Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در جلسه شورای قضائی استان سمنان به میزبانی دادگستری سمنان ضمن بیان اینکه سازمان زندان‌ها نسبت به اشتغال زندانیان همت خوبی دارد، اظهار داشت: آمار اشتغال زندانیان استان سمنان باید به ۵۰ درصد برسد.

وی کاهش ناهنجاری‌ها در زندان و بازسازی شخصیت زندانی را از نتایج تحقق این هدف برشمرد و افزود: همکاری‌های صورت گرفته در استان سمنان منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضائی و کارآمدی سازمان‌ها و ادارات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه درخواست‌های مردمی در جریان سفر استانی به سمنان یک‌به‌یک پاسخ داده می‌شود، افزود: مردم درخواست‌های خود را با امیدهای فراوان در قالب نامه مطرح کردند و رئیس دادگستری استان سمنان موظف است یک‌به‌یک این درخواست‌ها را پیگیری کند و مردم را در جریان وضعیت رسیدگی به درخواست‌هایشان قرار دهد.

رئیسی با تأکید بر اینکه نسبت به کرامت ارباب‌رجوع و ارتباطات ناسالم با مجموعه‌ها، همواره باید حساسیت وجود داشته باشد، تصریح کرد: حفظ سلامت سازمان اداری در سمنان به‌عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار شورای قضائی این استان قرار گیرد.

وی بابیان اینکه همه مسئولان باید نسبت به حقوق مردم و حقوق عامه پاسخگو باشند، گفت: آمارها و گزارش‌ها بیانگر تلاش همکاران قضائی است و استان سمنان جزو استان‌های خیلی خوب قوه قضائیه تلقی می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در حقوق عامه این است که مردم از مسئولان می‌خواهند آنچه حقشان است را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: حتی اگر حق باکسی نبود نیز باید موضوع برای او تبیین شود.

رئیسی بر ضرورت صدور حکم عادلانه توسط قضات تأکید کرد و افزود: هم باید حکم را درست و عادلانه صادر کرد و هم باید حکم عادلانه را برای مجموعه مرتبط با این حکم تبیین کرد.

وی در پایان پروژه تبدیل کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان را به یک مرکز فرهنگی پروژه‌ای مطلوب و اثرگذار دانست و گفت: تسریع در اجرای این پروژه در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها: رئیسی ، زندان سمنان ، اشتغال زندانیان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000M1X

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رئیسی زندان سمنان اشتغال زندانیان اشتغال زندانیان استان سمنان درخواست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر در ایتالیا به اوج خود رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ اداره ملی آمار ایتالیا گزارش داد کسانی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند، یعنی افرادی که قادر به خرید کالاها و خدمات ضروری نیستند، به ۵٫۷۵ میلیون نفر یا ۹٫۸ درصد از جمعیت ایتالیا افزایش‌یافته است. این رقم نسبت به ۹٫۷ درصد در سال ۲۰۲۲ و بالاترین رقم از زمان شروع انتشار این داده‌ها در سال ۲۰۱۴، اندکی افزایش‌یافته است.

اقتصاد ایتالیا به‌واسطه بهبود اشتغال،‌ نسبت به کشورهای همسایه مانند آلمان و فرانسه از رکود ناشی از کرونا در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ قوی‌تر بهبودیافته است، اما گزارش مرکز آمار ایتالیا نشان داد که این بازگشت کمک چندانی به ممانعت از فقیرترین شدن کشور نکرده است.

درصد افراد در فقر مطلق در سال ۲۰۲۰ به ۹٫۱ درصد و در سال ۲۰۲۱ به ۹ درصد رسید، زمانی که تأثیر رکود اقتصادی بر خانواده‌ها تا حدی با اقدامات حمایتی متعدد دولت جبران شد.

مرکز آمار ایتالیا فقر مطلق را به‌عنوان وضعیت کسانی تعریف می‌کند که نمی‌توانند کالاها و خدمات موردنیاز برای حفظ استانداردهای قابل‌قبول یک زندگی که تضمین می‌کند انسان‌ها به حاشیه جامعه رانده نشده‌اند را خریداری کنند. به‌استثنای کاهش در سال ۲۰۱۹، فقر از ۶٫۹ درصد در سال ۲۰۱۴، زمانی که انتشار داده‌های مربوط به فقر آغاز شد، به‌طور پیوسته افزایش‌یافته است.

سال گذشته، دولت دست راستی جورجیا ملونی شروع به حذف تدریجی یارانه فقرزدایی «درآمد شهروندان» کرد که در سال ۲۰۱۹ معرفی‌شده بود، بدون اینکه نسبت به هشدارهای برخی از اقتصاددانان و بانک مرکزی ایتالیا در مورد تأثیر این اقدام بر فقرا توجهی نشان دهد.

این طرح که به گفته مرکز آمار ایتالیا به حدود یک‌میلیون خانواده کمک کرد تا در سال ۲۰۱۹ از فقر خارج شوند، از ابتدای سال جاری به‌کلی کنار گذاشته شد و با یک یارانه محدود که عمدتاً به افرادی که ازنظر فیزیکی قادر به کار نیستند، جایگزین شد.

به تفکیک منطقه، افراد در فقر مطلق در سال گذشته ۹ درصد در شمال، ۸ درصد در مرکز و ۱۲٫۱ درصد در جنوب ایتالیا فقیرتر بودند. داده‌های مرکز ملی آمار ایتالیا نشان می‌دهد درحالی‌که سطح فقر در سال ۲۰۲۳ در شمال و مرکز نسبت به سال قبل افزایش‌یافته است، در جنوب این کشور کاهش‌یافته است.

دیگر خبرها

  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • فقر در ایتالیا به اوج خود رسید
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان