Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: بایدن که هم اکنون به سمت ریاست جمهوری آمریکا رسیده، معاون دولت اوباما بود، دولتی که بیشترین و سخت ترین تحریم ها علیه ایران را اعمال کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حمزه گرجه دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا با تدابیر شدید امنیتی گفت: بعد از مدت ها درگیری و تنش بین دو جناح در آمریکا، دولت بایدن روی کار آمد و دموکرات ها دوباره قدرت را به دست گرفتند، این در حالی است که  آمریکا مراسم تحلیف ریاست جمهوری را، با شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بایدن که هم اکنون به سمت ریاست جمهوری آمریکا رسیده، معاون دولت اوباما بود، دولتی که بیشترین و سخت ترین تحریم ها علیه ایران را اعمال کرد. وقتی نگاهی به کابینه دولت بایدن می اندازیم، ارتباط بین آن ها با صهیونیست ها بسیار مشهود است. صهیونیست هایی که همیشه رد پای آنان در بی ثباتی و جنگ ها بسیار پر رنگ و قابل توجه است.    این فعال دانشجویی اظهار داشت: دولت بایدن اولویت خود را بازگشت به برجام و مذاکرات برجام پلاس قرار داده و این حرف، حرف وزیر خارجه پیشنهادی این کشور در جلسه تایید صلاحیت اوست و در داخل کشور نیز واژه مذاکره دوباره سر زبان غرب پرستان داخلی افتاده است.    گرجه تصریح کرد: اما نکته این جاست که نه قرار است مذاکراتی دوباره صورت بگیرد و نه ما نیاز به مذاکره داریم. سیاست های آمریکا همیشه بر فشار بوده و اگر هم زمانی از این فشار کوتاه آمده یا نتیجه مقاومت ملت  عزیز ما و یا انتخاب شیوه دیگر برای ضربه زدن به ملت ایران بوده است. همان طور که اوباما در اعتراف خود به شکست رژیم تحریم ها در قبل از برجام اشاره کرد و گفت که برجام باعث استحکام ساختمان تحریم ها شده است.   وی افزود: این  اقدامات  ظالمانه در طول این چهل سال بیانگر آن است که آمریکایی ها هیچ گاه از خواسته های خود کوتاه نخواهند آمد زیرا با اصل انقلاب اسلامی مشکل داشته و تا زمانی که ایران و انقلاب اسلامی دست از آرمان ها و مبانی اصیل خود بر ندارد، دشمنی آنها ادامه دارد.    گرجه یادآور شد: اکنون وظیفه هر سه قوه حرکت به سمت خنثی کردن تحریم هاست نه رفع موقت آن، زیرا که  آمریکا و متحدان اروپایی اش به هیچ یک از وعده ها و تعهدات خود، متعهد نبوده و اطمینانی هم نیست که باز هم به تعهدات خود عمل کنند. همان طور که ترامپ با امضایی از برجام خارج شد، احتمال خروج بایدن هم پس از دستیابی به خواسته های خود بسیار محتمل و قابل پیش بینی است.    دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: ما همچنان خواستار تقویت توان داخلی و نگاه به داخل کشور هستیم و از انرژی هسته ای به عنوان حق مسلم خود نخواهیم گذشت و می دانیم که آمریکا هیچ گاه از ابزار فشار خود که تحریم هاست عقب نخواهد نشست و تنها راه مقابله با اقدامات ظالمانه آن ها، قوی شدن در تمامی ابعاد و نگاه به توان داخلی کشور است.   انتهای پیام   منبع: فارس  

منبع: دانا

کلیدواژه: ریاست جمهوری تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پنجم نوامبر سال جاری میلادی باید بار دیگر برابر دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوریخواهان برای حفظ سکان کاخ سفید به رقابت بپردازد. از آنجا که مسئله اقتصاد یکی از تاثیرگذارترین موارد بر رای دهندگان آمریکایی محسوب می‌شود، دولت بایدن به دنبال حفظ آرامش اقتصادی جهان در سال انتخابات است. از این رو، تعجبی ندارد که کاخ سفید و شرکایش به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تنبیه‌های تحریمی علیه دشمنان اسراییل به جای ورود نظامی به مسئله هستند.

به گزارش الجزیره، ایتالیا، رئیس دوره‌ای گروه هفت (هفت کشور صنعتی همفکر آمریکا) امروز (دوشنبه) از آمادگی این گروه برای اعمال تحریم‌های تازه علیه دشمنان اسراییل خبر داد. 

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا در این باره گفت: گروه هفت اگر ضرورت ببیند که تحریم‌های بیشتری را علیه افرادی که به طور آشکارا علیه اسراییل فعال هستند اعمال کند، از جمله حامیان تروریسم و حماس، این امکان وجود دارد که چنین کاری را انجام دهد. ما باید در این زمینه بسیار جدی بوده و هماهنگ با یکدیگر عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و تبعات سنگین احتمالی خاطر نشان کرد: حمله ایران یک اشتباه بزرگ برای تهران بوده، اما این مسئله برای اسراییل مثبت بود، زیرا کارآمدی سیستم پدافند هوایی این رژیم را آشکار کرد. 

تاجانی تاکید کرد: پیامی گخ تهران از این حمله ارسال کرد در مسیر درستی است. این عملیات تنها یک حمله بود. همچنین واکنش دولت اسراییل به این حمله مثبت بود. 

وزیر خارجه ایتالیا در پایان تصریح کرد رم به طور قاطع با هر گونه عملیات تهاجمی اسراییل در جنوب غزه و منطقه رفح مخالف است و بار‌ها خواستار استقرار آتش بس و آزادی اسرای اسراییلی از بند حماس شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • کربی: نمی‌خواهیم شاهد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه باشیم
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است