Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:27:29 GMT

اظهارات فائوچی در مورد پایان دوره ترامپ

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۰۷۹۹

اظهارات فائوچی در مورد پایان دوره ترامپ

به گزارش ایرنا از شبکه ان بی سی نیوز، دکتر فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید پنجشنبه در اولین سخنرانی خود در دولت جو بایدن گفت که دولت جدید متعهد به شفافیت، صراحت و صداقت است.

وی در توضیح ویژگی های دولت جدید آمریکا افزود: یک موضوع جدید در مورد این دولت این است که اگر جواب را نمی دانید، حدس نزنید و فقط بگویید که جواب را نمی‌دانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید درباره همکاری خود  بادولت بایدن گفت: برای فعالیت در این دولت احساس آزادی  بیشتری می کند زیرا تعهد وی به شفافیت به عنوان یک مقام بهداشت عمومی اغلب او را در دولت ترامپ دچار مشکل می‌کرده است.

فائوچی تقریباً از یکسال پیش که بیماری همه گیری کرونا در آمریکا شیوع پیدا کرد، در کنار ترامپ و اعضای گروه ویژه کووید ۱۹ در کاخ سفید، به مهار بیماری کمک کرد، اما به دلیل صراحت و شفافیت در ارائه آمار و اطلاعات حقیقی کرونا به مردم، همواره با ترامپ دچار چالش و تنش بوده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا و ناکارآمدی دولت ترامپ در مهار آن، آخرین آمار نشان می‌دهد که تا روز پنجشنبه بیش از ۲۴ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر در آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا شده و دستکم ۴۰۶ هزار و ۱۶۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آمار ارائه شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، آمریکا از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در جهان همچنان در جایگاه اول و کشورهایی مانند هند، برزیل و روسیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

با شیوع کرونا در آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد، مشاغل زیادی از بین رفته و میلیون ها نفر بیکار شده‌اند.

وزارت کار این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد که در یک هفته گذشته ۹۰۰ هزار نفر دیگر در ایالات متحده درخواست دریافت مزایای بیکاری کرده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت ترامپ کاخ سفید جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت ترامپ کاخ سفید ویروس کرونا دولت ترامپ کاخ سفید جو بایدن اخبار کنکور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کد خبر 847156 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند