخمی شدگان به ۱۱۰ نفر رسیده است.

از سویی دیگر سخنگوی ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه دستگاه‌های امنیتی عراق عاملان اجرای دو عملیات تروریستی در مرکز بغداد شهروندان سعودی هستند.

«بها الدین النوری» گفت: «اگر دخالت سعودی‌ها در انفجارهای میدان الطیران بغداد ثابت شود، دولت عراق باید عربستان سعودی را در این اتفاق مقصر اعلام کند.»

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عملیات بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد

رییس جریان حکمت ملی عراق در نشستی گفت: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در نشست مجمع بین‌المللی سلیمانیه گفت: معتقدیم هدف از پاسخ ایران، به آن اندازه که تثبیت حقش در پاسخ بود، تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری نبود و رژیم صهیونیستی از دهه‌های گذشته اینگونه رسمی از سوی کشوری مورد حمله قرار نگرفته بود.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی خود، یک متغیر ویژه به شمار می‌رود که قدرت ایران در شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی را با وجود همکاری بسیاری از کشورها با آن، ثابت می‌کند.

حکیم با بیان اینکه عراق موضع پیشگامی در یاری ملت فلسطین و همبستگی با فلسطین دارد، عنوان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم، جنگ در غزه را متوقف و مصوبه شورای امنیت برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها را اجرا کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عمار حکیم: تلاش‌های کنونی برای اصلاحات در عراق ثمره جانفشانی‌های تظاهرکنندگان است عمار حکیم: ایران منافعی در عراق و منطقه دارد

دیگر خبرها

  • ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید
  • تایید عبور پرتابه‌های ناشناس از آسمان عراق | واکنش فوری عراق به وقوع انفجارهای شدید در این کشور
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • سرلشکر سلامی: تجهیزات نوین ارتش حاصل خلاقیت‌های این نهاد است
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • عملیات وعده صادق نشان از توانایی ایران در محیط امنیتی داشت
  • امروز ژوزه مورایس از سپاهان برکنار می‌شود؟
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود