Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:27:50 GMT

شوک ژاپن به ورزش جهان/ بازی‌های المپیک لغو می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۱۰۲۱

شوک ژاپن به ورزش جهان/ بازی‌های المپیک لغو می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی مدعی شد حاکمان کشور ژاپن به طور خصوصی به این نتیجه رسیده‌اند که بازی‌های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا باید لغو شود و تمرکز آنها برای گرفتن نخستین میزبانی در دسترس یعنی المپیک ۲۰۳۲ است.

این خبر به نقل از یکی از اعضای ائتلاف حاکم ژاپن که نامش عنوان نشده، در روزنامه تایمز منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته کمتر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است اما افزایش اخیر موارد مبتلا به کرونا این کشور را به بستن مرزهای خود روی افراد خارجی و اعلام وضعیت اضطراری در توکیو و دیگر شهرها تحریک کرده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردم ژاپن نمی‌خواهند بازی‌های المپیک در تابستان برگزار شود زیرا نگرانی از هجوم ورزشکاران برای گسترش ویروس بیشتر است.

این منبع آگاه به روزنامه تایمز گفت: «هیچکس نمی‌خواهد اولین نفری باشد که این خبر را اعلام می‌کند اما اتفاق نظر بر این است که انجام آن (المپیک) بسیار دشوار است. شخصاً فکر نمی‌کنم این بازی‌ها برگزار شود.»

سازمان دهندگان و دولت ژاپن قبلاً قول داده بودند که مقدمات بازی‌ها را که قرار است در ۲۳ جولای آغاز شود، ادامه دهند.

نخست وزیر «یوشی‌هیده سوگا» این هفته گفت که این رویداد نمایشی «امید و شجاعت را به جهان می‌آورد.»

«توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک هم روز پنجشنبه در مصاحبه با Kyodo News بار دیگر بر تعهد خود به برگزاری بازی‌ها در سال جاری تأکید کرد: «ما در این لحظه هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم بازی‌های المپیک توکیو در ۲۳ جولای در ورزشگاه المپیک توکیو افتتاح نمی‌شود.»

کد خبر 5127756 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک المپیک توکیو کمیته بین المللی المپیک لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال فولاد خوزستان لیگ برتر والیبال تیم فوتبال تراکتور تکواندو والیبال ورزش همگانی ویروس کرونا کشتی آزاد یحیی گل محمدی باشگاه پرسپولیس علیرضا بیرانوند بازی های المپیک بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایی اولین قایقران مازندرانی در المپیک

محمدنبی رضایی قایقران پرافتخار بابلسری در مسابقات کانوی ۱۰۰۰ متر تک نفره قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ مدال طلا گرفت.

مسابقات قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک در توکیو ژاپن در حال برگزاری است که محمدنبی رضایی در فینال کانوی ۱۰۰۰ متر تک نفره  با حریفانی از تاجیکستان، کره، ژاپن، چین‌تایپه، ازبکستان، قزاقستان، چین و هند رقابت کرد و با زمان ۴:۱۰.۹۸۰ دقیقه به عنوان قایق اول از خط عبور کرد و با کسب مدال طلا جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرد.

ایمان پورعزیز مربی و همشهری بابلسری محمدنبی رضایی هم در کنارش بود تا تلاش‌های طولانی و چندین ساله این مربی و شاگرد ختم به حضور در مهم‌ترین رویداد ورزش جهان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • پیام تبریک وزارت ورزش پس از کسب سهمیه‌های ایران در المپیک 
  • ورزش و سیاست یگانه در واقعیت، بیگانه در کلمات!
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • کسب سهمیه المپیک توسط دانشجوی دانشگاه آزاد
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • سینر: می‌خواهم یک مدال المپیک برای ایتالیا بیاورم
  • رضایی اولین قایقران مازندرانی در المپیک + فیلم
  • رضایی اولین قایقران مازندرانی در المپیک
  • آقامیرزایی مسافر المپیک شد